Toon posts:

Is mijn CPU Dood!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn pctje:
De mobo krijgt electriciteit, cpu fan gaat draaien, hdd word aangesproken, geforce 3 fan draait maar mijn monitor blijft op standby staan.

Mijn config:
AMD Ahtlon XP 1800+ CPU
Asus A7V 333 mobo
Asus GForce 3 ti200
60 HDD
2 x 256 MB DDR PC 266 RAM (a merk)
1 x 256 MB DDR PC 266 RAM (twinmos)
Thermal Take Dragon Orb3 cpu fan

Hij deed het altijd wel maar toen ik het geheugen van slot1 naar slot0 heb verplaatst (omdat de comp steeds vast liep zonder errors) starte hij op maar met het boven genoemde probleem. Geheugen terug gedaan zoals het was maar zelfde probleem. Nieuwe geheugen module erbij gekocht the Twinmos die (alleen) in slot0 gedaan, probleem blijft, handmatig daarna de cmos reset, zelfde probleem. Daarna maar MOBO omgeswitched, dus nieuwe mobo maar weer het zelfde probleem.

De Geforce3 en de HDD werken wel in andere comps, de monitor werkt ook op andere comps. Verder zitten de ledjes allemaal goed en zit het mobo in jumperfree mode.

350 Watt in de case. Nou denk ik gewoon dat mijn CPUtje dood is, helaas kan ik het niet testen, wat zijn jullie gedachten hierover?

Groetjes,
Ayane

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb hetzelfde moederbord, maar als je processor kapot is ofzo dan komt ie volgens mij niet meer door de cpu test. Dan geeft ie dat aan door middel van vocal post messages. Zie handleiding blz 46

System failed cpu test.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je 100% zeker weten je videokaart goed teruggeplaatst

Verder ook ander geheugen testen en eventueel ffies een oud PCI videokaart erin doen

Verder zo min mogelijk in de pc doen

dus
1xcpu
1xvideokaart (eerst AGP, werkt dat niet PCI)
1xgeheugen reepje (1 maal geen 2x)
1xHD (doe eerst zonder)
1xfloppy. (Doe ook eerst zonder)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

je hoeft niet te groeten in GoT...

en wat betreft je vraag, het zou kunnen dat hij het begeven heeft, wat ook misschien zou kunnen is dat je agp slot kapot is...?

Heb je toevallig iets van zo'n usb bai ofzo in je pc, die geven vaak ook foutcodes aan wat er kapot/fout zit

Verwijderd

Topicstarter
wow, 3 replies in 5 min? coooooooool. Er zit alleen een geforce3 op mijn mobo verder niets anders dan in de config staat, er komt dus geen beeld omdat de monitor in standby blijft staan. Ik heb inderdaad al de geforce3 omgeswitched met een TNT2 card maar het zelfde probleem blijft. Verder is er niets veranderd aan het mobo. Ik heb geen jumpers switched of instellingen veranderd, ik had hem vandaag omgeswitched, dus hij is weer helemaal nieuw.

Nog meer ideetjes?

Ayane

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

waar woon je ander kan je kijken of iemand in de buurt je proc kan testen ;)
als je in de buurt van Tilburg woont dan kom maar langs

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Vorkie
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 16:30 schreef Sorcerer_LMB het volgende:
je hoeft niet te groeten in GoT...
in de beginpost mag je begroeten, lees de faq er maar op na... :{

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 16:40 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

in de beginpost mag je begroeten, lees de faq er maar op na... :{
idd daar wordt door veel tweakers mee in de fout ge gaan en gaan dan alle beginnende tweakers af zijken terwijl ze zelf de faq niet eens kennen ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik woon niet in de buurt van Tilburg, en ik ken niemand anders met hetzelfde mobo hier in de buurt :(

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 17:01 schreef Ayane het volgende:
nee, ik woon niet in de buurt van Tilburg, en ik ken niemand anders met hetzelfde mobo hier in de buurt :(
erm zo lang het maar een Soket A heb is het tog goe :?
hebbe al een bips update gedaan ??

(HEHE een bips update ) >:)

bedoel dus een BIOS update gedaan ??

Game PC

Verwijderd

Ligt het niet aan je monitor?
Sommige monitoren kunnen even out of signal range zijn, dan moet je em dus even resetten (dus helemaal uit, stekker eruit) of probeer even een andere monitor.
Lijkt me sterk dat je processor naar de haaien is, want dan zou je toch beepjes moeten horen uit je pc speaker (mits aangesloten).

