[CM] Muismod + raar muis probleem

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 08:51

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Heya ik heb nu een logitech optical USB muis en deze wil ik met een groene led gaan modden (ipv dat standaard blauw)
- Hoeveel MCD moet de 5mm led hebben?

Als ik in windows XP zit te spelen met mijn muis verdwijnt mijn cursor soms helemaal, of hij springt ineens naar rechtsonder in het scherm of een andere positie. Laatste drivers heb ik nog niet gedownload btw, doe ik over 2 uur als ik thuisben..
- Iemand hier ervaring mee, en zo ja, wat heb je toen gedaan?

Verwijderd

je moet gewoon een exra felle groene led hebben

ik denk aan 30000mcd (dat zijn geloof ik extra felle groene)

maar of je muisje wel blij is met groen licht weet ik niet

rood en blauw zijn nml primaire kleuren en groen een secundaire en ik weet niet of dat kan

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 22 juli 2002 16:45 schreef Xces het volgende:
Heya ik heb nu een logitech optical USB muis en deze wil ik met een groene led gaan modden (ipv dat standaard blauw)

Als ik in windows XP zit te spelen met mijn muis verdwijnt mijn cursor soms helemaal, of hij springt ineens naar rechtsonder in het scherm of een andere positie. Laatste drivers heb ik nog niet gedownload btw, doe ik over 2 uur als ik thuisben..
Dat laatste heb ik soms ook wel eens, zowel met win2k als xp en win 98 se. Geen idee waardoor dat komt

iStockphoto

• VimP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 14:14

VimP

Keesmodder

Heya ik heb nu een Microsoft intellimouse explorer(logitech optical) USB muis en deze wil ik met een groene led gaan modden (ipv dat standaard rood :) )
Op maandag 22 juli 2002 16:49 schreef PlaceR het volgende:
rood en blauw zijn nml primaire kleuren en groen een secundaire en ik weet niet of dat kan
Mja... heeft iemand dat al gedaan ?!
enzo ja werkt dat ?! anders is het wel zinloos :'(

Pr373n7z 70 b3 1337 :P

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Op maandag 22 juli 2002 16:49 schreef PlaceR o.a. het volgende:
maar of je muisje wel blij is met groen licht weet ik niet

Jij hebt goed opgelet op de basisschool :P en het klopt inderdaad dat groen een secundaire kleur is, en kan worden gemaakt door blauw en geel te mengen. MAAR, in het geval van een led is het niet zo dat een groene led een mengelmoes van een blauwe en een gele led is. De halfgeleider straalt gewoon licht uit in één frequentie.

Het is wel mogelijk dat de frequentie van het groene licht te ver van het rode licht afwijkt, maar dat betwijfel ik.

Zou je eens willen posten welke text er op je sensor-ic staat? Da's deze chip:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/acouse/pics/ADNS175x119.jpg

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

groen kan gewoon, heb ik zelf ook in een intellimouse explorer gedaan. (niet dat dat mooi was ofzo, kwam door de rooie onderkant.... maar ik had het wel :P )

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

waarom meot iemand nou het ic nummer hebben

kun je neit aan zien offie groen licht pakt

(jaja placertje weet wat IC is (werk op TD :D )

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Ik wil em graag blauw...

Is deze led daar felgenoeg voor?

[url="http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=88"]Inkoopactie leds[/url]

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024

hier staat dat standaard blauw :?
wil je nou je logo-ledje modden of je velle led voor de scandiode...
ik heb me logo groen iig, dus dat kan wel

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op maandag 22 juli 2002 17:25 schreef PlaceR het volgende:

mischien om een reserve te bestellen als de garantie afgelopen is?

btw: ik schroef m zo wel ff open ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

geel kan wel ( dat weet ik :P ) heeft een vriend van me al is gedaan is wel lachen :P
als het ledje maar fel genoeg is..
ledje zit er alleen maar voor om het cameraatje van licht te voorzien :)

Verwijderd

Mijn optische logitech verspringt ook wel eens, maar alleen als ik op een ondergrond met veel kleurverschil werk (houtnerven enzo, of een vel papier met zwarte en witte vlakken). Misschien dat je muismat niet effen is?

