probleem met citrix over een adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05-2023
hallo,
ik heb een mega probleem!

we hebben hier op de zaak een citrix server staan, op de server is een "farm" en daarin hebben we verschillende published applicaties. als ik via LAN naar de server ga is er niets aan de hand, alles werkt oke!

de mensen buiten willen heel graag thuis werken, dit kan, mits ze ISDN of Analoog verbinden, via ADSL of de kabel gaat het fout?????

de verbinding gaat alsvolgt.

1 maak een internet verbinding
2 maak een verbinding met de firewall (vpn)
3 als de tunnels er zijn klik dan op "Citrix Program Neighborhood" en dan kan je verschillende dingen opstarten, onderandere word, excel enz.

via adsl of kabel kom je tot de "Citrix Program Neighborhood" je ziet dan alle applicaties staan maar je kan niets starten????? je vult je password in en dan lijkt citrix te hangen.

ik kan wel een hyperteminal sessie maken naar de citrix server via poort 1494 dus dat gaat goed.

heeft iemand dit ook gehad?? wie kan me helpen??

tnx

o ja de client is de nieuwste versie (6.3) en op de server draait metaframe xp.

Verwijderd

Probeer het eens met een simpel custom ica filetje ipv met PN. (onderstaand kopieren naar notepad en dan hernoemen naar.ica)

Zoiest dus:

[WFClient]
Version=2
TcpBrowserAddress=x.x.x.x

[ApplicationServers]
citrix=

[citrix]
Address=x.x.x.x
InitialProgram=#appnaam
ClientAudio=Off
Compress=On
ScreenPercent=100
DesiredColor=4
TransportDriver=TCP/IP
WinStationDriver=ICA 3.0

Effe x.x.x.x vervangen door een geldig ip, en appnaam door een echt gepubliceerd programmanaam.

Verwijderd

---> PNS :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 juli 2002 00:30 schreef M@FI@ het volgende:
---> PNS :)
Niet echt super professioneel, maar vooruit ;)

Heb je voor de remote clients een masterbrowser ingesteld in de ICA client?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

In het geval van ADSL kan het ook best aan de MTU instelling liggen afhankelijk van hoe je verbinding wordt gemaakt. Voor details verwijs ik je even hiernaartoe: [url="http://www.win2kwereld.nl/apps/showtips.asp?task=single&ID=412"]externe link[/url] Dit is alleen als Windows 2000 ook je internet verbinding regelt, tenminste in andere gevallen heb ik het nog niet gezien, het kan echter precies het door jou beschreven gedrag veroorzaken.

• 2bORnot2b
ik heb hier op de zaak geen adsl dus ik ga vanavond thuis ff proberen , ikheb in iedergeval een ica filetje gemaakt wat op het LAN werkt dus....ik ben benieuwd.

misschien een domme vraag hoor maar wat is PNS??

de master brouwser heb ik ook niet ingesteld geloof ik... maar dat zal ik ff kijken, misschien wel hoor ik had namelijk ook al iets met de timeout veranderd.

de MTU zal ik ook eens kijken, het zegt me opzich niet al te veel, maar ik heb de link bekeken en ik heb op de firewall een ping gedaan ik kwam uit op 1472.

nou in ieder geval bedankt voor alle tips en ik laat het weten!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 16:45 schreef 2bORnot2b het volgende:
>>ikheb in iedergeval een ica filetje gemaakt wat op het LAN werkt dus....ik ben benieuwd.<<

Ik ook

>>misschien een domme vraag hoor maar wat is PNS??<<

Professional Networking en Servers; citrix heeft bij GOT (nu) nog de status van professioneel ipv internet en telefonie.

>>nou in ieder geval bedankt voor alle tips en ik laat het weten!<<

Zeker doen.