• Shunt

Shunt

Boe

Op maandag 22 juli 2002 17:14 schreef RS4Digitec het volgende:
Ligt het niet aan je monitor?
Sommige monitoren kunnen even out of signal range zijn, dan moet je em dus even resetten (dus helemaal uit, stekker eruit) of probeer even een andere monitor.
Lijkt me sterk dat je processor naar de haaien is, want dan zou je toch beepjes moeten horen uit je pc speaker (mits aangesloten).
lees eens de eerste post van haar eens goe door ;)

Game PC

• Vorkie
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 16:35 schreef Ayane het volgende:
wow, 3 replies in 5 min? coooooooool. Er zit alleen een geforce3 op mijn mobo verder niets anders dan in de config staat, er komt dus geen beeld omdat de monitor in standby blijft staan. Ik heb inderdaad al de geforce3 omgeswitched met een TNT2 card maar het zelfde probleem blijft. Verder is er niets veranderd aan het mobo. Ik heb geen jumpers switched of instellingen veranderd, ik had hem vandaag omgeswitched, dus hij is weer helemaal nieuw.

Nog meer ideetjes?

Ayane
ja 1 geheugen reepje ;) voor de test en de HD loskoppelen en floppy en cdrom,

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Op maandag 22 juli 2002 17:04 schreef Shunt het volgende:

[..]

erm zo lang het maar een Soket A heb is het tog goe :?
hebbe al een bips update gedaan ??

(HEHE een bips update ) >:)

bedoel dus een BIOS update gedaan ??
Hoe moet je een BIOS update uitvoeren als je pc niet boot?
:z

Work- & gamestation & Huiskamergenot

Verwijderd

Topicstarter
lees eens de eerste post van haar eens goe door
Thank you for saying that ;p , 1 geheugen reepje heb ik geprobeerd, geen success, 1 twinmos reep in slot0 getest, zelfde effect, 1 amerk reep in slot0 zelfde effect.

Ik heb geen CDROM FDD of speakers aan mijn mobo of in de CASE, het eenigste wat ik heb staat in mijn eerste post!!!!!!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 17:16 schreef Shunt het volgende:
lees eens de eerste post van haar eens goe door ;)
Sorry, Breezer stijgt een beetje naar mijn hoofd :)

Maar goed, heb je gewoon eens geprobeerd kaal te starten?
Dus alle kaarten eruit, geen hd's, behalve videokaart en 1 geheugen module.
Ik hoop dat het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
jah....had ik ook algeprobeerd, ik post echt alleen maar in uiterste gevallen, help meeeeee nouuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

• Vorkie
  • Niet online
sorry meid ik denk echt dat je proc kaduk is.

Want je hebt alles geprobeert enzow en nog doet hij het niet dus ;( zonde

ken je niet naar een lokaal computer boertje gaan en vragen of hij het ken testen?

Verwijderd

wat je ook eens kan proberen is de pro van je moederbordt afhalen en eens nakijken of niks van de core weg is of ruik er eens aan

of als aan de onderkant een sticker zit dan zie je een zwart vlekje als hij doorgebrand is!

en je kan het dan ook ruiken zoals ik al zei :9

anders hoor je geen piep ofzo

of je A7V333 kan ook praten hoor je niet system CPU test faild ??

Verwijderd

makelijke aan EPoX is dat hij codes aangeeft :p wat er mis is

doet het meestal altijd b-)

Verwijderd

Volgens mij is je spanningsniveau te laag, het kan zijn dat je pc dan blijft steken. Maar in ieder geval je processor is niet dood.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 17:57 schreef redbaron16 het volgende:
makelijke aan EPoX is dat hij codes aangeeft :p wat er mis is

doet het meestal altijd b-)
Bij MSI is dat niet eens nodig omdat er bijna nooit iets mis gaat :p

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Heb ik ook wel eens gehad. Maakt je mobo niet ergens contact met je kast ofzo? Probeer eens je mobo eruit tehalen en naast je kast te leggen en dan aan te zetten (wel met cpu, geheugen en grafische kaart en natuurlijk power). Mischien dat ie het dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is je spanningsniveau te laag, het kan zijn dat je pc dan blijft steken. Maar in ieder geval je processor is niet dood.
Maar hij heeft het wel gedaan, hoeveel watt denk je dat 1 geforce, 1 hdd, 1 cpu fan, 1 mobo en 1 cpu nodig hebben, ik heb 350 watt. :x

• marsian
Op maandag 22 juli 2002 18:33 schreef Farzin het volgende:

[..]

