Toon posts:

Laptop via client op internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is de volgende opstelling mogelijk?:

Kabelinternet <--> Server met Sygate (2NICS)
|
|
Windows 2000 Cliënt (2NICS)
|
|
laptop met WinME

Hoe moet ik de Win2000 pc configureren zodat de laptop aan de bestanden kan geraken op de client? en eventueel op internet kan?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
sorry...maar dat schema is niet zo "duidelijk" zeg maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan mijn topic niet meer editen?

Het schema is als volgt

Server met 2 NICS: kabelinternet en intern netwerk
|
|
Windows2000 client
|
|
Laptop

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
Je hebt dan dus in de Client ook 2 netwerkkaarten zitten ?
Dan maak je van de client ook een "soort" server, aangezien hij ook het internet "deelt".

Dit is opzich niet nodig. Het is makkelijker om tussen de server en client een hub te hangen. Op deze hub sluit je dan ook de laptop aan, en ze kunnen beide online via de server :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar vanwege de bekabeling had ik zou ik het liefst werken via dat systeem:

De Win2000 client moet wederom "server" zijn voor de laptop

Verwijderd

moet volgens mij met een croscable wel lukken om een verbinding te krijgen via je client op je laptop

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ja dat kan, try de search (router gateway winroute etc etc internet delen)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BitProcessor
  • Laatst online: 08-08 23:47
Zoals hierboven reeds gezegd is, maak van die tweede pc ook een soort "internet-deel"-server.

Ik weet niet of je met de NAT functie van sygate werkt of niet, of met de proxy. (eigenlijk bijna geen ervaring met sygate). Maar goed, volg ongeveer deze stappen :

- zorg voor een andere local range tussen je laptop en de tweede server. (gebruik je voor je ene verbinding bv 192.168.0.0/24, gebruik dan tussen je laptop en tweede server 192.168.1.0/24 adressen)

- config je tweede server voor de rest zoals je eerste, de nic die verbonden is met je eerste server wordt dan zogezegd je internet-nic, de andere je lokale nic.

- werk je met een proxy op de eerste, vul dan op de tweede als proxy de eerste in.

enz... (config dus ongeveer zelfde maken als op je eerste server)

Zo zou het moeten werken denk ik...

Veel succes !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1