Toon posts:

Welke 3d kaart kan in mijn PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe videokaart want dat standaard dingetje wat ik nu heb, ben ik zat!!! Ik heb het volgende systeem:

Kast: Miditower AT 200 Watt CE
Mainboard: Jetway J-7XB PII EX AGP
Processor: Intel PII Celeron 333 Mhz/128K + Cooler
Chipset: Intel 440 LX
Geheugen: Dimm 192 MB (1x 128, 1x 64) PC 100
SVGA Kaart: (nu nog) APAC ST300A20 4 MB Sgram
Multi I/O: Onboard 2x ser. (16550), 1x Par. (EPP/ICP), E-IDE Mode 4 UDMA
Floppydrive: 3,5 inch 1.44 Mb NEC
Harddisk: 4,3 GB Seagate UDMA/33
Toetsenbord: MTEK K-290 Win95/98 PS/2
DVD-Rom: Pioneer 116S 16x40
CD-Rewriter: Sony CRX 140E 8x4x32
Soundkaart: Creative Soundblaster 16 VE
Speakers: 160 W, G-640
Muis: Safeway Optical Mouse 5 knops + scroll
Modem: 3Com kabelmodem
Monitor: Hansol Mazallan 50P 15 inch
Printer: HP 695C
Operating system: Windows XP

Ik wil dus een goeie videokaart en het liefst niet te duur omdat ik niet te veel wil investeren in dit ding. Ik heb een DVD-Rom station dus TV-out is ook handig.

Who?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

waarom ga je niet voor een TI4400 of een Radeon 8500. Zie anders de pricewatch ff ;)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Hmmmz das een sloom bakkie, ik zou voor een Geforce 2 mx gaan, of een TNT2. Zijn erg goedkoop en goed :)
Misschien kan je die 333mhz iets omhoog halen want 333 is erg traag.
Op maandag 22 juli 2002 19:34 schreef freekweb het volgende:
waarom ga je niet voor een TI4400 of een Radeon 8500. Zie anders de pricewatch ff ;)
Uuhm ben jij dronken ofzo? Een TI 4400 trekt ie NOOOIT!!!! Zonde van het geld! Ksnap niet hoe jij daarbij komt.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat mijn computer aankan. Ik heb een NVidia G-Force MX-400 64MB AGP gehad maar die draaide niet goed dus een TI4400 zal ook niet werken.....

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Koop ook gelijk een nieuw systeem, daarmee kan je echt niet meer gamen

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
ik wil die 333mhz wel omhoog halen maar dan moet ik andere koeling halen en ik weet niet welke? Hij kan wel op 416 mhz (fbus op 83mhz). Dit had ik gedaan maar toen werd ie te heet...

• Novah
Anders zet je er een nieuwe celly op, misschien kan die dat wel aan, moet je ff kijken op de website van je mobobakker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet een nieuwe celly kopen...dat is te veel investeren in dit systeem. Ik wil gewoon een videokaart hebben....

Die gforce2 heb ik alweer verkocht :)

• Novah
Vertel ons eerst wat je met die pc wil want als ik zo naar de specs kijk kan je der nix mee kwa photoediting, videobewerking, 3dstudio max, gamen ook niet. Wat doe je er wel mee dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hem voor internet. En ik wil dvd-tjes kijken en ik wil een beetje gamen (ik hoef heus niet G-Force 4 Performace!!)

• Novah
Luister eens jongen, jouw systeem heeft helemaal NIETS aan een geforce 4, mijn systeem (amd 1200mhz 512mb sdram msi 6430) kon nog net een geforce 4 ti 4400 aan.

Je kan dan wel een leuke videokaart hebben maar je systeem is dan te traag om het toch allemaal te verwerken dus je das natuurlijk zonde van het geld. Een geforce 2 zou beste zijn denk ik. En dvdtjes kijken... jah, misschien kan je eem matrox kaartje scoren.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Gamen kan je wel schrappen want dat gaat niet bepaald lukken meer met deze machine, of je moet wat oudere games willen gaan spelen maar ik zou als ik jou was een TNT kaart, ook van nVidia erin gooien dat zou wel genoeg moeten wezen. :) Succes verder

Verwijderd

Topicstarter
Een gforce2 mx400 kan niet. De gforce2 mx200 is een k*tkaart.... Vertel eens wat over die matrox ofzo?