Was dat maar waar. Gebruik de search maar eens, moet je eens kijken hoeveel vreemde problemen er voorkomen met mobo's van MSI! (heb zelf ook een msi :+ )

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:06 schreef marsian het volgende:

[..]

Was dat maar waar. Gebruik de search maar eens, moet je eens kijken hoeveel vreemde problemen er voorkomen met mobo's van MSI! (heb zelf ook een msi :+ )
Dan heb jij geluk. Uiteraard is ook MSI niet perfekt, maar veel beter dan sommige merken. Misschien komen er meer problemen voor omdat veel meer mensen een professioneel merk als MSI gebruiken dan een overklokmerk als Epox?

Verwijderd

Topicstarter
vind het toch niet erg als ik deze post *BUMP*???????

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb ik ook gehad dit probleem.

Heb het opgelost door alle kaarten uit de machine te halen aangezet. Daarna uit alles terug geplaatst en hoppa werken die hap :Y)

Heb er wel 1,5 maand op moeten wachten op die geweldige idee, wilde eigenlijk me mobo uitbouwen en retour doen.

Maar kijk eens of het werk bij je :Y)

• Zwijnie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03-2025
Op maandag 22 juli 2002 16:24 schreef Ayane het volgende:
Ik heb een probleem met mijn pctje:
De mobo krijgt electriciteit, cpu fan gaat draaien, hdd word aangesproken, geforce 3 fan draait maar mijn monitor blijft op standby staan.

Mijn config:
AMD Ahtlon XP 1800+ CPU
Een ondertussen bij mij zeer bekend probleem. Ik heb iets dergelijks dus ook ondervonden. Alles verwisseld wat er te verwisselen viel.

alleen het vervangen va de processor was voor mij de oplossing.
Ook bij mij gaat alles draaien, dvd/ cdr Hd enz enz. maar booten was er niet bij. Monitor continu in standby.

In eerste instantie was het mogelijk om na een paar uur alsnog de pc opnieuw te starten. Uiteindelijk was zelfs dit niet meer mogelijk.

Ben bang voor je cpu.

Verwijderd

mmm daarom kwam epox ook beter uit de test als MSI!!!

nu jij weet en MSI is niet zo goed EL PROBLEMO mobo >:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil niet dat me cpuuuuutje dood is, kan ik hem mond tot pin be-ademing geven? owhh....daargaat me 300 euro Ayane cries like a baby "weeeeeeeeheheeeeeeeeeeeeeeeeheeeeee"

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op dinsdag 23 juli 2002 00:28 schreef Ayane het volgende:
Maar ik wil niet dat me cpuuuuutje dood is, kan ik hem mond tot pin be-ademing geven? owhh....daargaat me 300 euro Ayane cries like a baby "weeeeeeeeheheeeeeeeeeeeeeeeeheeeeee"
Haal de CPU ffe uit de comp en kijk naar de core. Is deze afgebrokkeld, dan heb je helaas een ¤300,- sleutelhanger erbij en kun je op zoek naar een nieuw CPU'tje.

...

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02
Gelukkig kost hij nu nog maar 100 euro...
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/21177"]http://www.tweakers.net/pricewatch/21177[/url]

• RiDo78
  • Niet online
Alle moederborden doen een selftest (POST) voor ze opstarten. Dat zijn een hele reeks testen. Wanneer die succesvol zijn geeft het bord een (1) piepje ten teken dat de de tests afgerond zijn.

De meeste borden doen (afhankelijk van de instelling in het bios) vlak daarna een test op de A drive. Om te zien of het een 40 of een 80 cylinder-model is. Dit is duidelijk hoorbaar aan het bewegen van de lees/schrijf-kop.

Zo te zien heb je een ASUS bordje. Je kunt kijken of je een iPanel op de kop kunt tikken. Daarmee kun je zien met welke test het bord bezig is. Ze hebben die o.a. bij CTW (zie reclame beneden). Daar heb ik die van mij ook weg.

Mijn vraag is dus: geeft het systeem de bovenstaande tekens van leven?!?

