TV kaart als vervanging voor VHS

Pagina: 1
Acties:

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Hallo , ik zit met het volgende probleem :

Door bliksem inslag is gisteren mn (S)VHS stereo videorecorder kapot gegaan. Nou krijg ik geld van de verzekering (zal niet veel zijn , was 6 jaar oud).
Ik zit er nu aan te denken om ipv een andere video een TV-kaart te kopen zodat ik gewoon een film van TV kan tapen en via mn TVout van mn GeForce2 kan afspelen op de TV.

Zijn er mensen hier die dat ook doen?,(of zijn er betere mogelijkheden) en welke kaarten zijn hiervoor aan te raden?. Het liefst heb ik een kaart waarbij je zelf de codec kan instellen (mpg of DivX) en de res etc..
Ik tape normaal bijna dagelijks een film , die ik dan meestal s'avonds laat kijk. Ik draai met een P4 1.8@2.4 , dus het encoden moet geen probleen zijn denk ik.

Het mag niet teveel kostten.
bedankt alvast.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

IK heb het ook geprobeerd... met onderstaande config..en een BT848 chipset tv kaart. Ik denk dat de PCI bus te traag was om het op de HDD te zetten...
De screen werd jerky.. het gaat ok niet lekker.. ben er mee gekapt met experimenteren .. Hoe heette dat progje waarmee ik het ook alweer deed?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:45
Ik denk dat je beter een videorecorder kan kopen dan een TV kaart, teveel gedoe en hoe wil je films kijken die je dan leent/huurt bij de videotheek?

• Hellhound
Op maandag 22 juli 2002 17:24 schreef Novah het volgende:
en hoe wil je films kijken die je dan leent/huurt bij de videotheek?
ik leen of huur nooit films dus dat boeit eigenlijk niet.
Het gaat er gewoon om dat ik simpel een film kan opnemen en via de tvout kan afspelen.

Verwijderd

Eh, ik ben er zelf ook mee aan het experimenteren. Ik vond het wel tof om videoclips van TMF/MTV op te nemen op de harde schijf. Het werkt perfect hoor, alleen moet je voor ongeveer 4 minuten wel 140 mb rekenen. Ik heb dan wel goede kwaliteit video (avi). Misschien dat dit nog te comprimeren is. Daar heb ik eigenlijk nog geen idee van. Maar voor een film van 1.5 uur kom de dus gauw aan een paar gigabyte!

Dus ik denk dat je beter een videorecorder kunt nemen.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Op maandag 22 juli 2002 19:26 schreef da_real_teweaker het volgende:
Eh, ik ben er zelf ook mee aan het experimenteren. Ik vond het wel tof om videoclips van TMF/MTV op te nemen op de harde schijf. Het werkt perfect hoor, alleen moet je voor ongeveer 4 minuten wel 140 mb rekenen. Ik heb dan wel goede kwaliteit video (avi). Misschien dat dit nog te comprimeren is. Daar heb ik eigenlijk nog geen idee van. Maar voor een film van 1.5 uur kom de dus gauw aan een paar gigabyte!

Dus ik denk dat je beter een videorecorder kunt nemen.
Dat heet DivX ;-)...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het is wel een voordeel dat je ze meteen kan branden als je ze wil bewaren :)

Alleen denk ik niet dat je in de tussentijd nog iets anders met je pc kan doen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:26 schreef da_real_teweaker het volgende:
Het werkt perfect hoor, alleen moet je voor ongeveer 4 minuten wel 140 mb rekenen. Ik heb dan wel goede kwaliteit video (avi). Misschien dat dit nog te comprimeren is. Daar heb ik eigenlijk nog geen idee van. Maar voor een film van 1.5 uur kom de dus gauw aan een paar gigabyte!
Een film van 2 uur met uncompressed avi?Dat vult bijna een Hd'tje

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 20:39

reminder

oi....

Ik heb zelf een PCTV Pro kaartje in m'n PC zitten en gebruik het al meer dan een jaar als video recorder (en ben er best wel tevreden over). Ik heb op internet een proggie dat BoaTV gevonden waar je gewoon tijd en channel kan instellen zodat hij uit zicht zelf begint. er is zelfs nog een mogelijkheid om na het opnemen automatich of te sluiten (erg handig dus).
Verder maakt het niet zoveel uit welke kaart je neemt. (een hoop mensen hebben problemen met de PCTV kaart maar ik heb er geen last van). Verder zou ik wel een stereo kaartje kunnen kopen want dat klinkt gewoon een stuk beter :)

Btw. het decoden op 768 * 576 (TV reso) lukt alleen niet helemaal bij mij. Of dat nou aan de kaart ligt of aan de software weet ik niet

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:39 schreef _DPC_Null2k het volgende:
een heel verhaal.... :P
welk programma gebruik jij om te capturen? ik heb dat bijgeleverde spul gebruikt maar dan is mijn beeld als het ware samengedrukt. ziet er een beetje vreemd uit. of heb jij nog het een en ander ingesteld?