Verder maakt het volgens mij niet uit welke kleur led er in je muis zit, en zou hij het zelfs zonder led wel doen! Bij mij brand er iig altijd een klein rood ledje, en gaat de 'grote' pas aan bij beweging. Ik kan me herinneren dat die er eigenlijk alleen maar voor de sier zit. Pin me er niet op vast trouwens :)

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:30 schreef VO-Zephyr het volgende:

[..]

hier staat dat standaard blauw :?
wil je nou je logo-ledje modden of je velle led voor de scandiode...
ik heb me logo groen iig, dus dat kan wel
(bijna) iedereen die een muismod doet, heeft een blauwe led erin gepompt. Ik heb een zwarte kast en mijn CFL is ook groen, daarom wil ik mijn muis, toetsenbord en monitor zwart hebben, en een groene led erin.

Op de vraag of dat gaat werken: "Ja; zolang je led maar genoeg licht geeft zodat de optische zoeker kan zien waar je muis is."

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Op maandag 22 juli 2002 17:25 schreef PlaceR het volgende:

No flame intended, maar voor sommige mensen is zo'n IC nummer meer waard dan jij denkt. Ik zal ff verklaren: Producenten van IC's (en alle andere mogelijke onderdelen) documenteren alles met datasheets. Aan de hand van het IC-nummer kan ik dus een document openen waarin mogelijk staat aangegeven welke frequentie-bereik de optische sensor heeft. (bijv. Agilent met een centergolflengte van 639nM). Daarnaast kun je in een dergelijke datasheet veel meer handige dingen vinden; bijv. dat je de stroom door de led kan instellen aan de hand van een weerstand. (en dus een led die te weinig licht geeft wat kan tweaken).

Dus leuk voor je dat je op de TD werkt, maar met zo'n instelling van 'Waarom mot je dat nou weten, dat vind ik niet nodig' kom je misschien niet zo behulpzaam over...

Owja, misschien zou je het faq-deel The Basic's, Forum Survival Guide eens kunnen lezen, en dan speciaal het deel over Hoofdletters, Spelling en Interpunctie...

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 16:49 schreef PlaceR het volgende:
Bij pigmenten is groen een mengkleur van geel en blauw, bij licht is groen een primaire kleur (vandaar die G van RGB-monitor/TV-buis).

En als die sensor (zo te horen/lezen) ook blauw, geel, rood en oranje pikt, zal hij groen ook nog wel accepteren (is afhankelijk van golflengte, denk aan een radio en een regenboog, rood is laag, blauw is hoog, groen ligt ertussenin - als de sensor kan oppikken van laag en hoog - dan kan hij ertussen ook nog wel [vermits hij geen blinde vlek voor 1 specifieke tussenfrequentie heeft] ).

Ik denk dat het meeste afhankelijk is van:
• lichtsterkte?
• verlies door vorm?
• wel/geen reflector erachter?
• lichtstabiliteit qua frequentie en sterkte

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 06:04 schreef euss het volgende:
Ik denk dat het meeste afhankelijk is van:
• lichtsterkte?
• verlies door vorm?
• wel/geen reflector erachter?
• lichtstabiliteit qua frequentie en sterkte
• Lichtsterkte hoef ik denk ik geen rekening mee te houden, dat wil zeggen, ik heb een superfelle led gezien bij Conrad die 4000Mcd opbrengt. Als de meeste reacties al zeggen; "Met 2500Mcd heb je al genoeg" dan neem ik aan dat het wel zou werken.
• In de logitec optical zit een soort van "verbuiger" die het licht concentreerd in de richting van de sensor
• Is niet nodig denk ik, maar ik kan er eventueel een stukje zilverfolie omheen doen als het zou moeten.
• (zoek bij conrad naar) LED 5 mm groen 4000 MCD

[url="http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/150000-174999/167010-da-01-en-LED_5_mm_gruen_4000_MCD.pdf"]datablad produktlink[/url]

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Op maandag 22 juli 2002 19:57 schreef elguapo het volgende:
Mijn optische logitech verspringt ook wel eens, maar alleen als ik op een ondergrond met veel kleurverschil werk (houtnerven enzo, of een vel papier met zwarte en witte vlakken). Misschien dat je muismat niet effen is?

Verder maakt het volgens mij niet uit welke kleur led er in je muis zit, en zou hij het zelfs zonder led wel doen! Bij mij brand er iig altijd een klein rood ledje, en gaat de 'grote' pas aan bij beweging. Ik kan me herinneren dat die er eigenlijk alleen maar voor de sier zit. Pin me er niet op vast trouwens :)
Dat hij uitgaat als je niet beweegt lijkt mij een soort spaarstand. Vooral bij draadloze kan dit nogal uitmaken. Maar ik heb een draadvolle en die doet t ook :?
Over die ondergrond, mijn muis verspringt ook op mn desk maar als ik in bed lig en op mn deken muis :+ heb ik geen probleem...

Connaisseur des femmes

Pagina: 1