• 2bORnot2b
vanuit thuis werkt het weer niet :'(

het word ica bestandje opend een beetje, ik zie dat hij een venster opend maar ik zie word niet , het blijft een leeg scherm. ik heb net in de management console gekeken en daar zie ik wel dat ik een active connection heb alleen was ie al 17 uur idle, maargoed hij ziet de connectie dus wel een beetje, maar dat was al dus ik ben helaas nog niet verder....

ook de mtu size veranderen werkt dus niet (gedaan met tweakmaster)

de master browser instelen, heb ik nergens gevonden???? ik heb wel op verschillende plekken in ini filetjes het ip adres van de citrix server ingevuld, maar dat hielp dus ook niet.

als ik lang genoeg wacht dan krijg ik een foutmelding :

(k.t ik kan geen plaatje plakken :( dan maar typen)

Network or dialup problems are preventing communication with the citrix server. an attempt to automatically restore the connection will begin after a delay to let the network recover. If the problem persist, please contact your network administrator. (en dat zou ik dus moeten zijn en ik weet het niet boehoe)

als ik deze foutmelding krijg, komen er dan nog ideeen bij mensen opborrelen??

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 16:16 schreef 2bORnot2b het volgende:
als ik deze foutmelding krijg, komen er dan nog ideeen bij mensen opborrelen??
Op de server:

Deze sowieso ivm latency:
---------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"TcpMaxDataRetransmissions"="10"
---------------------------------------
Deze om keepalive te activeren:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Citrix]
"IcaEnableKeepAlive"=dword:00000001
"IcaKeepAliveInterval"=dword:0000003c
------------------------------------------
en zijn iets agressievere broertje die tcp/ip een handje helpt:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"KeepAliveTime"=dword:0000ea60
"KeepAliveInterval"=dword:000003e8

Succes ermee.

(al deze info komt van [url="http://www.tweakcitrix.com"]www.tweakcitrix.com[/url])

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op woensdag 24 juli 2002 16:16 schreef 2bORnot2b het volgende:
ook de mtu size veranderen werkt dus niet (gedaan met tweakmaster)
Verander de MTU even handmatig (zoek even in Technet hoe dit precies te doen), en reboot je machine.

Begin er eens mee, om je MTU heel laag te zetten (denk bijvoorbeeld aan 900). Meestal is 1420 uiteindelijk iets wat redelijk goed werkt.

De verschijnselen die jij beschrijft zijn exact die je (ook) meemaakt met een te hoge MTU.

Let wel op dat je de MTU van je VPN adapter verlaagt, niet die van je NIC.

Verwijderd

Network or dialup problems are preventing communication with the citrix server. an attempt to automatically restore the connection will begin after a delay to let the network recover. If the problem persist, please contact your network administrator.
Heb nu de laatste tijd al erg veel problemen met citrix gehad en opgelost, ben er ook achter dat je 9 van de 10 keer deze melding krijgt, of als je oudere versie van ica client gebruikt een kortere zelfde error.
Ik zou zeggen, zorg dat er iemand vanuit huis ken connecten op je firewall, laat hem dan op jou commando een ica sessie starten en check dan even de tijd op de citrix server.
Ga dan eens in de event viewer kijken wat daar staat.

Ook om eens te checken of het probleem nou zit in de ica sessie of dat het aan het "netwerk" ligt zou ik eens even de permisies op het rdp protocol open zetten voor authenticated users, laat ze dan nog eens een vpn opzetten en dan een terminal sessie op starten, als dit wel goed gaat zonder problemen, zou ik het dus eerder in citrix zoeken dan in netwerk, als het niet gaat zoek je het in het netwerk gebeuren.

• 2bORnot2b
YES YES YES!!!!!!!

er zit hier iemand, als een kindje zo gelukkig :) :)

het werkt!!! maar dat had je wel begrepen na de eerste 2 regels ;)

het was dus de MTU size (size does matter :+ )
MTU staat nu op 900 en dan ga ik hem maar weer langzaam verhogen!
man ik ben echt blij, hartelijk dank voor al het meedenken!!

Verwijderd

irritant he. en de verschijnselen zijn vaak enorm weird
Pagina: 1