Dat de fans ed. gaan draaien is namelijk niets bijzonders. Dat doen ze al zodra ze spanning krijgen en staat compleet los van je CPU.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik hoor geen biepjes, geluid of wat dan ook.....BBL

• RiDo78
  • Niet online
Okay... geen biepjes.
-Je speakertje is aangesloten?

Als dat het geval is kun je eens proberen je processor te verwijderen en eens kijken of je systeem dan wel piepjes geeft. Meestal geeft het moederbord dan een ononderbroken toon, of meerdere lange tonen met heel korte tussenpozen.

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer, ik heb gesproken met een paar jongens van de "lokale" computershop en zij vertelden mij dat het kan komen als je je mobo niet goed geplaatst heb in je case cq op die plaat :x, dat zou dus inhouden dat 1 vd schroefjes ofzo misschien niet goed zitten. Het is te proberen, maar weet iemand een howto/tut/plaatje over hoe je mobo precies op die ijzeren plaat gemount moet worden?

• marsian
Of dit inderdaad het geval is kan je het best testen door je mobo eruit te halen zoals ik al eerder in dit topic zei.

Verwijderd

Topicstarter
maar al die tijd was hij er al uit :\

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

je kunt dit testen.
Je haalt zoveel mogelijk onderdelen van het moederbord, behalve de onderdelen die je nodig hebt zoals videokaart, geheugen (zo min mogelijk geheugen)cpu+koeling.
Als dit niet werkt kun je eens gaan testen met ander geheugen, videokaart en cpu (als je die hebt).
Werkt dit nog niet heb je 2 opties:

- je cpu is idd dood
- je mobo is dood

Owja en je voeding eens doormeten of hij wel de goede voltages doorgeeft !!

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 16:45 schreef Ayane het volgende:
maar al die tijd was hij er al uit :\
Maar je heb hem er dus uitgehaald??
Ik heb het zelf ook eens gehad dat ik een afstandhouder verkeerd geplaatst had en dus kortsluiting gemaakt had, ander moderbord en alles werken

Verwijderd

Topicstarter
Maar je heb hem er dus uitgehaald??
ja, ik ga even alles op een andere case proberen

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In je kast zit een speakertje, die moet je aan je moboaansluiten (waar en hoe staat in je handleiding), dan hoor je de piepjes waar men het hier over heeft wel.

Verder, als je m buiten de kast legt en m aan wil zetten, leg m dan op iets niet-geleidends, anders maakt ie kortsluiting en wil ie ook nie opstarten :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 00:09 schreef redbaron16 het volgende:
mmm daarom kwam epox ook beter uit de test als MSI!!!

nu jij weet en MSI is niet zo goed EL PROBLEMO mobo >:)
En Epox is zeker wel een goed El Problemo moederbord...

Verwijderd

misschien beetje simpele opmerking maar als je nou es je pc mee neemt naar de shop waar je alles vandaan heb, en dan ga je gewoon daarzo even een andere cpu probere en/of andere vga kaart en/of ander moederbord, en dan kom je er denk van zelf wel achter wat het is.

• Max|Burn
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 22 juli 2002 18:33 schreef Farzin het volgende:

[..]

zucht..troll ;/

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Heb exact hetzelvede probl gehad met mijn msi kt7 pro2
mobo is dus niet kapot en proc ook niet.
Het gebeurde na de instalatie van win xp.
aan zetten en het systeem hangt gelijk, de hd led blijft branden en de monitor in standby.
Kon meestal niet in de bios komen.
Met winME was er nooit een probleem.
Na het helemaal stroomloos maken dus stekker er uit en een dag of soms 2 dagen starte het zaakje gewoon weer op.
Alles wat julie voorstede heb ik ook gedaan (zonder dat ik op tweakers net had geken)maar nog niks dus.
Ik ondekte dat het probleem zich alleen voordeed als ik een spel speelde met name GTA3.
Dus als je kan probeer het dan eens met een hd met win98 geinstaleerd.
Bij mij draait ie weer met winME als tweede pc dus.
Want na het vevangen van de voeding het geheugen en de videokaart en de proc bleef het probleem terug komen.
Met de groeten van YOYO...

