Toon posts:

[VB.NET] Openen Excel sheet met SHIFT ingedrukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

beetje vreemde titel misschien maar dit is duidelijker:

ik heb een programma geschreven in VB.NET die het 1 en ander doet met bestaande Excel 2000 sheets. Dat gaat allemaal prima op 1 ding na.

Die excel sheets bevatten VBA code waaronder een stuk met auto_open().

ALs ik vanuit VB.NET zo'n excel sheet open dan voert hij die code ook uit. Dit wil ik niet hebben.

Normaal kan je een Excel sheet openen met SHIFT ingedrukt en dan voert hij de code niet uit.

Nu wil ik met VB.NET een Excel sheet openen maar hoe zorg ik er voor dat ie de auto_open code dan niet uitvoert?

Heb al op MSDN gekeken en hier de search gebruikt. Ik zoek kennelijk op de verkeerde trefwoorden want ik zie het nergens terwijl ik vast niet de eerste ben.

Wie kan me de juiste trefwoorden geven zodat ik verder kan?

Ik wil niet de oplossing gebruiken om de SHIFT toets in te drukken via code. Dit vind ik geen nette oplossing.

Er moet toch een andere manier zijn om een Excel sheet te openen zonder dat deze haar code uitvoert?

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden.
The Auto_Open and Auto_Close procedures are ignored when a workbook is opened or closed by using the Open or Close methods. You can force these procedures to run by using the Workbook object's RunAutoMacros method. The Microsoft® Visual Basic® for Applications (VBA) code in a workbook's Open and BeforeClose event procedures will be executed when the workbook is opened or closed by using the Open or Close methods.
Nu kan ik eindelijk 15.000 excel95 documenten omzetten naar excel2000 :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Netjes.

oogjes open, snaveltjes dicht