Toon posts:

2550euro p/m voor 10mbit met unlimited dataverkeer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Ik was van plan een hosting bedrijf te gaan starten. Sommigen van julie weten daar misschien ook wel van af na topics van mij te hebben gelezen. Ik zat niet helemaal op de goede weg maar ik ben volgens mij het goede pad ingeslagen.

Wat wil ik aan gaan bieden?

Nou zoals de topic titel al zegt wil ik een 10mbit verbinding met onbeperkt dataverkeer gaan leveren en de klant krijgt een compleet 19 inch rack tot zijn/haar beschikking (dus het gaat over colocation)
dit voor een bedrag van 2550 euro per maand en het contract is op jaarbasis. In verband met problemen worden de experts van trueserver erbij gehaald om de problemen op te lossen dit is uiteraard niet gratis en wij betalen hun per uur maar dit is al verwerkt in de prijs.

Algemeen:

Wij willen ons gaan vestigen in het trueserver complex.
We gaan hier een 20 vierkante meter ruimte huren.

Mijn vragen aan jullie :

Denken jullie dat hier klanten voor zijn te vinden?
en zo ja denken jullie dat deze klanten te vinden zijn binnen een maand..?
Hoe kan ik klanten vinden voor deze verbinding? (waar moet ik zoeken/adverteren of..?)

Trueserver zelf zegt dat de prijs zeer scherp is voor het gene wat ik wil gaan aanbieden. Hun bieden namelijk voor 900 euro maar 1 mb aan bandbreedte en een rack aan.
Het probleem is dus waar vind ik die klanten en daar komt nog een probleem bij en dat is dat wij een lening voor het bedrijf willen aanvragen dus kunnen we niet starten voordat er klanten zijn gevonden.

ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Hou het netjes en beleefd en degene die in dit topic niks nuttigs te melden hebben of zich niet intresseren voor dit topic antwoord gewoon niet.

Gottem

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Es zien, je zit bij Trueserver, je maakt gebruik van de service van TrueServer maar je bent duurder dan TrueServer, geef es 1 goede reden waarom je potentiele klant bij jou terecht komt ipv TrueServer die hetzelfde bieden voor minder geld?

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 10:58
Op maandag 22 juli 2002 16:31 schreef m-m het volgende:
Es zien, je zit bij Trueserver, je maakt gebruik van de service van TrueServer maar je bent duurder dan TrueServer, geef es 1 goede reden waarom je potentiele klant bij jou terecht komt ipv TrueServer die hetzelfde bieden voor minder geld?
TrueServer doet 1mbit 900¤, hij 10mbit 2550

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:45

Kettrick

Rantmeister!

Waar wil je je bandbreedte weg gaan halen ?

• m-m
  • Niet online

m-m

Op maandag 22 juli 2002 16:32 schreef Bong-One het volgende:

[..]

ow sorry, my bad

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

10mbit voor een heel rack?

Vraag me af of dat niet wat weinig is voor een heel rack vol met servers die aan webhosting doen :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

AAAAARGHHHHHHHHHHHH houdt deze dromer nou nooit eens op |:(

- eerst krijgt ie van zijn buurman een 2.6 gbit lijntje
- dan heeft ie het over het huren van een kantoor van 60000 vierkante meter
- dan wil die ff kpnqwest opkopen
- en nu weer dit

|:(

Verwijderd

ah, weer nieuwe plannen om snel rijk te worden :P

je bent in elk geval wel goedkoper geworden in vergelijking met dat topic wat je 2 maanden terug gestart had!
[topic=510213]

Na met dit alles rekening gehouden te hebben en nog wat andere zaken kunnen we deze verbinding voor de klant voor 4684 euro per maand leveren. En de klant zit aan een jaarcontract vast.
ik denk dat het nogal hoog gegrepen is om zomaar wat verbindingen te gaan verhuren die 2550 euro per maand kosten en waar een bedrijf dan meteen een jaar aan vast zit!

een klein bedrijfje neemt liever een simpele en goedkope oplossing, terwijl een groot bedrijf zelf al een dikke lijn heeft met eigen servers enzo

wat is je doelgroep precies? wie wil je graag zo'n lijn aanbieden?

• m-m
  • Niet online

m-m

Op maandag 22 juli 2002 16:34 schreef Kertje het volgende:
AAAAARGHHHHHHHHHHHH houdt deze dromer nou nooit eens op |:(

- eerst krijgt ie van zijn buurman een 2.6 gbit lijntje
- dan heeft ie het over het huren van een kantoor van 60000 vierkante meter
- dan wil die ff kpnqwest opkopen
- en nu weer dit

|:(
denk ook niet dat ik aandelen in zijn bedrijf zou kopen nee :P

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 16:41 schreef m-m het volgende:

[..]

denk ook niet dat ik aandelen in zijn bedrijf zou kopen nee :P
aandelen? dan mag hij eerst een NV of BV oprichten :)

bij dat soort grappen krijg je pas met leuke bedragen te maken:
- minimaal startkapitaal van 18000 euro
- directeur moet minimaal verplicht 38.018 euro per jaar verdienen
- BV is fiscaal aantrekkelijk vanaf 91000 euro (of meer) winst

mag hij wel heel veel lijntjes gaan verhuren :P

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Als je dit op GoT moet vragen kun je het beter niet doen. Heel simpel.

Verwijderd

Topicstarter
ik had gevraagd om het normaal te houden houd u hier aan aub. Dus lees eerst goed en vervolgens goed antwoorden en niet mijn topic verzieken bedankt

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Leer eens een businessplan schrijven |:(

Een lening kun je gewoon krijgen met een goed business plan. Daarvoor hoef je niet eerst klanten te hebben. Daarnaast zul je absoluut niemand vinden die een jaarcontract met je afsluit! Uit je verhaal maak ik op dat je er totaal nog niet over na hebt gedacht. Je weet nog niet eens op welke doelgroep je je moet richten, wat te verwachten kosten en inkomsten zijn. Hoe kun jij in een lening aanvragen zonder een businessplan, dat is namelijk het eerst dat een bank of investeerder vraagt. Dus we zien je over een half jaar ofzo wel terug.

Daarnaast heeft Trueserver geen 'complex' maar huren ze gewoon een suite bij Telecity.

Verwijderd

Topicstarter
er worden niet een aantal verbindingen gehuurd maar een 100mbit verbinding. En ik heb dus 10 klanten nodig om het rendabel te maken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 22 juli 2002 16:48 schreef Eddo het volgende:
Alleen voor de loonbelasting en dus puur fictief. Civielrechtelijk hoeft 't allemaal niet.
Dit hangt sterk af van de omstandigheden. Bovenstaande is dan meer een soort richtsnoer..

