[DHTML/JS] form.submit() werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
ik heb een form en deze wil ik graag submitten via DHTML zodat ik niet gebonden zit aan de locatie van de knoppen (linkje voor submitten staat in andere cel dan form)

mijn form heet 'record' (<form name="record">), ik heb even de dom specs opgezocht ([url="http://www.w3.org/TR/2002/CR-DOM-Level-2-HTML-20020605/html.html#ID-40002357"]http://www.w3.org/TR/2002/CR-DOM-Level-2-HTML-20020605/html.html#ID-40002357[/url]) van HTMLFormElement. Nou zou ik met :
code:
1
document.record.submit()

mijn form moeten kunnen submitten, maar er gebeurt niks, geen error, geen reactie, helemaal niks. Als ik
code:
1
alert(document.record)

) doe in Mozilla laat ie gwoon [HTMLFormElement Object] zien of te wel, ik heb het goede object te pakken. Wie o wie, weet wat ik vergeet?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 11:51
Laat de hele <form> tag eens zien.

Coïtus ergo sum

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom stop je die cel niet in je form-object? Of nog beter je eindtag van form achter die laatste cel.

En zit er wel een action gedefinieerd in je form tag?

Misschien handig om een URL neer te planten, zodat we ff real-time kunnen meekijken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• zoepercavia
code:
1
&lt;form method=&quot;post&quot; action=&quot;/leden/beheer/lid.asp?pId={@id}&quot; name=&quot;record&quot; onSubmit=&quot;return checkForm(this)&quot;&gt;

(let niet op de {@id}, dat is XSL)

• zoepercavia
of beter mn hele code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
&lt;script type=&quot;text/javascript&quot; language=&quot;javascript1.2&quot;&gt;
   function submitExtern() {
     document.record.submit();
     //alert(document.record.name);
   }

&lt;/script&gt;
[...]
&lt;form method=&quot;post&quot; action=&quot;/leden/beheer/admin.asp&quot; name=&quot;record&quot;&gt;
[...]
&lt;/form&gt;
[...]
&lt;a href=&quot;javascript:void(0)&quot; onClick=&quot;submitExtern()&quot;&gt;verander&lt;/a&gt;&lt;br /&gt;

uncomment ik de regel alert(document.record.name) dan alert ie vrolijk 'record', maar submitten doet ie niet.... ik kan dus wel gwoon bij alle properties...

• zoepercavia
hmm opgelost,

javascript:void(0) voorkwam dat mn pagina iets ging doen, href="#" werkt wel prima... vaag.. maar goed...

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 17:51 schreef zoepercavia het volgende:
[...]
vaag.. maar goed...
Dat is niet vaag, doordat je false niet returnt, gaat hij dat href gedeelte uitvoeren, waardoor hij het submitten cancelt :Y) Dit zou als het goed is wél moeten werken (nettere oplossing dan # vind ik...):
code:
1
&lt;a href=&quot;javascript:void(0);&quot; onclick=&quot;document.record.submit();return false;&quot;&gt;Submitten&lt;/a&gt;

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Sterker nog, als je de submit middels Javascript aanroept, negeert ie het complete onSubmit event ;)

Als je toch maar 1 form op je pagina gebruikt, laat deze dan de complete pagina benutten.
Pagina: 1