• Novah
Matrox is een verhaal appart maar je zei dat je wou gamen dus zou ik voor een TNT2 gaan of Geforce 2 mx. Bedenk wel dat TNT2 een kaart speciaal voor direct3d, de prestaties op opengl zijn niet erg goed met TNT2.

Verwijderd

Topicstarter
Door Tidus - maandag 22 juli 2002 19:48

--------------------------------------------------------------------------------
Gamen kan je wel schrappen want dat gaat niet bepaald lukken meer met deze machine, of je moet wat oudere games willen gaan spelen maar ik zou als ik jou was een TNT kaart, ook van nVidia erin gooien dat zou wel genoeg moeten wezen. Succes verder

Een TNT2, wat kost die ca? Wat is beter: Gforce 2 of TNT2?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Op maandag 22 juli 2002 19:48 schreef DJelte
Vertel eens wat over die matrox ofzo?
[url="http://www.matrox.com"]www.matrox.com[/url]

su6

1+1+1 = 1

• Novah
Geforce 2 MX is beter, maar TNT2 is veeeel goedkoper. Aan jou de keuze :)

Verwijderd

Topicstarter
maar welke GForce 2 MX kan dan? De MX-400 niet. De TNT2 is beter dan de MX-200 toch? Hoeveel ben ik kwijt?

Verwijderd

ik zou ook kijken voor de GeForce2 TI

is ook wel eens goede kaart maar nog prijzig

• Joto
Op maandag 22 juli 2002 19:52 schreef DJelte het volgende:
Hoeveel ben ik kwijt?
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch"]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url]

1+1+1 = 1

• Novah
Jah kan ook voor de Geforce 2 ti gaan maar die is gelijk een stuk duurder. Moet je al snel denken aan 400 gulden bij een geforce 2 ti, ben je met een geforce 2 mx de helft kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de G-Force 2 MX-200? Maar de TNT2 is toch beter heb ik op GOT gelezen...

Wat kost me dat?

En wat kost de tnt2?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de MX-400 niet hebben kan, dan zal de TI ook niet willen....

• Novah
Hoezo kan de MX 400 niet dan?

Verwijderd

Als je ook dvd's wilt kijken kun je het beste een ati kaartje of een matrox nemen aangezien die hardwarematig mpeg2 kunnen decoderen.
Aangezien je ook wat wilt gamen kun je het best een ati kaartje nemen met tv uit en liefst met rage theater chip.

Of de geforce ook hardwarematig mpeg2 kan decoderen durf ik niet te zeggen,
wellicht weet iemand anders dat.

Een ATI 7000 32 Mb + TV-Out bijv.
In ieder geval moet er nieuw wel wat te vinden zijn zo tussen de 50 en 70 euro.
32 mb is in jou geval al meer dan genoeg, 16mb is waarschijnlijk al meer dan voldoende.
Wel eerst ff checken of d'r een rage theater chip opzit.
Zonder kun je namelijk geen overscan doen en dan heb je zwarte balken onder en boven in beeld.

• Joto
Op maandag 22 juli 2002 19:55 schreef DJelte het volgende:
Dus de G-Force 2 MX-200? Maar de TNT2 is toch beter heb ik op GOT gelezen...

Wat kost me dat?

En wat kost de tnt2?
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch"]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url]

Ik ben niet de aangewezen persoon,
maar ik denk dat het nuttig is om je wat meer in de materie te verdiepen.
kijk eens op internet....

1+1+1 = 1

Verwijderd

Topicstarter
een ATI 7000 32 Mb + TV-Out? Op welke chipset is dat gebasseerd?

Verwijderd

Topicstarter
De MX400 werkte perfect met Max Payne op 1024x768 op 32bit!!!! Maar bij racegames sloeg hij na een tijdje vast...