• m-m
  • Niet online

m-m

Op maandag 22 juli 2002 16:48 schreef Eddo het volgende:

[..]

aandelen? dan mag hij eerst een NV of BV oprichten :)

bij dat soort grappen krijg je pas met leuke bedragen te maken:
- minimaal startkapitaal van 18000 euro

mag hij wel heel veel lijntjes gaan verhuren :P
uhh het was meer bij wijze van spreke :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:25 schreef The Source het volgende:

Ok tips?

Daarnaast heeft Trueserver geen 'complex' maar huren ze gewoon een suite bij Telecity.
doh dat kan iedereen nog lezen op de site van hun. Maar idd in plaats van een complex huren ze een suite.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Op maandag 22 juli 2002 17:26 schreef gottem het volgende:
er worden niet een aantal verbindingen gehuurd maar een 100mbit verbinding. En ik heb dus 10 klanten nodig om het rendabel te maken.
eeem...had je 3 dagen terug niet een totaal ander plan ? :+

maarja, om ff terzake te komen:
Waar haal je de verbindingen vandaan?
Zijn die van trueserver? Zoniet: welke peerings heb je ??

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie je unieke positie niet.

Beetje lijntjes doorverhuren is pas interessant op het moment dat je iets extra's biedt. Hier de geschiktheid van je businessplan bespreken geeft daarbij niet veel vertrouwen. Heb je er zelf weleens over nagedacht?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:25 schreef The Source het volgende:

Een lening kun je gewoon krijgen met een goed business plan. Daarvoor hoef je niet eerst klanten te hebben. Daarnaast zul je absoluut niemand vinden die een jaarcontract met je afsluit! Uit je verhaal maak ik op dat je er totaal nog niet over na hebt gedacht. Je weet nog niet eens op welke doelgroep je je moet richten, wat te verwachten kosten en inkomsten zijn. Hoe kun jij in een lening aanvragen zonder een businessplan, dat is namelijk het eerst dat een bank of investeerder vraagt. Dus we zien je over een half jaar ofzo wel terug.

Kijk ik weet wel wat de verwachte kosten en inkomsten zijn je hebt wel gelijk idd als het gaat om wat voor doelgroep (ik weet ook nog niet hoe ik het beste klanten voor deze verbinding kan krijgen)Dus jij denkt dat ik ook wel een lening dus kan krijgen als ik maar een goed business plan heb? Ik weet zelf ook dat ik een business plan nodig heb maar ik ben er nog niet mee bezig geweest in verband met dat ik eerst wil weten hoe ik klanten voor dit type verbinding/bandbreedte kan krijgen. En dat is eigenlijk ook de main reason dat ik dit topic heb geopent.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:36 schreef Wekkel het volgende:
Ik zie je unieke positie niet.

Beetje lijntjes doorverhuren is pas interessant op het moment dat je iets extra's biedt. Hier de geschiktheid van je businessplan bespreken geeft daarbij niet veel vertrouwen. Heb je er zelf weleens over nagedacht?
Het extra is in dit geval dat we een stuk goedkoper zijn.
1mbit en een heel rack voor 900 euro is wel wat anders dan wat wij aanbieden 10mbit en een heel rack voor 2500euro

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:33 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

eeem...had je 3 dagen terug niet een totaal ander plan ? :+

maarja, om ff terzake te komen:
Waar haal je de verbindingen vandaan?
Zijn die van trueserver? Zoniet: welke peerings heb je ??
ja deze zijn van trueserver.

Verwijderd

gottem, waarom wil je nu ineens niet meer kpnqwest opkopen ? Dat vond jetoch zo interessant en leek je zo goedkoop nu ze failliet zijn?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gottem je bent een dromer, "ik wil", "wij willen" en dan "wij gaan".
je weet niet eens hoe je aan klanten moet komen.
ik zou iig geen klant bij je worden, want je bent erg vaag.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:48 schreef Kertje het volgende:
gottem, waarom wil je nu ineens niet meer kpnqwest opkopen ? Dat vond jetoch zo interessant en leek je zo goedkoop nu ze failliet zijn?
ga ergens anders lopen ouwehoeren... hou het ontopic

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik roep nog een keer het magische woord wat hier al vaker is gevallen BUSINESSPLAN.

Als je dat goed uitwerkt, weet je wat je kan verwachten qua kosten, baten enz enz enz. en hoef je hier niet om advies te vragen, ik moet bekennen dat ik je idee gespeend vind zijn van enige realiteitszin.

Misschien dat je een paar jaar geleden hier nog wel mee weg was gekomen, maar in het huidige economische klimaat: vergeet het, voor dat geld ben je als startende ondernemer gewoon een 'liability' voor een potentiele klant, en het laatste waar die klant op zit te wachten is geld verliezen, waar hij op dit moment niet al te veel van heeft.

Als ik al je topics (ge-wel-dig gelachen) eens doorlees krijg ik het idee dat je nog niet door de voordeur van de KvK bent geweest. Doe dat eerst maar eens, ga dan eens praten met de mensjes van de bank, gewoon, ter orientatie, en bij onze vrienden van de belastingdienst kunnen ze je ook nog wel e.e.a. van advies voorzien.

En verder speelt dat ene nummer van Aerosmith door mijn hoofd.

* TheDjasp neuriert "mmmmmmmm dream on....mmmmm drehean on"

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
sugt gottem...
of thomazz

Dit is noual je zoveelste droom, wanneer hou je ermee op.
Als je logisch nadenkt dan weet je al dat die plannen niet van je werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:52 schreef PipoDeClown het volgende:
gottem je bent een dromer, "ik wil", "wij willen" en dan "wij gaan".
je weet niet eens hoe je aan klanten moet komen.
ik zou iig geen klant bij je worden, want je bent erg vaag.
ja dit is idd beetje dom hoe ik dit geschreven heb.
dat komt door het feit dat "ik" het topic heb geopent maar dat ik wel met iemand "samen"(dus we) een hosting bedrijf willen gaan starten.
mijn exuses hiervoor

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geeft wel aardig aan wat de achtergrond van de topicstarter is en is in die zin wel relevant. Veel energie in onwerkelijke plannen steken is mij wat te veel gevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:10 schreef TheDjasp het volgende:
Ik roep nog een keer het magische woord wat hier al vaker is gevallen BUSINESSPLAN.

Als je dat goed uitwerkt, weet je wat je kan verwachten qua kosten, baten enz enz enz. en hoef je hier niet om advies te vragen, ik moet bekennen dat ik je idee gespeend vind zijn van enige realiteitszin.

