[ASP] een bepaalde session "killen"

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Lo, mensen

Ik had weer eens een vraagje, was een beetje met sessions bezig en als ik het goed begrijp uit mijn boekie:

Als ik een session.abandon doe worden alleen de sessions die gekoppeld zijn aan de sessionid van die gebruiker verwijderd.

Maar nu wil ik graag 1 session uit die hele lijst verwijderen. Helaas wordt dit niet verteld in mijn boek. Heb al gezocht op internet maar kan er niets over vinden.

Iets wat ik dus heb geprobeerd (wat dus helaas niet werkte):
session("SESSIONNAAM").Abandon

Weet iemand misschien wat wel de juiste wijze is om een specifiek een bepaalde session te beeindigen?

Alvast bedankt

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Session(Sessienaam) = ""

Ik geloof dat vanaf ASP 3.0 ook werkte
Session.Contents.Remove(Sessienaam)

En daarnaast wil je geen sessie beeindigen denk ik; enige juiste wijze daarvoor is om je browser af te sluiten.. ;)

Meer info o.a. via
[url="http://www.google.nl/search?q=Session+Remove&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr="]http://www.google.nl/search?q=Session+Remove&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=[/url]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:04 schreef gorgi_19 het volgende:
Session(Sessienaam) = ""

Ik geloof dat vanaf ASP 3.0 ook werkte
Session.Contents.Remove(Sessienaam)

En daarnaast wil je geen sessie beeindigen denk ik; enige juiste wijze daarvoor is om je browser af te sluiten.. ;)

Meer info o.a. via
[url="http://www.google.nl/search?q=Session+Remove&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr="]http://www.google.nl/search?q=Session+Remove&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=[/url]
session(sessienaam) = "" had ik al eens gebruikt, maar sommige sessie's zijn zo vluchtig (dit houdt natuurlijk ook weer in dat deze ook weggelaten kunnen worden) dat ik ze direct naar actie wilde killen, maar dat andere sessions bleven.
Maar ik vroeg me gewoon af of het mogelijke was om dus ook een bepaalde sessie dus te killen i.p.v. leeg te maken.
Bedankt voor de link ik kijk nog ff verder.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Als je office 2000 of eerder op je pc hebt staan: zoek eens op asp.chm.

Das de ASP reference. Ik vermoed dat wat jij wilt mayB via het Server of Application object te regelen is.

• syllaz
  • Laatst online: 20-04 17:01
Volgens mij volstaat <% Session.Abandon %> alleen al.
Hiermee sluit je alle openstaande sessies bij de client af :-)

• zneek
Op maandag 22 juli 2002 21:20 schreef syllaz het volgende:
Volgens mij volstaat <% Session.Abandon %> alleen al.
Hiermee sluit je alle openstaande sessies bij de client af :-)
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ik kan me herinneren dat ik het eens geprobeerd heb, maar dat bijvoorbeeld de Session_OnEnd niet uitgevoerd werd na een Session.Abandon.

Misschien toch msdn.microsoft.com eens raadplegen?

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 23:50 schreef zneek het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ik kan me herinneren dat ik het eens geprobeerd heb, maar dat bijvoorbeeld de Session_OnEnd niet uitgevoerd werd na een Session.Abandon.

Misschien toch msdn.microsoft.com eens raadplegen?
Session.Abandon vernietigd alle sessies AAN HET EIND van de pagina.

Dus als ik doe
code:
1
2
3
Session(&quot;ikke&quot;) = &quot;ikke&quot;
Session.Abandon
Response.Write Session(&quot;ikke&quot;)

Dan laat hij hem nog gewoon zien; staat de laatste regel op een andere pagina, dan laat hij hem niet zien.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

yup!

En session("sessionnaam")="" maakt hem mooi leeg, maar weg is ie nie!

Gewoon session.remove.content("session") of om alles gelijk weg te gooien: session.remove.all().

Ook hier geld, pas na het verlaten van de pagina zijn ze weg.

And Bob's your uncle ...

• zneek
Op dinsdag 23 juli 2002 00:03 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Dus als ik doe
code:
1
2
3
Session.Abandon

Dan laat hij hem nog gewoon zien; staat de laatste regel op een andere pagina, dan laat hij hem niet zien.
Ahah. Bedankt, dat wist ik niet. Nu snap ik waarom ik ooit dat probleempje met Sessions had.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 00:03 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Dus als ik doe
code:
1
2
3
Session.Abandon

Maar er moet wel bij gezet worden dat alleen de session van die betreffende persoon worden weggooid aan het eind (toch?)

Ooh ja sessions.remove.contents (nog niet geprobeerd hoor) ,maar als ik de tekst zo lees is die dan niet gelijk aan session("naampie") = ""? (maar ja nog steeds proberen :P)

• gorgi_19

gorgi_19

Op dinsdag 23 juli 2002 15:22 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

[..]

Maar er moet wel bij gezet worden dat alleen de session van die betreffende persoon worden weggooid aan het eind (toch?)
:? Misschien een idee om het principe van sessies even door te lezen en / of op te zoeken. Een sessie is per definitie gebonden aan een persoon / browser; deze kunnen dus niet door de war raken (normaal gesproken dan)
Ooh ja sessions.remove.contents (nog niet geprobeerd hoor) ,maar als ik de tekst zo lees is die dan niet gelijk aan session("naampie") = ""? (maar ja nog steeds proberen :P)
Bij de enze bestaat de sessievariabele nog (en is die leeg), bij de 2e wordt de sessievariabele uit de sessiecollectie verwijderd. Scheelt een beetje geheugen.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 15:25 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

:? Misschien een idee om het principe van sessies even door te lezen en / of op te zoeken. Een sessie is per definitie gebonden aan een persoon / browser; deze kunnen dus niet door de war raken (normaal gesproken dan)
[..]

Bij de enze bestaat de sessievariabele nog (en is die leeg), bij de 2e wordt de sessievariabele uit de sessiecollectie verwijderd. Scheelt een beetje geheugen.
Dat met die sessie en persoon gebonden wist ik wel, maar door jou quote was ik ff weer aan het twijfelen. Verder bedankt voor de info.

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Een goede ASP reference vind je trouwens op:

[url="http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/asp_intro.html"]http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/asp_intro.html[/url]

Daar staat ook het session object beschreven.
Pagina: 1