Toon posts:

AMDK6-2/300 past dat op deze borden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst uit een moederbord een amd k6/2- 300 gehaald. (was kapot). Nu weet ik zeker dat de processor het nog doet. Ik heb er eigelijk direct helaas geen geschikt moederbord hiervoor. Het enigste wat ik heb is dit:

ASUS P/I-55TP4N:

Specs

Socket7, 4xpci 3x isa, 4x simm.
Multiplyer 1,5 2 2,5 3 3,5
host bus fsb 50 55 60 66 (75 en volgens mij ook 83 maar dat word niet bevestigd)
Volgtage kan ik alleen kiezen tussen STD (3,3 en VRE (gesplitst 2,4-3,6).
Er zitten ook nog gesoldeerde jumpers op om hem van P54C (oude pentiums en mmx) naar P55C (nieuwe mxx processoren) om te zetten, en dan krijg de de gesplitste voltage van 2,7-2,9/3,3v

2e bordje:

FIC PA-2005

Socket7
layout 4x pci 3x isa 4x simm
multiplyer 1,5 2 2,5 3 (3,5 onder de 1,5)
bus fsb 50-75
voltage:
std 3,3v
vre p54c 3,4-3,6v
p55c 2,7-2,9v/3,3v
k6 2,9v/3v

specs processor

AMD K6-2/300Mhz
100x3 of 66x6
1,8V Core/3,3V

en dat is nou ook het grootste probleem, hoe kom ik aan die voltage? Ik heb namelijk geen zin om een of andere adapter te kopen. Ik heb al een beetje gemeten tussen de jumper aansluitingen om vervolgens uit te rekenen welke weerstand ik eer tussen zou moeten plaatsen. Dit leverde helaas een rokende opamp op op het FIC bordje, geeft gelukkig niet zo veel, hij doet het nog, kwam waarschijnelijk door een te hoge interne weerstand in de meter.

Dus kort samengevat:

ZIJN HIER NOG TECHNEUTEN IN DE ZAAL :P

bijvoorbaat dank *D

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

koop mijn oude Soket 7 mobo over ;) alleen de floppy controller is kduk krijg je een apart kaartje voor bij ;)
en er zit al een AMD K6-2 450 op ;)
maar op geen van de boven staande mobos kan die proc

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 19:29 schreef Shunt het volgende:
koop mijn oude Soket 7 mobo over ;) alleen de floppy controller is kduk krijg je een apart kaartje voor bij ;)
en er zit al een AMD K6-2 450 op ;)
maar op geen van de boven staande mobos kan die proc
ik tweak liever, maar voor nix neem ik heb graag over ;)

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 19:34 schreef gilseboer het volgende:

[..]

ik tweak liever, maar voor nix neem ik heb graag over ;)
hehe jah voor niks gaat de zon op ;)

mare aan die borden helpt tweaken ook niet want ze kunnen maar tot een bus van 85 dacht ik en een Multieplyer van 3.5 reken maar eens uit ;)
dus dan zou je moeten onder kloken ;)

Game PC

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

1 minuutje googlen:

[url="http://www17.tomshardware.com/howto/01q1/010212/index.html"]Tom's Hardware[/url]

voila! :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Op maandag 22 juli 2002 20:12 schreef Shunt het volgende:
mare aan die borden helpt tweaken ook niet want ze kunnen maar tot een bus van 85 dacht ik en een Multieplyer van 3.5 reken maar eens uit ;)

297,5 MHZ

dus dan zou je moeten onder kloken ;)
Dit is dus niet waar,
Je moet alleen de voltage van 2,2 volt krijgen,
en dat staat zeker wel ergens op het i-net,
gebruik google !
Als de voltage onderstuend wordt,
kan je er zelfs een amd 400 op plakken,
een 400 ziet namelijk de 2x multiplier als 6x !
6x 66 mhz komt op 400, en 6x 83 op 500 !!!!!!!
En dit werkt op een FIC 2006 en een asus tx97,
en waarschijnlijk nog veel meer bordjes !!
als die asus bordje van jouw een tx chipset heeft,
moet die zeker 2,2 v ondersteunen !!!