Misschien dat je een paar jaar geleden hier nog wel mee weg was gekomen, maar in het huidige economische klimaat: vergeet het, voor dat geld ben je als startende ondernemer gewoon een 'liability' voor een potentiele klant, en het laatste waar die klant op zit te wachten is geld verliezen, waar hij op dit moment niet al te veel van heeft.

Als ik al je topics (ge-wel-dig gelachen) eens doorlees krijg ik het idee dat je nog niet door de voordeur van de KvK bent geweest. Doe dat eerst maar eens, ga dan eens praten met de mensjes van de bank, gewoon, ter orientatie, en bij onze vrienden van de belastingdienst kunnen ze je ook nog wel e.e.a. van advies voorzien.

En verder speelt dat ene nummer van Aerosmith door mijn hoofd.

* TheDjasp neuriert "mmmmmmmm dream on....mmmmm drehean on"
Bedankt er zit wel wat van nuttige informatie in wat je hier hebt geschreven al vind ik het wel dom dat je het niet gewoon ontopic houd en me vraag probeert te beantwoorden want daarvoor heb ik dit topic geopent.
Vooral voor deze vraag : hoe kom ik aan klanten? maar in iedergeval bedankt ik ga binnekort maar eens eerst ff naar de kvk.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 17:28 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Alleen voor de loonbelasting en dus puur fictief. Civielrechtelijk hoeft 't allemaal niet.
[..]

Dit hangt sterk af van de omstandigheden. Bovenstaande is dan meer een soort richtsnoer..
dit waren van die dingen die ik toevallig afgelopen schooljaar een paar keer in een rapport moest verwerken :)
(zo staat het trouwens wel bij KvK in de papieren!!)
Op maandag 22 juli 2002 17:29 schreef m-m het volgende:

[..]

uhh het was meer bij wijze van spreke :P
i know :)
Op maandag 22 juli 2002 18:11 schreef Wekkel het volgende:
Geeft wel aardig aan wat de achtergrond van de topicstarter is en is in die zin wel relevant. Veel energie in onwerkelijke plannen steken is mij wat te veel gevraagd.
je moet toch wat doen in je vakantie :z

en dan nu ff ontopic! ik denk dat klanten moeilijk te vinden zijn, omdat je een nieuw bedrijfje bent en het om best wel veel geld gaat (mede door dat jaarcontract)

binnen een maand zul je niet zo snel 10 klanten vinden! of je moet heel veel reclame gaan maken of via via aantal mensen weten die interesse hebben

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet zozeer om advies dus maar meer om de vraag hoe ik aan klanten kan komen voor het gene wat ik wil gaan aanbieden. Trueserver heeft mij in een mail verteld dat er zeker klanten zijn te vinden en willen me ook wel helpen in benadering van klanten maar ik vraag het ook hier nog even.

• Xandrios
Op maandag 22 juli 2002 18:11 schreef gottem het volgende:

[..]

ja dit is idd beetje dom hoe ik dit geschreven heb.
dat komt door het feit dat "ik" het topic heb geopent maar dat ik wel met iemand "samen"(dus we) een hosting bedrijf willen gaan starten.
mijn exuses hiervoor
en die ander is die Tomazzzz ?

Sorry hoor, maar als je "samenwerkt" met dat...sja...kereltje-die-denkt-dat-ie-alles-kan-op-zijn-14e...dan kun je nooit een serieus bedrijf starten :D

Mag ik vragen hoe oud je bent ?
En wat die Tomazzz gaat doen in jou idee?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:15 schreef Eddo het volgende:

[..]

dit waren van die dingen die ik toevallig afgelopen schooljaar een paar keer in een rapport moest verwerken :)
(zo staat het trouwens wel bij KvK in de papieren!!)
[..]

i know :)
[..]

je moet toch wat doen in je vakantie :z
zielig figuur ben jij damn en je kan nog niet lezen ook.
en ik heb genoeg te doen in de vakantie alleen ik zit vol met ideen waar misschien ooit nog wel eens wat van komt dus laat mij gewoon ..

• Xandrios
Op maandag 22 juli 2002 18:18 schreef gottem het volgende:

[..]

en ik heb genoeg te doen in de vakantie alleen ik zit vol met ideen waar misschien ooit nog wel eens wat van komt dus laat mij gewoon ..
Oke, en nu wordt door professionals gezegd dat je plan niet uitvoerbaar is...waarom leg je je daar niet gewoon bij neer ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:18 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

en die ander is die Tomazzzz ?

Sorry hoor, maar als je "samenwerkt" met dat...sja...kereltje-die-denkt-dat-ie-alles-kan-op-zijn-14e...dan kun je nooit een serieus bedrijf starten :D

Mag ik vragen hoe oud je bent ?
En wat die Tomazzz gaat doen in jou idee?
nee hahaah dat is niet tomazzz .
Ik ben bijna 18 en ik wil een lening gaan afsluiten samen met me vader. Als het natuurlijk ooit zo ver komt ;)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Bedankt er zit wel wat van nuttige informatie in wat je hier hebt geschreven
Je meent het niet dat het niet zelf bij je opgekomen was om naar de KVK en de bank te stappen? Kom op; zeg.
al vind ik het wel dom dat je het niet gewoon ontopic houd en me vraag probeert te beantwoorden want daarvoor heb ik dit topic geopent.
Ga eerst maar eens bij jezelf te rade, voordat je mij dom gaat noemen, want het is niet off-topic, want wat heb je aan aquisitie als je bedrijf niet eens behoorlijk op papier hebt staan.

Je topic is alsof je vraagt hoe duur en aan wie je de huid van de beer moet verkopen, terwijl je nog niets eens een geweer hebt, laat staan een vergunning om ermee te schieten.

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 18:16 schreef gottem het volgende:
Het gaat niet zozeer om advies dus maar meer om de vraag hoe ik aan klanten kan komen voor het gene wat ik wil gaan aanbieden. Trueserver heeft mij in een mail verteld dat er zeker klanten zijn te vinden en willen me ook wel helpen in benadering van klanten maar ik vraag het ook hier nog even.
aan wat voor klanten denkt trueserver dan? ik neem aan dat trueserver dit zegt, omdat zij dagelijks een lading mailtjes krijgen van bedrijven en instellingen met vragen over hun producten... ik neem aan dat zij niet zullen zeggen van: jij zoekt nog klanten? hier, neem er een paar van ons!

hoe komen die klanten bij trueserver? door hun naamsbekendheid en door reclame (banners enzo)

alle bedrijfjes zijn klein begonnen! en van iets kleins kan je iets groots maken

kan je niet eerst met een 10mbit lijntje beginnen en als dan de vraag voor je product wat groter wordt, kan je gaan uitbreiden ofzo

iemand geeft eerder 100 euro per maand uit voor hosting dan 2550 euro... je moet het risico verkleinen (en dan maakt het niet uit of het nou 10mbit onbeperkt is of 1mbit met een datalimiet!)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op maandag 22 juli 2002 18:16 schreef gottem het volgende:
Per definitie zou ik twijfelen aan TrueServer's oordeel; zij zijn immers partij en het is voor hun voordelig als jij deze capaciteit inkoopt. Wordt het niets, dan hebben zij een financieel voordeel, wordt het wel wat, dan nog meer.

