Worden alle moederborden als retail versie geleverd of kan het ook oem zijn? Als ze allebei geleverd worden, wie weet dan wat je bij digiworldbv.nl en informatique krijgt als je een asus p4s533 bestelt?
OEM borden mogen alleen in complete systemen verkocht worden ( HP,Compaq die soort dingen ).
Dus los kun je ze iig NIET kopen
Dus los kun je ze iig NIET kopen
C:\>_
Volgensmij krijg je altijd 'retail', volgensmij kan je eigenlijk geen OEM krijgen (misschien bij magazijns opruiming ofzo).
Hm toch wel ik kon kiezen tussen retail en oem bij mijn mobo in de winkel, toch maar voor retail gekozen en mijn IDE kabel, boekje, schroefjes en die zooi gekregen
OEM mobo's bestaan zeker weten. Een tijdje terug kon je kiezen tussen een MSI mobo OEM (alleen zakje + kabeltjes) of retail (doos, cd's, kabels enz.).
Moet zeggen dat je het niet vaak ziet.
Waar staat de afkorting OEM eigelijk voor?
Maar als ik een mobo bestel kan ik er dus vanuit gaan dat het retail is. Dan weet ik wel weer genoeg!
Verwijderd
ik heb bij een groothandel gewerkt die in het verleden wel oem mobo's gehad hebben.
die waren volgens mij van pc chips.
maar dat is alleen interessant als je heel veel systemen bouwt, anders hou je weer een halve doos van die oem muk over die je dan weer moet gaan verkopen, en winkels willen die meestal niet meer.
die waren volgens mij van pc chips.
maar dat is alleen interessant als je heel veel systemen bouwt, anders hou je weer een halve doos van die oem muk over die je dan weer moet gaan verkopen, en winkels willen die meestal niet meer.
Er wordt vaak zat nog gewoon OEM boarden verkocht.
Die worden altijd in een doos van 25 a 50 stuks gekocht is altijd goedkoper dan allemaal van die mooie dozen er omheen. Waar de normale eind consument toch niks aan heeft.
Die worden altijd in een doos van 25 a 50 stuks gekocht is altijd goedkoper dan allemaal van die mooie dozen er omheen. Waar de normale eind consument toch niks aan heeft.
*zucht*Op maandag 22 juli 2002 21:35 schreef gfo het volgende:
yepalle borde zijn retail. Tenzij je dus 100 mombo gaat betellen
Ik heb laatst nog een OEM bord gekocht (Dual pentium 2) van Gigabyte. Deze zat in een volledig witte doos. Maar ik vermoed dat dit een replacment-bord was.
Verwijderd
Wij krijgen van onze leverancier(Acal) vaak genoeg OEM borden van MSI binnen, dan heb ik het over de 645 Ultra, K7T Turbo2 en MS6390
Meestal wordt dit gewoon bulk genoemd, met OEM heeft dit weinig te maken, 't is alleen goedkoper dan retail
Meestal wordt dit gewoon bulk genoemd, met OEM heeft dit weinig te maken, 't is alleen goedkoper dan retail
Verwijderd
Ook bij bulkproducten zitten altijd de standaardkabels bij!! Bulkproducten worden iig meestal geleverd aan bedrijven die pc's in productie hebben.Op zaterdag 27 juli 2002 23:04 schreef TweakGuy het volgende:
Wij krijgen van onze leverancier(Acal) vaak genoeg OEM borden van MSI binnen, dan heb ik het over de 645 Ultra, K7T Turbo2 en MS6390
Verwijderd
Klopt, dingen als D-Bracket zit er alleen meestal niet bijOp zondag 28 juli 2002 01:26 schreef leutinnetje het volgende:
[..]
Ook bij bulkproducten zitten altijd de standaardkabels bij!! Bulkproducten worden iig meestal geleverd aan bedrijven die pc's in productie hebben.
Verwijderd
waarschijnlijk bedoelden ze 'bulk'Op maandag 22 juli 2002 19:01 schreef Exorcist het volgende:
OEM mobo's bestaan zeker weten. Een tijdje terug kon je kiezen tussen een MSI mobo OEM (alleen zakje + kabeltjes) of retail (doos, cd's, kabels enz.).
Pagina: 1