Toon posts:

Radeon 8500 schokt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Mijn vorige probleem is via tweakers opgelost, dus ik hoop dat dat deze keer ook weer zal lukken.
Het probleem is als volgt:
Ik heb een systeem gebouwd:
a7v33, athlon xp 2200+, 512 mb ddr pc 2700 radeon 8500.
het systeem loopt prima, maar als ik 3d animaties in Windows XP wil vertonen dan vindt er een raar soort schokken plaats. De FPS teller blijft netjes op bijv. 70 fps staan, maar het beeld lijkt van tijd tot tij even een halve seconde ofzo vast te hangen. In Windows ME heb ik dit probleem niet.

Ook is het zo dat mijn systeem eerst last had van voedingsproblemen waardoor 3D animaties de computer lieten crachen, maar na een verwisseling van voeding (de ene 300W voor de andere 300W) was dit opgelost. Nu is mijn vraag:
- kan dit ook nog aan de voeding liggen (dat de voeding nog net iets tekort komt ofzo??)
- aangezien het probleem alleen in Windows xp voorkomt vraag ik me af of het iets softwarematigs is. Zo ja, wat dan????

Dit heb ik al geprobeerd:
- Andere drivers
- DirectX updates / patches etc.
- Andere resolutie
Dit alles holp niks. Dus PLZ, help!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ik zou zeggen: "drivers!", maar dat heb je al geprobeerd. Probeer nog een keer alle drivers te vervangen door de nieuwste, als dit niet helpt zal ik het niet weten, maar het is
iig een software prob

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ben benieuwd, hoeveel geheugen heb je in de pc :? En tijdens welke programma's/games heb je hier last van :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd, hoeveel geheugen heb je in de pc En tijdens welke programma's/games heb je hier last van
Intern geheugen: 512 MB DDR PC 2700
Video geheugen: 128 MB
Last tijdens: 3d mark 2001, UT, C&C Renegegade en ieder ander programma / spel waar 3D gebruikt wordt.

Verwijderd

Het kan heel iets anders zijn hoor. (Heb tenminste ander type pc ect.)

Maar ik heb dit ook wanneer ik F1-2002 speel in combinatie met Winbar aan. Winbar uit en gestotter is over.

Waar ik dus naar toe wil, probeer eerst eens alle overbodige proggies en services te stoppen en kijk dan eens. Misschien is het wel zo simpel (misschien ook helemaal niet maar je weet maar nooit)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

hehe heb je VSync uit staan ??
want dan kan je met games krijgen dat het schokt maar tog een hoge fps krijgt ;)
dit kan je dus kijken bij Pstip of een ander oc tooltje ik heb zef ooit wel een radeon ge had maar ik weet niet meer
of daar in de driver standaart een toolte zat om het aan of uit te zetten dus raad ik Power Strip aan

[url="http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=930119700"]download[/url]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
probeer eerst eens alle overbodige proggies en services te stoppen en kijk dan eens. Misschien is het wel zo simpel
Zonet alles uitgezet wat uit te zetten valt: geen resultaat.
heb je VSync uit staan ??
want dan kan je met games krijgen dat het schokt maar tog een hoge fps krijgt
Deze stond nog aan, maar na uitzetten ervan geen verbetering.

Verwijderd

Heb je windows automatisch updaten aanstaan? Dan kijkt hij namelijk om de zoveel tijd of er nog nieuwe updates zijn (en als je een telefoonverbinding hebt, of je verbinding openstaat, ozodat hij kan zoeken naar nieuwe updates).

Verwijderd

Topicstarter
Nope, staat uit.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu graphics apperture size omhoog gezet van 128 naar 256 en het werkt nu iets beter, maar 't schokken is dus alleen wat minder. En het is dus nog niet weg...

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:44

Len

Leeg

Ik had een soort troyan te pakken die om e 5 minuten een screenshot maakte. Dat veroorzaakte bij mij ook vage vertragingen. (om de 5 minuten :P )

*edit:

Je had net weer een reactie geplaatst. Het lijkt erop dat mijn probleem niet jou probleem is.

suc6 met verder zoeken :)

Free Tibet

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 20:02 schreef Rule_2 het volgende:
ik heb nu graphics apperture size omhoog gezet van 128 naar 256 en het werkt nu iets beter, maar 't schokken is dus alleen wat minder. En het is dus nog niet weg...
staat je mobo op 1x agp ?? ipv 4 of zo
heb je de bios van mobo al ge updated ??
heb je gekeken of de kaart het zo zo sclecht doe in een ander xp sys ??

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
staat je mobo op 1x agp ?? ipv 4 of zo
heb je de bios van mobo al ge updated ??
heb je gekeken of de kaart het zo zo sclecht doe in een ander xp sys ??
- Het staat op 4x
- Ja, naar de nieuwste versie
- ja dat heb ik, de kaart werkt prima in een ander xp sys

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 21:21 schreef Rule_2 het volgende:

[..]

- Het staat op 4x
- Ja, naar de nieuwste versie
- ja dat heb ik, de kaart werkt prima in een ander xp sys
ros eens lekker op ctr+alt+del
en kijk wat je allemaal open heb staan onder je eigen naam
kijk wat voor pefromace het trekt hoe veel mem
alles boven de 5 procent continu is slecht
alles boven de 10 mb continu is slecht als het geen progjes zijn als icq en media player
als je het idee krijgt van wat een vreemde naam verwijder het
als je denkt van hee dat trekt coninu wel veel proc kracht dellen

Game PC

Verwijderd

Heb je wel assign Irq to vga in het bios aanstaan? kan ook een probleem vormen.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heb je misschien fastwrites aanstaan in de bios? die moet uit, en de shadows kan je ook beter uitschakelen. Verder moet je ff kijken of je geluidskaart een digitale uitgang heeft die automatisch aftast naar een aansluiting, die permanent aan of uit zetten verholp het bij mij (DMX Fire)

Breek je nek voorzichtig

• grep
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Weet niet of tijdens de animaties nog schijf activiteiten zijn? zo ja, effe checken of DMA aan staat bij je HD's onder XP.
Pagina: 1