Toon posts:

[newbie] grens amd Tbird 1200 bereikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorzichtig begonnen met het overclocken van mijn 1200 Tbird door de multiplier te verhogen. Hij is van 9 naar 10 gegaan (10x133). Natuurlijk wil ik meer, maar bij 10.5 bevriest het systeem. Betekent dit dat de grens bereikt is, of moet ik nu voltages gaan verhogen?
Als dat laatste zo is, in wat voor stapjes moet dat dan?
Het bevriezen ligt mijns inziens niet aan de temp. want die is nu (1333 Mhz) 45 grad. idle en rond de 50 stressed.
FSB overclocken lijkt mij geen optie omdat het met jumpers op mijn EPOX is geregeld, of zit ik er dan helemaal naast?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Je kan het proberen dmv software of gewoon via je BIOS, maar je moet ook je timings van je geheugen lager zetten als je met de FSB wil gaan werken e.d

[topic=525314/1/25]

Lees de FAQ ff goed door

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Dat het niet aan je temperatuur ligt dat je niet hoger kan komen is onzin. M'n MSI K7T 266 Pro-R gaf vroeger (nog met luchtkoeling) aan dat m'n cpu temp 50 graden was. En toch liep de pc vast als ik m'n cpu hoger klokte.
Nu met waterkoeling is m'n cpu temp. 33 graden, en ik kom nog steeds niet hoger. Ik heb dus gewoon de grens van mijn cpu'tje bereikt.
En staar je niet blind op die temperatuur. Mijn ervaring is dat die nergens op slaan. Vroeger, toen m'n cpu volgens de bios 50 graden was, was m'n dragon orb heatsing bloedheet. En toch is ie maar 50 graden. Wat klopt er niet?
De temperatuurmeting van m'n mobo dus. Zo'n 'voelsprietje' onder je cpu kan natuurlijk nooit de exacte temp. van je cpu weergeven. Alleen een benadering ervan. Hij meet dus feitelijk gewoon de luchttemp. tussen de cpu en de pcb in je socket...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 22 juli 2002 21:11 schreef gabberjoost het volgende:
Dat het niet aan je temperatuur ligt dat je niet hoger kan komen is onzin. M'n MSI K7T 266 Pro-R gaf vroeger (nog met luchtkoeling) aan dat m'n cpu temp 50 graden was. En toch liep de pc vast als ik m'n cpu hoger klokte.
Nu met waterkoeling is m'n cpu temp. 33 graden, en ik kom nog steeds niet hoger. Ik heb dus gewoon de grens van mijn cpu'tje bereikt.
En staar je niet blind op die temperatuur. Mijn ervaring is dat die nergens op slaan. Vroeger, toen m'n cpu volgens de bios 50 graden was, was m'n dragon orb heatsing bloedheet. En toch is ie maar 50 graden. Wat klopt er niet?
De temperatuurmeting van m'n mobo dus. Zo'n 'voelsprietje' onder je cpu kan natuurlijk nooit de exacte temp. van je cpu weergeven. Alleen een benadering ervan. Hij meet dus feitelijk gewoon de luchttemp. tussen de cpu en de pcb in je socket...
Kan best ja de grens van de AXIA reeks was dacht ik 1450 - 1500 :)

Turn it off and on again.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb ook de 1200 AXIA en ik kan de FSB tot 115 zetten voordat ie bezwijkt.
Dus ik denk erover om de MP naar 10.5 te zetten en FSB naar 133. ( standaard is 12x100 ) :)

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
OK het is gelukt om 'm stabiel op 1400 Mhz te laten lopen. Multiplier 10.5 en het voltage van de core naar 1.8 V verhoogd. Dat overclocken is echt leuk!

Als ik het goed begrepen heb uit de faq en jullie replies hoef ik verder niets aan het geheugen e.d. te doen omdat ik de FSB niet heb veranderd?

• Chello200
Op dinsdag 23 juli 2002 16:42 schreef erasor het volgende:
OK het is gelukt om 'm stabiel op 1400 Mhz te laten lopen. Multiplier 10.5 en het voltage van de core naar 1.8 V verhoogd. Dat overclocken is echt leuk!

Als ik het goed begrepen heb uit de faq en jullie replies hoef ik verder niets aan het geheugen e.d. te doen omdat ik de FSB niet heb veranderd?
Ja dat klopt. Maar je kan hoger klokken als je Vcore naar 1.85 schroeft ! :P

Misschien haal je de 1533 mhz wel ! ;) ( zorg wel voor nog beterer koeling. )

dikzak

Verwijderd

Ik had ook een athlon tb 1200mhz.
En die kon je ocen zonder problemen naar de 1600mhz
Het enige wat je nodig hebt is dan 1 een goeie koeling
2 Een goede voeding
Als je dat hebt heb je kans dat ie de 1600mhz haalt.
Maar je kan zeker de 1533mhz halen.
Dus het kan hoger. >:)

Ps ik heb mijn athlon 1,33 op 1,7gh stabiel gekeregen met een vcore van 2,1 en een wc setup met een pletier >:)
En een ernmax voeding van 350watt.
Dus ik ben wel aan mijn max gekomen.
dus jij kan met je 1,2 zonder extreem te koelen makelijk 1,53 halen maar wat ik zeg een goeie voeding is ech nodig.

Verwijderd

Topicstarter
OK op naar de 1500, mijn voeding is een 300w antec. De fan weet ik niet, moet ik de kast ff openen. Op dit moment loopt ie idle op 47 graden, stressed op 50. Ik weet dat dit een benadering is. Maar wat ik las moet het tot een graad of 60 wel te doen moet zijn zonder brandlucht.

• Chello200
Thermaltake Vulcano 9 !! >:)

Je hebt een Apache Gunship in je pc zitten maar dat ding koelt gruwelijk goed !

dikzak

Pagina: 1