Toon posts:

Internetten in Canada

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We gaan voor 3 weken naar Canada. We gaan daar met een camper rondrijden. We nemen een laptop mee en een mobile telefoon. Ik wil wel een kabeltje kopen zodat we in de camper kunnen internetten. Mijn vragen zijn:

- Ik heb gehoord dat je daar niet kan bellen vanwege een andere frequentie... Is dit waar? (Zoja, wat is er aan te doen?)

- Kun je campings boeken op internet? Ik weet namelijk niet of ze daar in de bergen enzo wel internet hebben.

- Als je daar bereik hebt (vodaphone) heb je dan ook in de bergen bereik?

- Kun je daar een internet abbo nemen? (het liefst gratis) Of moet je steeds naar NL inbellen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

1) neem een huurtoestel, of zoek op welke band ze daar hebben, misschien kan het wel met een 1900hz
2) tuurlijk, zoekze!
3) vast niet, is zowiezo weinig bereik in usa/canada
4) zoekze!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:35 schreef machielwagenaar het volgende:
1) neem een huurtoestel, of zoek op welke band ze daar hebben, misschien kan het wel met een 1900hz
2) tuurlijk, zoekze!
3) vast niet, is zowiezo weinig bereik in usa/canada
4) zoekze!
1) Het toestel is van m'n vaders werk en mag dus op de kosten van zijn werk bellen. En hoe weet ik welke band dit toestel heeft en welke band ze daar hebben?
3) ow, das jammer

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
is 1900hz daarzo..en je kan je hz in het boekje vinden van je toestel anders op internet zoeken welke band hij aankan..welke toestel heb je??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:39 schreef Kev0867 het volgende:
is 1900hz daarzo..en je kan je hz in het boekje vinden van je toestel anders op internet zoeken welke band hij aankan..welke toestel heb je??
De 6110, Frequentie: 900 Mhz.

Iemand zei tegen me dat je daar een simkaart moet kopen voor die frequentie... kloptda?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 22 juli 2002 17:46 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

De 6110, Frequentie: 900 Mhz.

Iemand zei tegen me dat je daar een simkaart moet kopen voor die frequentie... kloptda?
nee dat klopt niet, je kan daar een simkaart kopen voor om te bellen van de plaatselijke provider als je via hun goedkope kosten wilt gaan bellen ipv eerst naar nederland te bellen..je telefoon kan maar een paar type bereiken aan en jij heb alleen 900hz en dat is KPN en Vodafone, ben, 02 en dutchtone zijn alle 1800hz en die zullen op jou telefoon het ook niet doen.. dus: koop een ander gsm voor daar of leen een satteliet telefoon of bel je provider op dat je eentje kan gaan huren van hun voor een aantal weken..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12 12:19
Waarschijnlijk gebruiken ze niet eens GSM maar CDMA.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:16 schreef Pc123 het volgende:
Waarschijnlijk gebruiken ze niet eens GSM maar CDMA.
Haha, [url="http://www.cdg.org/world/region.asp?region=Europe%20-%20Russia"]http://www.cdg.org/world/region.asp?region=Europe%20-%20Russia[/url]

Nederland natuurlijk weer niet... ;)

Wat is er eigenlijk beter aan?
edit:

1. Capacity increases of 8 to 10 times that of an AMPS analog system
2. Improved call quality, with better and more consistent sound as compared to AMPS system

3. Simplified system planning through the use of the same frequency in every sector of every cell
4. Enhanced privacy
5. Improved coverage characteristics, allowing for the possibility of fewer cell sites
6. Increased talk time for portables
7. Bandwidth on demand

Verwijderd

ik heb ooit in canada (clearwater lake, Britisch columbia) in de middle of nowhere kunnen internetten bij de parkbeheerder..en dat was in 1998 voor internet begrippen een eeuwigheid geleden. Maar ja is wat anders als verbinding in je eigen camper

• Pc123
  • Laatst online: 14-12 12:19
Op maandag 22 juli 2002 18:29 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Haha, [url="http://www.cdg.org/world/region.asp?region=Europe%20-%20Russia"]http://www.cdg.org/world/region.asp?region=Europe%20-%20Russia[/url]

Nederland natuurlijk weer niet... ;)

Wat is er eigenlijk beter aan?
edit:

1. Capacity increases of 8 to 10 times that of an AMPS analog system
2. Improved call quality, with better and more consistent sound as compared to AMPS system

3. Simplified system planning through the use of the same frequency in every sector of every cell
4. Enhanced privacy
5. Improved coverage characteristics, allowing for the possibility of fewer cell sites
6. Increased talk time for portables
7. Bandwidth on demand
Dat is een vergelijking met analoge system |:(

GSM is ook volledig digitaal, het enige voordeel van CDMA is dat er iets meer capaciteit is in vergelijking met het time division systeem van GSM. Maar nu er ook gebruik gemaakt wordt van GSM 1800 is dat niet zo'n groot probleem meer. Er is ook geen absolute limiet aan het aantal gesprekken, maar als je provider te weinig investeert zorgt dat er ook voor dat het bereik wisselt per uur van de dag (vooral binnen).