Edit All processors from the K6-2 series upwards interpret a clock multiplier of x1.5 as x6.
Ik ben er toch zeker van dat dit 2x is....

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 20:27 schreef Weezer-DC het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar,
Je moet alleen de voltage van 2,2 volt krijgen,
en dat staat zeker wel ergens op het i-net,
gebruik google !
Als de voltage onderstuend wordt,
kan je er zelfs een amd 400 op plakken,
een 400 ziet namelijk de 2x multiplier als 6x !
6x 66 mhz komt op 400, en 6x 83 op 500 !!!!!!!
En dit werkt op een FIC 2006 en een asus tx97,
en waarschijnlijk nog veel meer bordjes !!
als die asus bordje van jouw een tx chipset heeft,
moet die zeker 2,2 v ondersteunen !!!
sorry hoor maar volgens mij is dit een sprookje

hoe kan je een proc een multiplyer geven die het bord niet ondersteund |:(

probeer jij maar eens een amd xp 2100 in een bord te stoppen dat maar een MP van 10 aan kan dan WERKT HET NIET ;)
dus de spaning verhogen help dan echt niet

en dat linkje is dus naar een aparaat dat nergens meer te krijgen is en ook nog eens duur was
mare dat ding doet dus meer dan alleen de voltages veranderen er zit ook een chip op die er vor zorcht dat het mobo een exterene ondersteuning geeft voor een hogere mp
dus door alleen de spaning te verhogen gaat dat echt niet lukken

Game PC

• Weezer-DC
Op maandag 22 juli 2002 20:31 schreef Shunt het volgende:
sorry hoor maar volgens mij is dit een sprookje

hoe kan je een proc een multiplyer geven die het bord niet ondersteund |:(

probeer jij maar eens een amd xp 2100 in een bord te stoppen dat maar een MP van 10 aan kan dan WERKT HET NIET ;)
dus de spaning verhogen help dan echt niet

en dat linkje is dus naar een aparaat dat nergens meer te krijgen is en ook nog eens duur was
mare dat ding doet dus meer dan alleen de voltages veranderen er zit ook een chip op die er vor zorcht dat het mobo een exterene ondersteuning geeft voor een hogere mp
Euuuhh,
mijn Asus A7V onderstuend max 12,5 mp !!
En mijn vriend heeft 1400 mhz @ 100 MHZ FSb,
HUH, ja een athlon 1400 ziet 12,5 als 14 !!!
En een intel 233 MMX ziet 1,5x als 3,5 keer,
ja ikke weet waar ik over praat hoor !!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Op maandag 22 juli 2002 20:31 schreef Shunt het volgende:

[bla bla bla]

a) dat ding is nog steeds verkrijgbaar, gewoon even zoeken
b) je moet OMLAAG met je spanning, niet OMHOOG (duh)
c) misschien kan de proc zelf al 2x aanpassen naar 6x, ik zou dit niet zo weten, maar jij geeft al aan dat je er totaal niets van snapt :)

Ik zou die amd niet zomaar in 't bord mikken topicstarter.. voor hetzelfde geld blaas je je proccie skyhigh de lucht in enzow..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 20:40 schreef hefaistos het volgende:

[..]

a) dat ding is nog steeds verkrijgbaar, gewoon even zoeken
b) je moet OMLAAG met je spanning, niet OMHOOG (duh)
c) misschien kan de proc zelf al 2x aanpassen naar 6x, ik zou dit niet zo weten, maar jij geeft al aan dat je er totaal niets van snapt :)

Ik zou die amd niet zomaar in 't bord mikken topicstarter.. voor hetzelfde geld blaas je je proccie skyhigh de lucht in enzow..
nou
a] ik heb die krengen een week of wat ook gezocht ik kon ze echt niet vinden
b] de spaning omlaag halen krijg je niet makkelijk voor elkaar op een mobo zonder een convertor of wat dan ook
c] snap er een hoop van maar ik heb na 2 weken zoeken de hoop op gegeven en het als een fabel bestempelt ;)

Game PC

Verwijderd

De voltages die jij zoekt voor je K62 vindt je alleen op Super socket 7 borden. Deze borden hebben een max. fsb van 100.
Hij zal ook wel op zo'n bord gezeten hebben denk ik. Dergelijke bordjes worden volgens mij voor een paar tientjes nog steeds tweede hands aangeboden.

