[MYSQL-PHP] Can't connect to local MySQL server

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (13)

ik blijf dit maar houden met een versie mysql instalatie,
het is welliswaar mysql-max maar ik heb nu maar in my.cnf skip-innodb gezet en nu krijg ik geen errors meer in de .err file maar ik kan maar niet connecten vanuit mijn php scripts.

vanaf de shell gaat het allemaal prima.

is een redhat bak.

iemand een idee?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
PHP goed gecompiled ?

• GiLuX
Op maandag 22 juli 2002 17:27 schreef ddc het volgende:
PHP goed gecompiled ?
php draait prima en mijn scripts in princiepe ook maar de connectie tussen die 2 wil niet.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
staat in je php.ini wel aangegeven dat hij naar die socket file moet connecten ?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Ik denk dat het of te maken heeft met het feit dat je php.ini niet goed geconfigureerd is OF op de verkeerde plek staat. Of je hebt de rechten / permissies niet goed op Mysql (dirs) gezet (ook oa. de /var/lib/mysql).

Zoals je in de README die bij MySQL geleverd zit kan lezen moet je eerst een user en groep mysql aanmaken en vervolgens een aantal directory's van rechten en permissies veranderen.

Suc6

[groups_google]
[url="http://groups.google.com/groups?q=Can%27t+connect+to+local+MySQL+server+through+socket+%27/var/lib/mysql/mysql.sock%27+(13)&hl=en&lr=&ie=UTF-8&start=10&sa=N"]http://groups.google.com/groups?q=Can%27t+connect+to+local+MySQL+server+through+socket+%27/var/lib/mysql/mysql.sock%27+(13)&hl=en&lr=&ie=UTF-8&start=10&sa=N[/url]
[/group_google]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> NOS

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

a) draait mysql wel?
b) maakt ie z'n socket in '/var/lib/mysql/mysql.sock' of in /tmp/mysql.sock?
c) vim php.ini

Verwijderd

rechten , mag apache (neem ik aan) wel in die dir schrijven ?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Je zoekactie naar 'can connect local mysql server' leverde 29 resultaten op. Resultaten 1 - 29.
al gezocht met de search functie :?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Hmmm had dezelfde problemen om mijn Debian bakkie na een week google'n en puzzelen het progje php4-mysql geinst, en het werkt. :)

• GiLuX
tja tja tja,
hier had ik allemaal geen tijd meer voor,
alles wat ook maar met mysql te maken had er afgedonderd en de standaard mysql (dus niet MAX) er op gezet en alles werkt nu als een zonnetje.

achteraf gezien zou het er wel eens mee te maken kunnen hebben gehad dat de oude mysql instalatie nog in andere dirs rond hing waaardoor er een mysql.sock conflict op trad.

zal het later nog eens proberen.

Pagina: 1