Je vraag die je hierboven stelt wijkt redelijk af van je beginvraag (zijn hier klanten voor?). Ja, hier zijn klanten voor. Ja, die zijn binnen een maand te krijgen. Nee, het is niet te zeggen dat jij deze klanten
a. goed KAN benaderen (je weet niet wie het is / klant wil worden)
b. goed benaderd (marketing is een vak)
en dus krijgt.

Daarnaast heb je een probleem (nofi), waarom zal een bedrijf gaan colocaten bij jou, zonder goede referenties en nog vrij jong? Een bedrijf zal die 100 Euro per maand weinig uitmaken; als ze maar ZEKERHEID hebben. Hoe ga jij bedrijven ervan overtuigen dat jij die zekerheid kan bieden?

Hoe kan je klanten vinden voor je verbinding? Dat is afhankelijk van je doelgroep. Aan de hand van je doelgroep kan je bepalen hoe je ze moet benaderen. Extreem voorbeeld: een bedrijf is moeilijk te benaderen via een stand op de megafestatie.

Zowieso ben ik het TheDjasp en vele anderen eens dat een businessplan geen gek idee is; al DWINGT het je dan om een aantal zaken goed geregeld te hebben. Onder andere de facturatie, juridische positie, risico's, etc.

Dromen is op zich niet verkeerd; maar je wilt het gelijk veel te groot aanpakken. Klein beginnen lijkt mij hier het devies en eerst de plannen zelf concreet toetsen aan realisme en praktische haalbaarheid.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobbertC
  • Nu online
Ga eens praten met verschillende mensen/instanties:

- de KvK
- de Belastingdienst
- de bank
- een financieel adviseur

Natuurlijk zegt Trueserver dat het wat is, die willen jou natuurlijk als klant!

Heb je eigenlijk al ervaring met het runnen van een middelgroot, professioneel bedrijf? Wat is je werkervaring? Je zegt dat je 18 bent, ik ben nu zelf nog 17 maar ik weet zeker dat ik over een jaar niet zelf een middelgrote onderneming kan leiden.

Het feit dat je geen idee hebt waar je klanten vandaan haalt, wil naar mijn insziens zeggen dat je nog geen ervaring met dit soort dingen hebt. Meestal start je zelf een bedrijf als je ervaring hebt en weet dat er markt voor is, niet om even snel te cashen en omdat het je 'wel leukt lijkt'.

Verwijderd

PipoDeClown heeft wel gelijk, je bent gewoon aan het ijlen met die onzin van je, volgens mij hebt je niet echt in de gaten wat het inhoudt om een eigen bedrijfje te beginnen, je kent je eigen doelgroep niet eens! En heb je al een kostenplan gemaakt, of denk je dat winst behalen een fluitje van een cent is? Maar goed, ik wens je sterkte met deze poging, ik zal iig geen lijntje bij je huren.

Ik raad je aan om maar gewoon te gaan werken, net zoals de rest van Nederland. Ik denk dat je dan meer geld gaat verdienen!

Verwijderd

In de verhouding prijs<>betrouwbaarheid leg je het altijd af als je klanten wil binnenhalen die voor zulke bedragen aan hosting besteden. Hoe goedkoop je ook bent.

Die betalen namelijk graag iets meer om met een echte organisatie in zee te gaan.

Als je veeeeel lager en kleinschaliger gaat aanbieden is er nog een kans dat die verhouding beter uitvalt dat je wat mensen trekt.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 18:18 schreef gottem het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat je met de meest onmogelijke ideeen zoiets voor elkaar kunt krijgen? Denk je heus dat iemand van 14 jaar die niet eens weet hoe een businessplan eruit ziet (laat staan dat ie er 1 kan schrijven) kpnqwest zou kunnen overnemen?

En als mensen je hier met beide benen op de grond zetten in het zoveelste topic dan nog blijf je e igenwijs en met die nofi achterlijke dingen komen

Verwijderd

Topicstarter
topic closed maar ik laat nog wel een x wat van me horen

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Lees net dat je bijna 18 bent en dat je vader een lening voor je wil afsluiten.

Doe ons een lol, geef je vader een accountje hier op GoT dan gaan we wel met hem in discussie, voordat hij de rest van zijn leven krom moet liggen omdat het irreële plan van zijn zoontje niet bleek te werken en de schuldeisers aan zijn deur staan te morrelen.

[edit:]
Dat geloof ik graag, en ik zie er nu reeds met spanning naar uit. Ben benieuwd met welke plannen je dan aankomt.

En als je me later, als je groot bent, voorbij komt scheuren in je zilverkleurige Porsche 911, met een rondborstig fotomodel aan je zijde, terwijl ik op de tram sta te wachten, ben ik de eerste om mijn ongelijk te erkennen.

Dus tot die tijd....

logt nu ook

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 18:59 schreef TheDjasp het volgende:
Lees net dat je bijna 18 bent en dat je vader een lening voor je wil afsluiten.

Doe ons een lol, geef je vader een accountje hier op GoT dan gaan we wel met hem in discussie, voordat hij de rest van zijn leven krom moet liggen omdat het irreële plan van zijn zoontje niet bleek te werken en de schuldeisers aan zijn deur staan te morrelen.
ff offtopic: Sowieso kunnen ze zijn ouders niets maken. Als het gruwelijk fout gaat met schulden, dan is hij zelf aansprakelijk; mochten ze bij zijn ouders aankomen, dan kunnen deze zeggen dat hij nog geen 18 was (en dat is verifierbaar voor een bedrijf) en dat het contract dus nooit afgesloten had mogen worden.

Jammer vind ik verder dat de topicstarter besluit dat dit topic 'gesloten is'; op zich kan hier nog een goede discussie doorgaan over dit onderwerp (voor zover dit mogelijk is); een discussie is niet gebonden aan een topicstarter.

