Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vodafone omzetten van 240 naar 60?

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Hey,

Ik wilde dus vandaag een t66 kopen, met een abbo..
We stonden dus in de Vodafone shop, en toen vertelde die verkoper dat er een truukje was, namelijk dat je een 240 abbo neemt, waardoor het toestel veel goedkoper wordt, en dat na 3 betaalde maanden, dus na 4 maanden, want er is sinds vandaag een actie dat de eerste maand gratis is bij een 1 jarig abbo.

Als je dat na 4 maanden dan zou omzetten naar vodafone 60, dan zou je dat 50 euro schelen... dat vind ik nogal wat. Maar klopt dit verhaal??

Hebben andere mensen hier ervaring mee? Ik kon namelijk niets vinden op de vodafone website, of ik heb weer met m'n neus ztiten kijken.. ;)

Het toestel zou met een 1 jarig vf 60 abbo 214 euro kosten bij de Vodafone shop,

en met een 1 jarig vf 240 109,99 euro kosten.

Hopelijk kan iemand me helpen, en ook nog wijzer worden uit deze informatie... anders; plz ask.. :)

Tnx in advance

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:07

FastBunny

Give it the Works !

Zou het niet doen, om de simpele reden dat je aan die 240 belminuten gewend raakt na 3 maanden!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Matthijs
aha.. :)

Maar afgezien van dat, is het wel mogelijk?

Of is het een verkoopspraatje?? :?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ga rekenen zou ik zeggen...

[url="http://www.vodafone.nl/6_xx.asp?content_id=320&cnid=322"]http://www.vodafone.nl/6_xx.asp?content_id=320&cnid=322[/url]

60 min. 16,50 ¤/m
240 min. 35,00 ¤/m
verschil 18,50 ¤/m

4*18,50 + 110 = 184 ¤

scheelt dus 214 - 184 = 30 ¤

Kon trouwens nergens vinden of er geen kosten aan verbonden zijn. Ik dacht namelijk dat je administratie kosten moet betalen.... Maar dat zal geen 30 ¤ zijn

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Volgens mij mag je dat 1x kosteloos doen ja. Of dat al na 3 maanden is weet ik niet. Maar zorg dat je het zwart op wit van de verkoper krijgt, dan kun je het sowieso doen. Ze hebben zelf immers gezegd dat het zo is :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Matthijs
Hmm ok bedankt.. kheb dus ff ben regelmatig en vodafone onder elkaar gezet, en ben is dus sowieso het goedkoopst...

Bedankt voor de moeite allemaal, maar ik ga dus maar voor Ben.. :)

Deze mag dicht.. ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja het is mogelijk. Wijzigen van abonnement vanaf de 5e maand na aansluiting is gratis.
De eerste vier maanden abonnement bij een Vodafone 240 kosten je 3*35 = 105 euro. Bij een Vodafone 60 abonnement is dat 3*16,50 = 49,50. Dat scheelt 55,50 euro. Maar je toestelkorting komt 214-109,99 = 104.01 hoger uit bij een Vodafone 240. Dus je netto "winst" is 48,51 euro.
Vodafone hoopt natuurlijk dat jij je abonnement vergeet om te zetten, of dat het 240 minuten abonnement wel goed bevalt. Dus als je echt maar een Vodafone 60 van plan was, vergeet dan niet het op tijd om te zetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Matthijs
Ah ik snap het .. bedankt... Kvin het nog steeds stom van Vodafone dat ze dat toelaten, want je hebt in principe toch een abbo voor 1 jaar voor 35 euro / maand.. :?

Maar ok..

Bedankt allemaal voor de moeite!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 juli 2002 17:08 schreef eviltuinhekje het volgende:
kheb dus ff ben regelmatig en vodafone onder elkaar gezet, en ben is dus sowieso het goedkoopst...
Dus neem je Ben? Nou, je komt er nog wel achter :Y)
Als je Vodafone gewend bent dan wil jij geen Ben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Matthijs
Ik heb vodafone (toen Libertel, en ik neem aan dat ze neit zoveel eraan hebben veranderd) gehad, net voordat het vodafone werd...

Ik heb Ben nu een paar dagen, heb toch wel intensief zitten bellen overal, kwoon in de polder, wel bewoond natuurlijk, maar "op het platteland" heeft ie ook nog prima bereik... Ben heeft toch ook het Kema keur 3 gekregen??

Verwijderd

Volgens mij kun je niet zomaar een duur abo overzetten naar een goedkoper, omdat simpelweg de grotere korting van het toestel moet worden terugverdient uit de hogere kosten van heb abo. Omzetten kan volgens mij pas wanneer het abo bijna is uitgediend.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

FF een redelijke rotschop, maar nieuw topic leek me ook overbodig.

Nog meer mensen met ervaring hier?

Ik heb hetzelfde probleem. Wil dus ook overzetten van Vodafone 240 naar t goedkoopste abbo van Vodafone. Dan kan ik mijn nummer tegen minder kosten behouden en alvast een nieuw abbo gaan gebruiken. Na 3 maanden wordt t nummer dan overgezet.

Ik vraag me af of ik mijn nummer ook naar een Lib IZI kan laten porteren, dan heb ik helemaal geen maandkosten meer nl.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Je kna na 4 maanden je abbo wijzigen naar welke je maar wilt zonder kosten! ben van 240 naar 120 gegaan en is gewoon gelukt, zonder kosten!!!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Maar wat ik dus vooral graag wil weten is of je ook over kunt stappen naar Vodafone IZI en of je dan ook nummerbehoud kunt toepassen..