Het FIC bord dat je noemt gaat maximaal tot 200 mhz.(Ik heb er een gehad). en ondersteunt ook de gevraagde voltages niet. Het bord is destijds door FIC al opgewaardeerd voor MMX prcessoren tot 200mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al heel wat verder gekomen namelijk:

- Het asus bord ondersteund P55C (gesplitst 2.0-2.9v/3,3V) :D
- Het zit alleen een beetje dichtgesoldeerd en dat moet nog tevoorschijn getoverd worden :(
- Ik heb het bord al op P55C ingesteld
- Ik heb de 4 benodigde jumper aansluitingen tevoorschijngetoverd, en er jumperpinnen aangesoldeerd.
- het bord ondersteund een fsb van 83 :D
- ik moet alleen dus nog een schemaatje hebben van de voltage pinnen ( JP18-P21) en die zijn nergens te vinden :(
en zijn ook niet compatible met die van ome tom:
[url="http://www17.tomshardware.com/howto/00q3/000725/t2p4-01.html"]http://www17.tomshardware.com/howto/00q3/000725/t2p4-01.html[/url]

Btw, heel mooi linkje, maar ik wil NIET zo'n powerleap ding gaan gebruiken, ik ben op zich niet zo'n krent, maar het mag gewoon NIX kosten!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 21:15 schreef gilseboer het volgende:

- Het zit alleen een beetje dichtgesoldeerd en dat moet nog tevoorschijn getoverd worden :(
- Ik heb de 4 benodigde jumper aansluitingen tevoorschijngetoverd, en er jumperpinnen aangesoldeerd.
- ik moet alleen dus nog een schemaatje hebben van de voltage pinnen ( JP18-P21) en die zijn nergens te vinden :(
[url="http://www17.tomshardware.com/howto/00q3/000725/t2p4-01.html"]http://www17.tomshardware.com/howto/00q3/000725/t2p4-01.html[/url]

Btw, heel mooi linkje, maar ik wil NIET zo'n powerleap ding gaan gebruiken, ik ben op zich niet zo'n krent, maar het mag gewoon NIX kosten!
Je fikt gewoon je processor op! De voltages van het Asus bord zijn te hoog. Je moet "search" even gebruiken. In het grijze verleden zijn er meerdere topics geweest over de voltage instellingen van K6II processoren. Je moet een Super Socket 7 moederbord hebben.... Kijk anders eens bij AMD voor de voltages van K6II processoren. Van oude processoren zijn nog datasheets aanwezig op de site van AMD.

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 21:15 schreef gilseboer het volgende:

dat is het hem nu je kan niet zomaar de voltages gaan veranderen op het mobo dit moet EXTREEM PRESIES gedaan worden dus moeten er speciale componenten gebruikt worden met een EXTREEM klein verlies marge

Game PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 22 juli 2002 19:26 schreef gilseboer het volgende:
Ik heb laatst uit een moederbord een amd k6/2- 300 gehaald. (was kapot). Nu weet ik zeker dat de processor het nog doet. Ik heb er eigelijk direct helaas geen geschikt moederbord hiervoor. Het enigste wat ik heb is dit:

ASUS P/I-55TP4N:

Specs

Socket7, 4xpci 3x isa, 4x simm.
Multiplyer 1,5 2 2,5 3 3,5
host bus fsb 50 55 60 66 (75 en volgens mij ook 83 maar dat word niet bevestigd)
Volgtage kan ik alleen kiezen tussen STD (3,3 en VRE (gesplitst 2,4-3,6).
Er zitten ook nog gesoldeerde jumpers op om hem van P54C (oude pentiums en mmx) naar P55C (nieuwe mxx processoren) om te zetten, en dan krijg de de gesplitste voltage van 2,7-2,9/3,3v
2.7V is te hoog, gaat niet zonder meer lukken. Flinke mod nodig om zelfs maar in de buurt te komen. Afrader (verder wel prima plankje, overigens)
2e bordje:

FIC PA-2005

Socket7
layout 4x pci 3x isa 4x simm
multiplyer 1,5 2 2,5 3 (3,5 onder de 1,5)
bus fsb 50-75
voltage:
std 3,3v
vre p54c 3,4-3,6v
p55c 2,7-2,9v/3,3v
k6 2,9v/3v
Same problem, 2.7V is gewoon te hoog voor een K6-2 (die hier vermelde K6 is een andere core)
specs processor

AMD K6-2/300Mhz
100x3 of 66x6
1,8V Core/3,3V
1.8V :? :? :?