Daarnaast is dit geen klantvriendelijke instelling; we weten wat je wilt gaan aanbieden en je bezorgd jezelf al bij voorbaat een slechte(re) naam. Terwijl hier best een stuk van je doelgroep kan zitten. Ook het feit dat de topicstarter alleen maar vragen stelt en geen anderen helpt, doet volgens mij weinig goed aan je toekomstige naam.

Verder vind ik het jammer dat de topicstarter niet openstaat voor kritiek. Ik heb net zijn vorige post hierover (die van 130 stuks) doorgelezen; de beginvragen waren ongeveer hetzelfde (zijn er klanten voor te vinden) en de antwoorden zijn ongeveer dezelfde als die nu gegeven waren, door verschillende mensen. Blijkbaar zit hier dus een kern van waarheid in. Een bedrijf is niet alleen IT in dit geval, enkele algemene economische kennis komt er ook bij kijken. Deze kennis verwaarloos je naar mijn idee, wat je uiteindelijk de kop kan kosten.

• Xandrios
Op maandag 22 juli 2002 18:58 schreef gottem het volgende:
Dit soort MSN taal doet het hem al; met jou wil ik echt GEEN zaken doen :D

Verwijderd

Topicstarter
cute britney go fuck britney ofzo maar stfu bout me

• Xandrios
Op maandag 22 juli 2002 19:11 schreef gottem het volgende:
haha...zielig figuur :r |:(

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

OHHHH!

Dat is het!
Je bent gewoon een TROLL!! |:( :Z

Please do not feed the Trolls people...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

eehm nou komop hey, dat is ook weer niet nodig he

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• gorgi_19

gorgi_19

Tsja, flamen is nu echt niet nodig; een hoop mensen PROBEERDEN je te helpen in een discussie.

Voor de rest: Laten we het nog een beetje liev houden.. Pleeeeese... ;) :*

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

ff offtopic: Sowieso kunnen ze zijn ouders niets maken. Als het gruwelijk fout gaat met schulden, dan is hij zelf aansprakelijk; mochten ze bij zijn ouders aankomen, dan kunnen deze zeggen dat hij nog geen 18 was (en dat is verifierbaar voor een bedrijf) en dat het contract dus nooit afgesloten had mogen worden.
Wel als zijn vader de lening afsluit, en het geld aan zijn zoontje geeft. Dat is tenminste hoe ik het interpreteerde. Dan is er dus geen sprake van een ongeldig contract.

Toch?

Begin te twijfelen. Maakt verder niet uit...

logt nu ook

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op maandag 22 juli 2002 18:20 schreef gottem het volgende:
nee hahaah dat is niet tomazzz .
Nee, dat ben je namelijk zelf. Dat heb je al een keer eerder toegegeven :).
Op maandag 22 juli 2002 17:26 schreef gottem het volgende:
Dat verschilt toch behoorlijk van je andere plan, namelijk 15 klanten op 155 Mbit.. En nog steeds geen backuplijn :z.

• elTigro881
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:52
Op maandag 22 juli 2002 19:18 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Wel als zijn vader de lening afsluit, en het geld aan zijn zoontje geeft. Dat is tenminste hoe ik het interpreteerde. Dan is er dus geen sprake van een ongeldig contract.

Toch?

Begin te twijfelen. Maakt verder niet uit...
Nee, ouders kunnen zelfs tot je 21e aansprakelijk gesteld worden voor jouw schulden! :o

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

eehm nou komop hey, dat is ook weer niet nodig he
nou ze kan best wel een stevige "fuck" van mij gebruiken >:)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

nou ze kan best wel een stevige "fuck" van mij gebruiken >:)
:+ 8-)

logt nu ook

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 19:21 schreef elTigro het volgende:

[..]

Nee, ouders kunnen zelfs tot je 21e aansprakelijk gesteld worden voor jouw schulden! :o
Is het niet dat je ouders tot je 21e financieel VERANTWOORDELIJK zijn (dus zorgplicht enzo?)

En ze kunnen alleen aansprakelijk worden gesteld voor iets dat ze weten. Het zou onlogisch zijn indien een 19-persoon voor zo een bedrijf 2 ton kon lenen, zonder medeweten van zijn ouders en dat zij daarna de rekening gepresenteerd krijgen.

Maar inderdaad, indien zijn vader meetekend, is hij medeverantwoordelijk voor de schuld (hoofdelijk aansprakelijk zelfs)

Sowieso betwijfel ik of zijn vader zou meetekenen voor dit plan.

Verwijderd

Jullie moeten gottem niet zo uitjouwen, misschien mag hij wel een goed idee hebben, alleen heeft hij misshcien nog niet de nodige ervaring voor bepaalde situaties en die vraagt hij hier even (niet dat dit de juiste plek er voor is maar dat ter zijde). Ik ben wel benieuwd, en gottem je mag wel contact met me opnemen dmv van icq.

Maar wat zijn nou zelf je verlangen? Wil je dit doen voor het geld, voo je plezier of iets anders? Het is eigenlijk bijna wel mission impossible om zo'n bedrijf op te zetten, maar misschien verteld ie maar de helft.
Misschien is het handiger om iets over jezelf te vertelen, want anders komt deze boodschap zo 'onmogelijk' over.

Ben je toevallig een havo dropout en dacht je hetzelfde padje te kunne bewandelen als martijn bevelander deed?

• Xandrios
Op maandag 22 juli 2002 19:27 schreef wired het volgende:
Ben je toevallig een havo dropout en dacht je hetzelfde padje te kunne bewandelen als martijn bevelander deed?
Ga daar maar vanuit, behalve het gedeelte van "Havo dropout"

Meneer is 15 :D :D :D

Verwijderd

Ik sta open voor zijn verhaal, sommige dingen die hier in deze topic worden gezegt kunnen worden opgevat als vooroordelen.

Dus gottem, drop me an icq message ;)

• gorgi_19

gorgi_19

Jullie moeten gottem niet zo uitjouwen, misschien mag hij wel een goed idee hebben, alleen heeft hij misshcien nog niet de nodige ervaring voor bepaalde situaties en die vraagt hij hier even (niet dat dit de juiste plek er voor is maar dat ter zijde). Ik ben wel benieuwd, en gottem je mag wel contact met me opnemen dmv van icq.
Het is niet uitjouwen. Ik heb zijn vorige posts gelezen; globaal stelde hij ongeveer dezelfde vragen erin (is het reeel, zijn hier klanten voor, etc.) Al toen zijn er door ongeveer dezelfde mensen als die hier reageerden vragen gesteld in de trant van: "Wat maakt jou beter dan anderen? Waarom moet ik voor jou kiezen? Wat zijn jouw pluspunten ten opzichte van anderen? Allemaal hele reeele vragen, waar hij toen geen antwoord op heeft gegeven.
Daarop is gezegd van: Kijk wat je doet, KVK al geregeld, ken je markt, etc.