• RealKnuckles
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10-2023

RealKnuckles

mmm-ah :X

Op mijn oude systeem (amd k6 2 350) had ik eerst een voodoo 2 en die deed het bij games net zo goed als een geforce 4 mx 440, processor is "de" bottleneck, misschien moet je denken aan een voodoo 3 of 4.
Zelf bepalen ;)
En voodootjes zijn nog redelijk te betalen :P
Maar als je ook een nieuwe processor gaat halen zou ik een geforce 4 mx kopen.

Logitech z 560 ownage :)

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat op pricewatch staat is:

ATI 7000 64 Mb + TV-Out 65 EUR.

Nou vind ik dit al aan de prijzige kant maar als dit goed is dan kan het ermee door...

Verwijderd

Topicstarter
XP pakt geen voodoo. (heb ook creative voodoo 2 gehad)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Duikel in V&A of wat voor 2e hands site een TNT2 TV-out of Matrox G400 DH op en je bent weer het mannetje. Jezelf een béétje verdiepen in dit spul mag ook wel. Iig is een nieuwe snelle kaart overkill voor een LX bord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen: TNT2 TV-out & Matrox G400 DH? Welke is beter, wat zijn de prijzen ca? En wat is V&A?

"Jezelf een béétje verdiepen in dit spul mag ook wel. Iig is een nieuwe snelle kaart overkill voor een LX bord." ~ sorry, maar ik ben ook maar newbie...

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

ik zou voor de geforce 2 mx 400 gaan.

mijn neef heeft een ongeveer evensnelle procesoor en zo'n gf2 mx-400 en hij kan GTA 3 nog redelijk soepel draaien :)

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Verwijderd

Topicstarter
maar die GF2 mx400 werkte niet bij mij. Misschien werkte die ook wel niet omdat hij op agp 4x stond en mijn apg slot maar 2x agp is... Of kan dat het niet zijn?

edit:

Is een Pine GeForce2 MX400 64mb AGP + TV-out voor 60 EUR wat? (gevonden bij pricewatch)
Is Pine wel een goed merk? Ze zijn duurder dan NVidia...

Verwijderd

Jullie vergeten de dvd playback.
Op een celeron 33mhz systeem moet de videokaart dat hardware matig ondersteunen want de celeron 333mhz is daar gewoon niet snel genoeg voor om dat zonder haperen zelf te doen.

Alhoewel het met de nieuwe geforce4 kaartjes met de 2d beeldkwaliteit en tv uit kwaliteit dik in orde is, was dat met de kaartjes die jullie voorstellen duidelijk minder het geval hetgeen voor dvd weergave natuurlijk niet bepaald wenselijk is.

Ik beveel dan ook een Matrox of Ati kaart aan.

• Abbadon
Op maandag 22 juli 2002 20:09 schreef DJelte het volgende:
Wat is het verschil tussen: TNT2 TV-out & Matrox G400 DH? Welke is beter, wat zijn de prijzen ca? En wat is V&A?

"Jezelf een béétje verdiepen in dit spul mag ook wel. Iig is een nieuwe snelle kaart overkill voor een LX bord." ~ sorry, maar ik ben ook maar newbie...
Okay dan, [url="http://www.tweakers.net/aanbod.dsp"]V&A[/url] is de Vraag&Aanbod site hier op t.net. Het verschil tussen beide kaarten is niet zo groot, althans qua 3D prestaties; ze zijn in feite al overkill voor een Celeron 333/i440LX combo maar dan heb je iig wat leuks voor een laag prijsje :) Van de G400 moet je wel de DualHead uitvoering nemen i.v.m. TV out (plus bijbehorende kabel). Verder kan ik je wat oude reviews aanraden uit 1999 (gewoon de bekende site's ff bekijken) als je per se er meer van wil weten.

Verwijderd

Topicstarter
"Ik beveel dan ook een Matrox of Ati kaart aan."

Zijn deze beter voor games dan een G-Force MX400? Wat kosten ze? Geef wat meer info?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heeft die jongen wel een agp kaart?
ik zou voor gf2 gaan
die zijn toch een stuk sneller dan tnt heb ik zelf gemerkt.

Tweakers Discord

• Abbadon
Op maandag 22 juli 2002 20:35 schreef DJelte het volgende:
"Ik beveel dan ook een Matrox of Ati kaart aan."

