Toon posts:

Linux Uptime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet er iemand of een jaar uptime de max waarde is voor uptime versie 1.2.9 want sins een week heb ik opeens weer een hele korte uptime. en gereboot kan ie niet zijn want hij start niet automatisch alle processen die er moeten draaien

iemand een idee ?

nee heb geen update gedaan. en in de message log is ook niks te zien

ah dan zal het wel zijn dat ik over de 500 dagen heen ben, ding staat aan sinds begin vorig jaar

Het is inderdaad een erg oude kernel 2.0.36 met enkele patches er overheen

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
lekkere ouwe kernel zal je dan draaien als ie al een jaar up is.

weet je zeker dat je geen update uitgevoerd hebt?

Verwijderd

500 dagen is toch het maximum? Daarna begint hij weer bij 0.
Er zijn wel eens patches voor geweest om hem door te laten tellen, maar afaik zijn ze nooit in de main release gekomen.

• deadinspace
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 juli 2002 16:54 schreef LinuxUser het volgende:
lekkere ouwe kernel zal je dan draaien als ie al een jaar up is.
Hij zegt toch 1.2.9 te hebben...
Maar zo oud hoeft het niet te zijn. Ik had laatst een bak met 454 dagen uptime, draaide gewoon 2.2.18.

Maar 2.2 en 2.4 kernels voor 2.4.14 oid hebben inderdaad een uptime overflow bug. Na 497 dagen, 2 uur en 28 minuten springt hij weer op nul.
Misschien dat de 1.2 kernels dat ook hebben, maar dan nog eerder?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 22 juli 2002 17:40 schreef deadinspace het volgende:

[..]

denk dat de topicstarter versie 1.2.9 van uptime bedoelt ;) en niet zijn kernel versie...

A wise man's life is based around fuck you

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op maandag 22 juli 2002 17:40 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Hij zegt toch 1.2.9 te hebben...
Maar zo oud hoeft het niet te zijn. Ik had laatst een bak met 454 dagen uptime, draaide gewoon 2.2.18.

Maar 2.2 en 2.4 kernels voor 2.4.14 oid hebben inderdaad een uptime overflow bug. Na 497 dagen, 2 uur en 28 minuten springt hij weer op nul.
Hij heeft uptime versie 1.2.9, niet kernel versie 1.2.9. Ik zou sowieso eens je procps upgraden (hier maakt uptime meestal deel vanuit) na de laatste versie (2.0.7), wellicht dat dit helpt.
Al denk ik dat je ook wel een oude kernel hebt als je nog zo'n oude versie van procps hebt ;)

• deadinspace
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 juli 2002 17:42 schreef zwelgje het volgende:
denk dat de topicstarter versie 1.2.9 van uptime bedoelt ;) en niet zijn kernel versie...
Ow, idd... Nouja, die 497 dagen overflow was in ieder geval puur een kernel issue, ik weet niet hoe het met deze zit.

Maar misschien handig als de topicstarter dan ook vertelt welke kernelversie hij draait?
Pagina: 1