Hij komt nu weer met dezelfde vragen en blijkt weer geen antwoord te hebben op dezelfde vragen. In ieder geval roept die bij mij twijfels op.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op maandag 22 juli 2002 16:32 schreef Bong-One het volgende:

[..]

Als jij bij true voor 1mbit 900 euro betaald ben je hard genaait ! :)

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 10:58
Op maandag 22 juli 2002 19:34 schreef jep het volgende:
Als jij bij true voor 1mbit 900 euro betaald ben je hard genaait ! :)
stond in zn verhaal :)
Trueserver zelf zegt dat de prijs zeer scherp is voor het gene wat ik wil gaan aanbieden. Hun bieden namelijk voor 900 euro maar 1 mb aan bandbreedte en een rack aan.
(zn 1e post)

• jep

jep

Door posten jullie! Ik pak er cola en nootjes bij! :P :Y)

Zeer amusant! ;)

Gottem; krijg je zelf het idee dat het misschien niet helemaal haalbaar is, doe je dit om iedereen te laten happen? Doe maar niet, heeft geen zin :z

• RobbertC
  • Nu online
Jullie moeten gottem niet zo uitjouwen, misschien mag hij wel een goed idee hebben, alleen heeft hij misshcien nog niet de nodige ervaring voor bepaalde situaties en die vraagt hij hier even (niet dat dit de juiste plek er voor is maar dat ter zijde).
Dat is de beste manier om idee te bekijken, zo kritisch mogelijk. Als hij daar allemaal een oplossing voor heeft of er weet mee om te gaan, dan heeft het plan kans van slagen.

Zo werken ze bij een bank ook hoor. Je plan wordt de grond ingeboord, kom je daar uit, dan heb je kans. Stel je voor dat iedereen meteen zei dat het een goed idee was, dan denkt hij dat het wel lukt, en gaat niet goed voorbereid beginnen, en dan mislukt het waarschijnlijk.

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:36 schreef Bong-One het volgende:

[..]

stond in zn verhaal :)
[..]

(zn 1e post)
900 euro voor 1mbit en een rack is niet weinig, maar normaler idd ;).

'Cuse me!

Verwijderd

Volgens mij weet gottem niet hoe hij bepaalde dingen aan moet pakken. Daar ga ik van uit, want om nou de vraag te stellen wat het glas netwerk van knpqwest kost op GoT vindt ik heel erg stom! Sorry gottem maar dta meen ik serieus, wil je het kopen, klop dat aan bij kpn qwest zelf en vermoei de mensen hier op GoT niet met zo'n vraag. Durf iets te ondernemen en weet hoe je zoiets aan moet pakken anders ben je er gewoon nog niet klaar voor.

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 16:30 schreef gottem het volgende:
Wij willen ons gaan vestigen in het trueserver complex.
Trueserver complex? Waar vind ik die?

Je wil je vestigen in 1 van de kastjes die op Telecity in de IS colo staan? :P

Verwijderd

stel dat gottem nou echt een goed idee heeft, dan gata hij die juist niet vertellen. Wie geeft nou zijn eigen goeie ideeen weg? Maar zoals gottem er op reageert is nou ook niet de juiste manier.

• Hugo
  • Laatst online: 12:40
Ik zei het zo mooi in je vorige *droom* topic ..
Zoiets als hieronder volgens mij:
Volgens mij leeft hij in een paralelle wereld aan de onze waar dromen werkelijheid zijn en de werkelijkheid een droom is.
zoals al vele malen gezegd is en ik ga het nog maar eens een keertje herhalen, kan geen kwaad lijkt me:

Kom met een duidelijk businessplan anders gaat de bank je geen geld lenen. Een businessplan is niet van wij zijn goedkoop en we hebben al potentiele klanten. Werk daar dus als eerste aan.

Maar wat jij je het beste kan afvragen is volgens mij of je beter niet klein kunt beginnen zoals 2Fast en vervolgens steeds een beetje bij beetje uitbreiden. Dit scheelt je heel veel kosten en veel moeite voor iets wat toch niet haalbaar is.

Begin klein is altijd het beste.. De meeste internetbedrijven die nu nog bestaan zijn alemaal klein en rustig aan begonnen zonder grote investeringen in 1x.

Wees slim en denk eens goed na.. ik weet het denken doet pijn.. ja ook bij mij.. maar het helpt echt.

Mocht je toch doorgaan met je plan dan wens ik je heel veel succes want dat zul je dan heel hard nodig hebben. Mocht het je lukken dan heb je heel maar dan ook heel veel geluk in het leven en zou ik meteen een staatslot kopen als ik jou was. Maar mocht het niet lukken kijk dan niet raar op.. het plan is helaas gedoemd om te mislukken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

je kunt geen bedrijf beginnen als je minderjarig bent en je geen meerderjarige compagnon hebt of een van de ouders die garant voor je staat. Dus als onze beste tomazzz aka gottum aka utopie zijn multimiljoenen business met zijn kpnqwest netwerk gaat opzetten en in zijn eentje beheren zijn zijn ouders aansprakelijk voor elke cent die hij maakt en zijn zijn vingerverfhandtekeningen ook al is hij minderjarig wel gewoon rechtsgeldig, simpelweg omdat zijn ouders hem min of meer volmacht hebben gegeven

maar als zijn ouders zo dom zijn dat ze denken dat hij ff een netwerk van kpnqwest kan opkopen of ff een netwerk ala kpnqwest kan opzetten (dit maak ik op uit al zijn topics bij elkaar geknoopt) dan kan ik er niet eens medelijden mee hebben.

ALS tomazz het ooit al voor elkaar krijgt een bedrijfJE te starten (ik denk dat ie nog niet eens weet wat kvk betekenf dus laat staan hoe die een bedrijf moet inschrijven), dan krijg je beslist van dat webgeneral praktijken als die van tom dings... die dacht ook ff snel een mega netwerk op te zetten, behalve dat er veel gedupeerde zijn zit hij waarsch nog steeds op een houtje te bijten want ik denk dat er wel voor een aantal jaartjes beslag op zijn loon is geleg :)

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:41 schreef wired het volgende:
stel dat gottem nou echt een goed idee heeft, dan gata hij die juist niet vertellen. Wie geeft nou zijn eigen goeie ideeen weg? Maar zoals gottem er op reageert is nou ook niet de juiste manier.
Leg mij eens uit hoe je een kabinet bij trueserver krijgt, met 10mbit included, man-uren voor e.v.t problemen, én een leuke marge voor gottem's bedrijfje?