Lijkt me ERG stug- K6-2 oud model (zoals deze) waren 2.2V, de enige 1.8V CPUs van de K6 reeks waren de K6-2+ en K6-3+ (eigenlijk bedoeld voor notebook gebruik). 2.0V zou nog kunnen voor een oude mobile K6-2, maar 1.8 lijkt me dermate onwaarschijnlijk dat ik het moelijk kan geloven.

Ga ervan uit dat het 2.2V, TENZIJ dit niet een K6-2 is maar een oude K6 (die had je ook op 300MHz), in welk geval het dus 2.8 of 2.9V moet hebben- dan kan hij oip beide mobo's
en dat is nou ook het grootste probleem, hoe kom ik aan die voltage? Ik heb namelijk geen zin om een of andere adapter te kopen. Ik heb al een beetje gemeten tussen de jumper aansluitingen om vervolgens uit te rekenen welke weerstand ik eer tussen zou moeten plaatsen. Dit leverde helaas een rokende opamp op op het FIC bordje, geeft gelukkig niet zo veel, hij doet het nog, kwam waarschijnelijk door een te hoge interne weerstand in de meter.

Dus kort samengevat:

ZIJN HIER NOG TECHNEUTEN IN DE ZAAL :P

bijvoorbaat dank *D
Uh, 1 weerstandje :? De voltage modden heeft wel meer dan dat nodig. Beste gok is het vinden van een guide voor een technisch vergelijkbaar plankje (ff googlen op 'VPX' (voor de FIC) en '"voltage mod"' doet wonderen).

Maar goed, zoek ff uit wat voor CPU dat echt is, want die 1.8V geloof ik van geen kanten.

Als je het voltage probleem op kunt lossen moet je de juiste settings nog regelen voor FSB & multiplier. De K6 reeks had nooit enige vorm van lock en kon soms merkwaardige vormen van remapping toestaan (1.5=3.5 sowieso, vanaf de latere K6-2 cores ook 2.0=6.0)- Shunt zit dus te blaten, maar dat was al opgemerkt.

Zonder te modden is 3.5 dus de hoogste setting die je kunt halen (oude K6-2 deed de 2.0=6.0 nog niet)- 3.5x75 kan op de FIC in-spec, maar dat is maar 263MHz

Ik weet niet meer of 83MHz een optie is op die 2 plankjes, gewoon kloten met de FSB wil wel eens helpen. Als dat niet lukt moet je een beetje met de pinnetjes van de CPU zitten goochelen om de (niet door het mobo ondersteunde) multiplier van 4.0 te geven om 4x75=300MHz te krijgen. Wat je precies moet verbinden/verbreken weet ik niet 1-2-3 en googlen kun je net zo goed als ik, maar het was iig simpeler dan de Tualatin-mod

Oslik blyat! Oslik!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
volgens mij heb ik eeen k6-2 450 draaiend gehad op het bovenste bordje.

mp op 2 (cpu ziet het als 6)x75fsb

edit: --> dat was op een asus p55t2p4 |:(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

2.4 volt moet toch wel lukken met een 2.2 volt K6-2? Uit mijn geheugen diepend dacht ik dat vanaf K6-2 400 de 2=6 truuk toegepast kan worden.

Verwijderd

Haha, ik kwam er 3 weken terug achter dat ik mijn k6-2 500 altijd op 2,7 volt heb gedraaid. Nooit een centje pijn. Lees ik nu dat ie 1.8 of 2.0 wil hebben, hihi. Altijd idle/stressed 55 graden, maarja :) het werkt he?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 15:46 schreef dion_b het volgende:

[..]

1.8V :? :? :?