Verwijderd

Ik gebruik hier PowerVCR van de makers van PowerDVD en dat werkt goed.
On the fly MPEG1 en 2 encoding met tuner en timer.
Kwaliteit op VCD standaard is minder dan dat ik het achteraf doe met de Panasonic encoder, maar daar zit ook wat tijdverschil in.
MPEG2 gaat hier niet zo goed, maar mijn cputje heeft het daar te moeilijk mee. (Celly 400@500 begint duidelijk te oud te worden, maar ik wil niet van mijn Shuttle 440bx af :( )

• Hellhound
Ik heb zelf een PCTV Pro kaartje in m'n PC zitten en gebruik het al meer dan een jaar als video recorder (en ben er best wel tevreden over).
Is dat een Miro Of Pinnacle kaartje? en kun je daar ook nog zelf je codec mee instellen (MPG of DivX). Ik wil hem dus in samenwerking met een Geforce2 voor de TVout en TVTOOL en Bsplayer gaan gebruiken , als RES lijkt me 640 wel oke.
En is het verder niet zo dat die kaartjes het opnemen Hardwarematig doen zodat je niet een 100% cpu belasting hebt. Ik wil nm nog wel gewoon verder kunnen werken.

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
ik zou lekker voor een vhs of dvd recorder gaan... je moet niet alles op je pc willen doen... als je pc het niet doet dan doet niets het meer.... dus blijf lekker koffie zetten met je koffie zet apparaat en video's opnemen met een video recorder :)

Verwijderd

Die TV-kaartjes comprimeren niets hardwarematig, wanneer je dat wilt zul je een andere kaart moeten kopen met andere bedragen dan el-cheapo TV-kaartjes.
Is een normale videorecorder in jouw geval niet gewoon makkelijker?
Die dingen kosten tegenwoordig geen drol meer en dan kun je en je normale banden nog gewoon afkijken en eventueel met een TV-kaartje later altijd nog voor de fun knoeien in je pc. :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 22 juli 2002 20:19 schreef Hellhound het volgende:

[..]

Is dat een Miro Of Pinnacle kaartje? en kun je daar ook nog zelf je codec mee instellen (MPG of DivX). Ik wil hem dus in samenwerking met een Geforce2 voor de TVout en TVTOOL en Bsplayer gaan gebruiken , als RES lijkt me 640 wel oke.
En is het verder niet zo dat die kaartjes het opnemen Hardwarematig doen zodat je niet een 100% cpu belasting hebt. Ik wil nm nog wel gewoon verder kunnen werken.
nee, die kaartjes gebruiken je CPU om te capturen.

Anders moet je een DC10+ nemen, maar zelfs dan weet ik niet of het wel goed werkt als je je pc ook nog gewoon gebruikt

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-08 21:51
OP een DC10 enzo zit geen tuner, en die heb je wel nodig. De beste oplossing is volgens mij de Hauppage WinTV PVR, kost wel iets van 280 euro ofzo, daar heb je ook een videorecorder voor.

Dan heb je realtime hardwarematige MPEG2 encoding, dus zonder (veel) belasting voor je CPU en relatief kleine bestanden.

• Hellhound
Ahh , dan ziet het er naar uit dat ik toch maar voor een VHS moet gaan, ik weet niet hoeveel ik van de verzekering terug ga krijgen maar wil het niet te duur maken . Een kaart voor 280 euro oid wordt me te duur. Iig bedankt.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 22 juli 2002 19:38 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Een film van 2 uur met uncompressed avi?Dat vult bijna een Hd'tje
Niet bijna. Full frame uncompressed PAL is bijna 30MB/sec.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Op maandag 22 juli 2002 19:39 schreef _DPC_Null2k het volgende:
Ik heb op internet een proggie dat BoaTV gevonden waar je gewoon tijd en channel kan instellen zodat hij uit zicht zelf begint.
Waar vind ik dat proggie? Google gaf me slechts 1 bruikbare hit terug, maar daar kon ik t iig niet downloaden. Bedankt!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Hallo,

Met jou cpu kun je makkelijk realtime coderen naar Divx. Kijk maar eens op [url="http://www.tomshardware.com"]www.tomshardware.com[/url] , daar staat ergens een artikel hierover. Ik zou overigens zeker voor de tvkaart gaan omdat dit gewoon een betere beeldkwalitiet geeft in vergelijking met vhs (svhs is wel goed, maar vaak dure videorecorders)

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Een TV-kaart geeft in de meeste gevallen juist slechter beeld dan je videorecorder. Daarnaast zit je nog met het coderen, regelmatig zal er wel weer iets niet goed gaan en zit je met freeze-frames of frame-drops. Nou, daar heb je ook niet veel aan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1