Ik zeg iig dat 't niet kan.

• RobbertC
  • Nu online
Op maandag 22 juli 2002 19:42 schreef Kertje het volgende:
je kunt geen bedrijf beginnen als je minderjarig bent en je geen meerderjarige.
Niet helemaal waar, je kunt je door een rechter handelsbekwaam laten verklaren.

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 19:43 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Dat sowieso en ander kan je vast nog wel een leuke constructie bedenken met een BV.
Nope, maar hij zal is vast wel te herleiden naar zijn bedrijf en hij jaagt hier een hoop mensen tegen zich in het harnas; hij bouwt een 'negatief' netwerk op en dat kan funest zijn voor een bedrijf. Daarnaast laat hij weinig kennis van zaken zien, wat ook weinig vertrouwen oproept.

Verwijderd

Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar gottem's zijn reactie, en plaats je dan toch een reactie wil ik graag weten of je toevallig een havo dropuot bent. JE weet het maar nooit :P

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:45 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Dat sowieso en ander kan je vast nog wel een leuke constructie bedenken met een BV.
En daar heb je weer geld voor nodig :P.

Verwijderd

hoeveel internet bedrijfjes gaan er de laatste tijd wel niet op de fles? en hoeveel mensen hebben dit idee wel niet eerder gehad? en hoeveel mensen hebben dit idee weten te realiseren tot een gezond bedrijf?

ik blijf erbij dat je klein moet beginnen! met iets simpels waar je klanten weinig risico bij lopen
tevens leer je dan stukje bij beetje hoe je een bedrijfje moet runnen en wat er allemaal bij komt kijken

als z'n pa bereidt is om een lening voor hem af te sluiten, dan is hij vast ook wel bereidt om met hem uit te zoeken wat de kans van slagen is enzo

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 19:46 schreef jep het volgende:

[..]

En daar heb je weer geld voor nodig :P.
Ach, 'maar' 18.000 Euro. Met de plannen die hij heeft, mag je er toch wel vanuit gaan dat je eigen geld hebt (dat doet de bank ook)

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:46 schreef Eddo het volgende:
hoeveel internet bedrijfjes gaan er de laatste tijd wel niet op de fles? en hoeveel mensen hebben dit idee wel niet eerder gehad? en hoeveel mensen hebben dit idee weten te realiseren tot een gezond bedrijf?
Toch nog meer dan je denkt, maar dan moet het wel klein zijn begonnen. Ineens met zoiets beginnen, nee..
ik blijf erbij dat je klein moet beginnen! met iets simpels waar je klanten weinig risico bij lopen
tevens leer je dan stukje bij beetje hoe je een bedrijfje moet runnen en wat er allemaal bij komt kijken
True, en als dat is gelukt; met geld maak je geld..
als z'n pa bereidt is om een lening voor hem af te sluiten, dan is hij vast ook wel bereidt om met hem uit te zoeken wat de kans van slagen is enzo
Ik hoop voor zijn pa dat hij dat niet zomaar doet ;).

• Hugo
gottem is al eerder uit dit topic gestart helaas... hij verwacht dat wij denk ik er nogal positief tegenover staan en geen kritiek zullen leveren maar enkel geweldige ideeën.

Erg naief, maar ja hij is dan ook nog in zijn pubertijd :D

Het idee is leuk.. ik droom er ook nog weleens van.. maar word dan altijd wakker wetende dat mijn spaarpotje enkel toch maar vol zit met spinnenwebben en dat ik het beter bij dromen kan laten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:48 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Ach, 'maar' 18.000 Euro. Met de plannen die hij heeft, mag je er toch wel vanuit gaan dat je eigen geld hebt (dat doet de bank ook)
Acht jij de kans groot dat gottem of zijn pa even 18 000 euro in dit plannetje gaat pompen? ;). Dat zoe je niet zomaar neem ik aan, helemaal niet als je niet weet of er markt voor is, en als er markt voor is waar je die klanten in hemelsnaam vandaan moet halen. :)

Verwijderd

klein beginnen lijkt me niet echt handig. Ga je eerst eens even orienteren. JE bent gewoon gek als je klein begint, de markt is gewoon vervuild met webhosters, tenzij jij iets anders aanbiedt. Dan heb je nog kans van slagen.

Maar je wilt het dus gelijk wat groter aanpakken, je doelt op grote klanten (tenminste dat moet ik weer voor je bedenken want jij weet het niet). Grote klanten hebben ook geld, met dit geld willen ze zekerheid kopen! En jij kan geen zekerheid bieden en dat straalt dan ook gewoon van jou bedrijf af.

Dus grote klanten kan je ook al vergeten.

Verwijderd

Als het plan goed is en je deze ook nog weet te realiseren, de verwachtingen hoog zijn. Waarom dan geen grof geld er in pompen?

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:51 schreef wired het volgende:
klein beginnen lijkt me niet echt handig. Ga je eerst eens even orienteren. JE bent gewoon gek als je klein begint, de markt is gewoon vervuild met webhosters, tenzij jij iets anders aanbiedt. Dan heb je nog kans van slagen.

Maar je wilt het dus gelijk wat groter aanpakken, je doelt op grote klanten (tenminste dat moet ik weer voor je bedenken want jij weet het niet). Grote klanten hebben ook geld, met dit geld willen ze zekerheid kopen! En jij kan geen zekerheid bieden en dat straalt dan ook gewoon van jou bedrijf af.

Dus grote klanten kan je ook al vergeten.
Toch zou ik klein beginnen omdat je dan (bijna) niets te verliezen hebt. Als het dan goed gaat kun je altijd snel doorgroeien en er geld inpompen.

Verder; ik hoop voor 'm dat hij zijn klanten wil lokken omdat hij een goed product heeft, en kennis in huis heeft (iets wat ik betwijfel, maar dat ter zijde).

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 19:51 schreef wired het volgende:
Sowieso geldt: 'Zakendoen is vriendjes maken'. Daarom moet je hiervoor wel klein beginnen, geef een stukje extra service, daar willen mensen best voor betalen en kan mensen ook overhalen. (tuurlijk zal je kennis en kwaliteit moeten bieden, als vanzelfsprekend!)
Zorg dat je mensen kent, uit je eigen omgeving, en begin hiermee en groei daarmee steeds groter, volgens het principe van 'mond-op-mond'-reclame.
Acht jij de kans groot dat gottem of zijn pa even 18 000 euro in dit plannetje gaat pompen? . Dat zoe je niet zomaar neem ik aan, helemaal niet als je niet weet of er markt voor is, en als er markt voor is waar je die klanten in hemelsnaam vandaan moet halen.
Als hij dit niet heeft, zal een bank ook geen lening willen verstrekken. Normaal eisen ze namelijk ook een stukje eigen inbreng...