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Net met Vodafone gebeld. De helpdesk zegt ook dat het kan. Ik moet even een Vodafone prepaid pakket halen, en dan een aanvraag tot nummerbehoud invullen. Dan wordt mijn huidige abbo nummer omgezet naar de prepaid kaart, heb ik dus geen vodafone abbo kosten meer.

Vervolgens stuur ik het BEN nummerbehoudformulier op, vraag nummerbehoud aan van mijn vodafone IZI, en klaar is * kamstra 8)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is je contract al afgelopen? Je hebt namelijk wel een contract voor minstens 1 jaar bij Vodafone afgesloten. Dus ook al kun je het laten omzetten naar prepaid, dan nog kun je je nummer pas na het jaar meenemen naar Ben. Na je contractsperiode ben je vrij om te doen wat je wilt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb mijn jaarcontract allang uitgediend, dus kan opzeggen wanneer ik wil :)

Verwijderd

ik werk bij o2 en bij ons kan je binnen de contractperiode alleen je belbundel verhogen, niet verlagen, op geen enkele voorwaarde.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 06:05
Kamstra, zou je mij ff op de hoogte willen houden of je actie daadwerkelijk is gelukt.

Ik wil namelijk over 2 maanden zo'n zelfde actie doen, dan is mijn jaarcontract namelijk ook uitgediend.

Heb net ff zitten lezen in de algemene voorwaarden en daar staat in dat je nog 3 maanden na, dit jaar aan je abbo vast zit (als ik het goed begrijp tenminste)

Wel een K*T streek trouwens van MEUKAFONE

Verwijderd

Supershiva schreef op 29 oktober 2002 @ 18:49:
Kamstra, zou je mij ff op de hoogte willen houden of je actie daadwerkelijk is gelukt.

Ik wil namelijk over 2 maanden zo'n zelfde actie doen, dan is mijn jaarcontract namelijk ook uitgediend.

Heb net ff zitten lezen in de algemene voorwaarden en daar staat in dat je nog 3 maanden na, dit jaar aan je abbo vast zit (als ik het goed begrijp tenminste)

Wel een K*T streek trouwens van MEUKAFONE
Wil je flames voortaan voor jezelf houden! Als je over 2 maanden klaar bent met je abonnement kun je beter nu alvast opzeggen. Dan ben je over 3 maanden klaar en heb je toch nog nummerbehoud kunnen uitvoeren. Wel slecht van je trouwens dat je zonder het uit te zoeken meteen met een vooroordeel komt. |:(

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kamstra schreef op 29 oktober 2002 @ 14:09:
ik heb mijn jaarcontract allang uitgediend, dus kan opzeggen wanneer ik wil :)
Wel 3 maanden opzegtermijn...

Verwijderd

_Richie_ schreef op 29 oktober 2002 @ 19:14:
[...]

Maar kamstra heeft wel gelijk . Hij / zij mag namelijk wel opzeggen wanneer hij / zij wil :P Wat de opzegtermijn is doet hier niet toe :P

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 06:05
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:03:
[...]

Wil je flames voortaan voor jezelf houden! Als je over 2 maanden klaar bent met je abonnement kun je beter nu alvast opzeggen. Dan ben je over 3 maanden klaar en heb je toch nog nummerbehoud kunnen uitvoeren. Wel slecht van je trouwens dat je zonder het uit te zoeken meteen met een vooroordeel komt. |:(
:? Mijn excuses als hetgeen wat ik heb gezegd onder FLAMEN valt, dat was niet mijn bedoeling, ik wil alleen maar zeggen dat het een K*T streek is dat er een opzegtermijn van 3 maanden aan een jaarcontract zit.

Ik zie niet hoe dit een vooroordeel kan zijn, het is toch juist een FEIT ?

Een maat van mij zat bij O2 en hij had zijn jaarcontract uitgediend en kon ieder moment opzeggen, en zijn abbo liep dan alleen nog tot het eind van die maand (is een stuk netter geregeld)

Verwijderd

Supershiva schreef op 29 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

:? Mijn excuses als hetgeen wat ik heb gezegd onder FLAMEN valt, dat was niet mijn bedoeling, ik wil alleen maar zeggen dat het een K*T streek is dat er een opzegtermijn van 3 maanden aan een jaarcontract zit.

Ik zie niet hoe dit een vooroordeel kan zijn, het is toch juist een FEIT ?

Een maat van mij zat bij O2 en hij had zijn jaarcontract uitgediend en kon ieder moment opzeggen, en zijn abbo liep dan alleen nog tot het eind van die maand (is een stuk netter geregeld)
Je maat had ook een opzegtermijn. Bij O2 is het wel korter. Je opzegtermijn is al van te voren bekend dus ik snap niet waarom het een kutstreek is. Je hebt immers er voor getekend.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

_Richie_ schreef op 29 oktober 2002 @ 19:14:
[...]

Jongen , kijk nou een sgoed wat ik schrijf. Ik heb het vanmiddag bij Vodafone zelf nagevraagd...

Ik heb geen jaarcontract meer, maar idd wel drie maanden opzegtermijn...in principe dan..., want het blijkt dus dat ik mijn abbo wel zo om kan zetten...meteen dus, en dan ben ik van die 35 euro's verlost.

Ik ga het als ik morgen mijn nieuwe abbo krijg meteen regelen bij het citypoint, dus als ik meer weet dan meld ik het hier :)

Pagina: 1