Zijn deze beter voor games dan een G-Force MX400? Wat kosten ze? Geef wat meer info?
Zoek zélf ff hoeveel die dingen kosten :{

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

hangt er vanaf he
als je binnenkort de rest van je systeem nog wilt upgraden:
snellere cpu en meer mem zou ik zeggen neem een geforce 4
met dit bakkie dat je nu hebt heb je niet veel aan een geforce 4 omdat de snelheid van de pc dan een bottleneck vormt

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
"Zoek zélf ff hoeveel die dingen kosten" ~ kijk, dat zijn mijn mensen :):):)

Verwijderd

Topicstarter
We krijgen binnen half jaar nieuwe PC, dus tot die tijd wil ik wel iets kunnen. Ik wil daarom ook niet meer dan ca 50 euro kwijt...

Verwijderd

Wacht er dan mee..

Verwijderd

Simpele Geforce-1 ofzo... iets met 32 MB ddr geheugen ofzow?

Kun je voor 50 euro al kopen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil niet wachten...want mijn cd-rom was stuk (f*cking AOpen 50x ding), dus heb ik meteen maar een DVD-Rom station besteld. Dus dan wil ik ook us een DVD-filmpje bekijken en ik wil ook wel weer us ff gamen. Dus ik wil nu een videokaartje hebben....

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 20:49 schreef DJelte het volgende:
Nee, ik wil niet wachten...want mijn cd-rom was stuk (f*cking AOpen 50x ding), dus heb ik meteen maar een DVD-Rom station besteld. Dus dan wil ik ook us een DVD-filmpje bekijken en ik wil ook wel weer us ff gamen. Dus ik wil nu een videokaartje hebben....
Ik denk dat je met je huidige Celly 333 , en een Geforce 1 (en mischien wat meer geheugen) best een dvd'tje af kan spelen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zijn we al bij GF1. Ik heb ATI gehoord, Matrox, GF2... Ik weet het nu ook niet meer....:? :? :? :?

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 20:52 schreef DJelte het volgende:
Nu zijn we al bij GF1. Ik heb ATI gehoord, Matrox, GF2... Ik weet het nu ook niet meer....:? :? :? :?
Naja je kunt in jouw computer voor 50 euro geen Geforce 2 of 3/4 plaatsen, dat kun je wel vergeten.

Zou trouwens ook weggegooid geld zijn, je processor kan zo'n kaart lang niet optimaal benutten.

Een geforce 1 kan hij ook niet volledig uitsturen, maar voor jouw systeem vind IK dit een hele geschikte kaart, die binnen jouw budget blijft.

De keus is aan jou.

Verwijderd

Topicstarter
Is deze kaart beter dan de TNT2? Is ie goed voor DVD? Is ie goed voor een beetje gamen?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 22 juli 2002 19:33 schreef DJelte het volgende:
Ik wil graag een nieuwe videokaart want dat standaard dingetje wat ik nu heb, ben ik zat!!! Ik heb het volgende systeem:

Kast: Miditower AT 200 Watt CE
Mensen opletten 200 Watt. Dat gaat geen vermogenslurpende gf 1 trekken.
Op maandag 22 juli 2002 19:33 schreef DJelte het volgende:
Chipset: Intel 440 LX
LX, daar waren ook problemen mee icm veelstroomtrekkende AGP kaarten.
Op maandag 22 juli 2002 19:33 schreef DJelte het volgende:Processor: Intel PII Celeron 333 Mhz/128K + Cooler
Processor zal dus veel remmen. Denk aan een kaart met T&L; dat helpt iets. GF 2-mx. Wellicht een Voodoo 3 (3000 had tv-out). Overweeg iets 2e hands.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Abbadon
Okay, je hebt nu wel genoeg tips. Je geeft er overduidelijk blijk van dat je geen flauw idee hebt wat voor kaarten het zijn en zodoende loopt dit hele topic nergens op uit. Ga aan de hand van alle tips even op internet kijken (en gebruik ook de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]search[/url]) wat voor kaarten het zijn en je komt er wel uit.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.