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:43 schreef RobbertC het volgende:

[..]

das waar, maar ook daar moeten je ouders voor tekenen en nog blijven je ouders verantwoordelijk voor je acties

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:53 schreef wired het volgende:
Als het plan goed is en je deze ook nog weet te realiseren, de verwachtingen hoog zijn. Waarom dan geen grof geld er in pompen?
Hoe weet je van te voren of dit geld zich terug gaat verdienen?

Mijn idee: begin klein, doe rustig en kijk hoe 't gaat. Gaat 't goed, pomp 't geld er dan maar rustig in ;).

Allemaal niet zomaar natuurlijk, het is natuurlijk niet zo simpel als het lijkt. Even geld uitgeven, even terug verdienen, even auto'tjes kopen, even gek doen. Was 't maar zo :z

• Hugo
Op maandag 22 juli 2002 19:53 schreef jep het volgende:

[..]

Toch zou ik klein beginnen omdat je dan (bijna) niets te verliezen hebt. Als het dan goed gaat kun je altijd snel doorgroeien en er geld inpompen.

Verder; ik hoop voor 'm dat hij zijn klanten wil lokken omdat hij een goed product heeft, en kennis in huis heeft (iets wat ik betwijfel, maar dat ter zijde).
Om hier even op in te haken.. een 'grote' klant zoekt behalve kennis ook een representatief iemand. Wat ik geleerd heb is dat zeker directeuren van een groter bedrijf je niet serieus nemen als je met ze praat. Zeker als je er ook nog eens jong uitziet, zoals ik dus. :( Ze vinden het een leuk dat je dat al zo vroeg doet. Wat ik vaak hoorde was van dat ze het o zo leuk vonden dat ik een befrijfje had maar ze waren echt niet over te halen om bij mij klant te worden. Ik was nog te jong en te onervaren was vaak het antwoord.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:56 schreef jep het volgende:

[..]

Hoe weet je van te voren of dit geld zich terug gaat verdienen?

Mijn idee: begin klein, doe rustig en kijk hoe 't gaat. Gaat 't goed, pomp 't geld er dan maar rustig in ;).

Allemaal niet zomaar natuurlijk, het is natuurlijk niet zo simpel als het lijkt. Even geld uitgeven, even terug verdienen, even auto'tjes kopen, even gek doen. Was 't maar zo :z
Persoonlijk vraagje aan Jep; hoeveel geld heb jij nou in servicez.org gepompt?

• gorgi_19

gorgi_19

Op maandag 22 juli 2002 19:57 schreef WorkForce het volgende:

[..]

Om hier even op in te haken.. een 'grote' klant zoekt behalve kennis ook graag met een representatief iemand praat. Wat ik geleerd heb is dat zeker directeuren van een groter bedrijf je niet serieus nemen als je met ze praat. Zeker als je er ook nog eens jong uitziet, zoals ik dus. :( Ze vinden het een leuk dat je dat al zo vroeg doet. Wat ik vaak hoorde was van dat ze het o zo leuk vonden dat ik een befrijfje had maar ze waren echt niet over te halen om bij mij klant te worden. Ik was nog te jong en te onervaren was vaak het antwoord.
Niet helemaal mee eens; zelf nooit problemen mee gehad. Belangrijk is wel dat je kennis van zaken hebt (geloof zeker dat je dat hebt), hoe kom je over (geen oud spijkerbroekje), geloof je er zelf in, ben je enthousiast over je product, etc.
En je moet, desnoods een paar kleine klanten, op je lijst hebben staan. Een grote naam moet je proberen over te halen, desnoods tegen een laag bedrag, alleen om voor de naam (of een klein onderdeel van dat bedrijf doen.)
Dan geldt: Risico = rendement. Je moet dan meestal alles of niets spelen en hier zijn de meeste mensen te bang voor. (Niet negatief bedoeld)

Verwijderd

gottem: Bel eens Marice de Hond op, misschien wil jij er wel een paar miljoen in pompen ;)

Sorry ik kon het niet laten.

Verwijderd

OF bel even Harry Mens op, misschien dat als het gratis glas toch gaat lukken hij eerst bij jou wil beginnen met het aanleggen daarvan.

Verwijderd

Ga je toch je bedrijf oprichten, vertel ook even de naam er van.
Kan ik er naar uit kijken op [url="http://www.fuckedcompany.com/"]http://www.fuckedcompany.com/[/url]

• gorgi_19

gorgi_19

Wired, zou je kunnen stoppen met het naschoppen richting Gottem? Dat heeft hij nu ook weer net niet verdiend; een beetje kritiek owke, maar het heeft zijn grenzen.

Ook 3 posts onder elkaar lijkt me een beetje overbodig; het edit-knopje voldoet nog goed, denk ik.

Verwijderd

Wired, wil jij aub leren de edit knop te gebruiken?

Verwijderd

Ik meende even lollig te kunnen zijn :X ;)

BTW, misschien wil Marice de Hond wel daadwerkelijk finacieren.

• Mior
  • Laatst online: 06-08 10:05
Mja, leuk.. maar dan lees ik [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/510213"]dit[/url].. wat is er nou anders? Behalve dat het bedrag bijna gehalveerd is.

Als je nou iets zou doen ipv continu blaaten dat je iets van plan bent.

Enuh, tja, de rest zeg het al.. praat eens met verschillende partijen, en die zullen je vertellen dat het veel te riskant is om zoiets nu te doen (vooral aangezien je minderjarig bent).

• jep

jep

Op maandag 22 juli 2002 19:57 schreef wired het volgende:

[..]

Persoonlijk vraagje aan Jep; hoeveel geld heb jij nou in servicez.org gepompt?
Persoonlijk antwoord terug, begonnen met niets, en nu toch iets heel leuks.

Daar moet je 't toch van hebben denk ik.

Maar ach, laten we eens wachten op wat zinnige antwoorden van gottem :).

• Shunt
  • Laatst online: 11:27

Shunt

Boe

vraagje gottem hou oud ben je :? als het me niets aan gaat neem ik aan onder de 18
ik heb ook tot me 16e liggen dromen over komplete bedrijven voor van alles en ik had het allemaal in me hoofd zitten allemaal perfect uit ge dokterd maar als je dan er op trug kijkt met een volwassen blik merk je heel snel dat je een hoop mist
en dat heb je ook bij jou plan
je kan niet met niets beginnen en dan een groot bedrijf starten begen maar klein en goedkoop en ga dan verder
vraag meer info van ervaren bedrijven

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.