Lijkt me ERG stug- K6-2 oud model (zoals deze) waren 2.2V, de enige 1.8V CPUs van de K6 reeks waren de K6-2+ en K6-3+ (eigenlijk bedoeld voor notebook gebruik). 2.0V zou nog kunnen voor een oude mobile K6-2, maar 1.8 lijkt me dermate onwaarschijnlijk dat ik het moelijk kan geloven.

Ga ervan uit dat het 2.2V, TENZIJ dit niet een K6-2 is maar een oude K6 (die had je ook op 300MHz), in welk geval het dus 2.8 of 2.9V moet hebben- dan kan hij oip beide mobo's
[..]
see and believe :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bart.theeuwes/amdcpu.jpg

• Weezer-DC
Op maandag 22 juli 2002 21:05 schreef klausewitz het volgende:
De voltages die jij zoekt voor je K62 vindt je alleen op Super socket 7 borden. Deze borden hebben een max. fsb van 100.
Hij zal ook wel op zo'n bord gezeten hebben denk ik. Dergelijke bordjes worden volgens mij voor een paar tientjes nog steeds tweede hands aangeboden.

Het FIC bord dat je noemt gaat maximaal tot 200 mhz.(Ik heb er een gehad). en ondersteunt ook de gevraagde voltages niet. Het bord is destijds door FIC al opgewaardeerd voor MMX prcessoren tot 200mhz.
Zoek maar eens op het type en k6-2 op google in de nieuwsgroepen,
en voila er gaat een wereld open !!!1
Je moet geen dingen zeggen waar je blijkbaar niks van weet !!|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 17:11 schreef gilseboer het volgende:

[..]

[url="http://members.home.nl/bart.theeuwes/amdcpu.jpg"][afbeelding][/url]
plaatje doet het nu, zie je meteen dat het ook een 66mhz fsb processor is. terwijl de normale op 3x100 loopt. Het is dus echt een laptop versie of zo.

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Goed, ik heb zelf een Asus tx97-e rev. 1.02 :). Ik heb hierop een AMD k6-2 @ 400 Mhz (66*6) draaien :).

Meeste TX boarden kunnen dit truukje :), alle boards van asus ZEKER :+.
code:
1
2
3
4
5
6
Board = TX97 - Serie  
AB Bios = Serie 0112 
Max FSB = 66MHz
Maximale CPU snelheden :
AMD K6 = 300 Mhz
AMD K6-2/3 = 400 Mhz

Goed, dit heb je , next de Multipleier instelling, ik ga er vanuit dat je board uit 3 rijen en iedere rij heeft 3 pinnen :).
voor 400 Mhz (66*6) heb je dit nodig :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CPU = 400 MHz
FSB = 66 MHz
Ratio = 2,0 (=6,0)
Ratio - Jumper (Welke aan elkaar moeten verbonden zijn :) : 

BF0 = 2 - 3
BF1 = 1 - 2
BF2 = offen

Waarschijnlijk bestaat BF2 niet op je board, no worries :). Die hoef je toch neit te gebruiken :). Wat wel leuk is, dat ie wel op je board zit.

Goed voltage :+ :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vcore - Jumper (2,2V) 

VID0 : offen
VID1 :  1-2
VID2 : offen
VID3 : offen

Dat is voor 400 Mhz :).

BTW : Als je me neit gelooft dat ik 400 Mhz heb wil ik je gerust screenies sturen :Y).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 23 juli 2002 17:11 schreef gilseboer het volgende:

[..]

[url="http://members.home.nl/bart.theeuwes/amdcpu.jpg"][afbeelding][/url]
ANZ core...

Da's idd een laptop CPU, de ULV variant zelfs...

Ik ben aan het Googlen gegaan ermee en vond dit:

[url="http://users.erols.com/chare/elec.htm"]http://users.erols.com/chare/elec.htm[/url]
code:
1
2
Name        Core V  MaxCoreV ...
mK6-2-300ANZ  1.8V    2.5V     ...

Oftewel als je tot 2.5V kunt zakken vreet hij het alsnog :o

Probleem is dat volgens spec die twee plankjes min 2.7V kunnen leveren. Kortom, ik zou gaan kijken naar undocumented settings bij die gevallen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1