CDMA werkt op veel plaatsen ook verre van goed, het Japanse NTTDocomo netwerk staat niet echt bekend om zn goede kwaliteit.

Verder is roaming bijna onmogelijk, Europa heeft voor een systeem gekozen en dat is maar goed ook, kan je met je mobieltje tenmiste heel Europa door reizen en gewoon bellen. In Amerika heb je in elke staat weer een andere provider, niet erg handig natuurlijk, al is het land natuurlijk wel veel groter.

UMTS waar Europa ook gezamenlijk voor gekozen heeft gebruikt wel een soort van CDMA omdat het voor snelle verbindingen meer bandbreedte heeft (dus goedkoper om je netwerk te bouwen).

CDMA wordt is West-Europe trouwens nergens gebruikt, in Engeland en Duitsland ging het om een test in 1 stad.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

reken ook even na of het niet goedkoper is om daar prepay kaarten te kopen ipv via nederland in te bellen.
Denk nl. dat dit aanzinelijk kan schelen.

Vergeet niet je cach belachelijk groot te zetten en bezoek thuis alvast de belangrijkste pagina's. Scheeld met het binnenhalen van al die plaatjes.

Verwijderd

Triple band GSM heb je nodig wil je daar bellen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik woon in de USA.... ik kan je nu al vertellen dat je Nederlandse telefoons zowiezo niet gaan werken. De 6110 in ieder geval niet. Hier wordt met GSM gebruik gemaakt van 1900 Mhz (net als CDMA trouwens) omdat de 1800 Mhz frequentie voor staatsdoeleinden wordt gebruikt. De "oude" GSM frequentie is 800 Mhz, en alleen in Washington D.C. kun je van 900 Mhz gebruik maken..... als je geaffilieerd bent met een ambasade of diplomatieke missie. Waarschijnlijk tapt de CIA die hele 900 Mhz band af :D :D

Je zult dus een telefoon moeten huren wat al gauw EUR 10 per dag kost.... je kunt daar dan je SIM indoen zodat je geen abonnement hoeft af te sluiten. Uiteraard betaal je je wel blauw aan telefoonkosten, want met een "roaming" telefoon (ofwel met een telefoon die niet van het netwerk is waar je naar connect) is vreselijk duur, tot wel $1 per minuut (can. dollar, ik betaal $0.60 voor "roaming"

Je zou een pre-paid kunnen kopen, maar dan moet je ook weer eentje hebben die data aankan en de meeste pre-paids kunnen dat niet. Verder zou je dan ook weer een kabel moeten kopen natuurlijk.

Verder is de wereld van gratis internet zo goed als voorbij in de USA... hoe het in Canada zit weet ik niet, maar het zal niet veel schelen. Je zult dus OF moeten betalen voor een abonnement, OF naar Nederland bellen.

Als laatste heb je in Canada geen bereik in de bergen.... in verlaten gebieden is mobiele telefonie zo goed als onmogelijk omdat het niet kosten rendabel is. Hier in daar is er mischien een vlekje bereik, en waarschijnlijk langs de hoofd (snel) wegen.

Als ik heel eerlijk ben is het verstandiger gewoon NIET te internetten, of een internet cafe op te zoeken als je echt niet zonder kan... De laptop uiteraard wel meenemen voor de digitale fotootjes :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik heb zelf anderhalf jaar in Canada gewerkt/gewoont en weinig probs met mobiele telefonie gehoord.

Maar inderdaad, wil je voor drie weken perse internet hebben in je campertje, dan wordt dat vermoedelijk een vrij kostbare zaak per mobiele tel. Wat je ook zou kunnen proberen, als het heel belangrijk voor je is, om met je camper verhuur toko te contacten en te vragen of ze i-net via de satelliet kunnen bieden. Dit wordt in Canada door ik meen 2 companies aangeboden in een 2-way vorm, dus up-en downlink... maar zoals gezegd, dat wordt prijzig :7

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 08-12 15:04

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Bovendien zijn ze daar nogal gek op kamperen, dus is de kans klein dat je voor elke camping via internet moet reserveren. Als het daarom gaat kan je dat wel laten. En anders heb je vrijwel in elk plaatsje wel een internetcafe.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2002 @ 11:58:
Ik heb zelf anderhalf jaar in Canada gewerkt/gewoont en weinig probs met mobiele telefonie gehoord.

Maar inderdaad, wil je voor drie weken perse internet hebben in je campertje, dan wordt dat vermoedelijk een vrij kostbare zaak per mobiele tel. Wat je ook zou kunnen proberen, als het heel belangrijk voor je is, om met je camper verhuur toko te contacten en te vragen of ze i-net via de satelliet kunnen bieden. Dit wordt in Canada door ik meen 2 companies aangeboden in een 2-way vorm, dus up-en downlink... maar zoals gezegd, dat wordt prijzig :7
Jongens, jongens! Dit wil ik helemaal niet! :D

Ik ga echt niet op vakantie om te kunnen internetten hoor! Het ging me erom dat ik eens in de week even een aantal mailtjes verstuur en ontvang. Ik wist niet echt dat je op de camping kon internetten. Nouja we laten telefoons thuis en nemen alleen een laptop voor de mp3tjes mee.

;)
Pagina: 1