Verwijderd

Het lijkt erop alsof je nieuwe (mogelijk verkeerde) drivers voor je GF3 hebt geinstalleerd.:?
Ik weet dat er drivers bestaan, die weliswaar voor jouw Windows versie bestemd zijn, maar niet (!) voor jouw chipset op je mobo. Bovendien verlangen bepaalde drivers naar een BIOS-update.
Lees dus goed de LEES MIJ of READ ME bestanden. Zijn die er niet? Zoek ze dan op, op de site waar je ze hebt gedownload.

Ik zou in ieder geval eens beginnen met rebooten in veilige modus. Virusscanner uitschakelen ALS die al opstart. Dé-installeer de drivers.
Probeer te rebooten op normale manier. Lukt dit nu wel, dan is waarschijnlijk het bovenstaande jouw probleem geweest.
Dan zou ik, na het rebooten, eerst weer de virusscanner uitschakelen. Installeer de originele drivers. Rebooten. Als het goed moet dit nu ook weer lukken.

Vanaf hier zou je dan verder kunnen werken :9 aan:
1. flashen BIOS
2. installeren chipsetdrivers en
3. installeren van de GF3-drivers. (Ik dé-installeer ALTIJD
de oude drivers!!)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op dinsdag 23 juli 2002 20:05 schreef Black_Raven het volgende:
Het lijkt erop alsof je nieuwe (mogelijk verkeerde) drivers voor je GF3 hebt geinstalleerd.:?
Ik weet dat er drivers bestaan, die weliswaar voor jouw Windows versie bestemd zijn, maar niet (!) voor jouw chipset op je mobo. Bovendien verlangen bepaalde drivers naar een BIOS-update.
Lees dus goed de LEES MIJ of READ ME bestanden. Zijn die er niet? Zoek ze dan op, op de site waar je ze hebt gedownload.

Ik zou in ieder geval eens beginnen met rebooten in veilige modus. Virusscanner uitschakelen ALS die al opstart. Dé-installeer de drivers.
Probeer te rebooten op normale manier. Lukt dit nu wel, dan is waarschijnlijk het bovenstaande jouw probleem geweest.
Dan zou ik, na het rebooten, eerst weer de virusscanner uitschakelen. Installeer de originele drivers. Rebooten. Als het goed moet dit nu ook weer lukken.

Vanaf hier zou je dan verder kunnen werken :9 aan:
1. flashen BIOS
2. installeren chipsetdrivers en
3. installeren van de GF3-drivers. (Ik dé-installeer ALTIJD
de oude drivers!!)
euuh... even het hele topic doorlezen aub. haar pc boot helemaal niet, dus als jij een bios update kunt uitvoeren zonder dat de pc boot krijg je 20 euro van mij (mag geen chip vervangen) >:)

Verwijderd

Beste LinuxUser.
Daarom zei ik al:
Eerst eens beginnen om op te starten in de veilige modus. Er is wel overal spanning, hoort geen rare bleebjes en de monitor blijft standbye.
Dit betekend nu eenmaal dat je grafische kaart geen signaal doorgeeft om wat voor reden dan ook. Daar maar eens mee beginnen.
BIOS flashen etc stond daarom ook aan het einde van mijn verhaal >:)
In de veilge modus boot de pc alleen met de hoog nodige drivers. Ik lees nergens dat dit al eens is geprobeerd. Als het goed is, herkent de pc de grafische kaart dan als een standaard videokaartje en gebruikt de pc alleen wat standaarddrivers.
Mocht dit lukken, kun je van hieruit verder werken :+

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 20:18 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

euuh... even het hele topic doorlezen aub. haar pc boot helemaal niet, dus als jij een bios update kunt uitvoeren zonder dat de pc boot krijg je 20 euro van mij (mag geen chip vervangen) >:)
Ik zet die chip ff in een ander mobo, update m daar en zet m weer terug... :) Of is dat ook valsspelen?

Black_Raven, veilige modus is een compleet ander verhaal. Hoe wil je in de veilige modus komen als je niet eens beeld krijgt om dat menutje te zien. Verder heeft de HD het wel in een andere comp gedaan... Waar wij t over hebben is een computer die niet eens aan wil, geen POSTs uitvoert en dus helemaal niet naar het besturingssysteem kijkt!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je kan probeer het dan eens met een hd met win98 geinstaleerd.
Bij mij draait ie weer met winME als tweede pc dus.
Er staat al w98se op, heb ook al meerdere hdds geprobeerd
misschien beetje simpele opmerking maar als je nou es je pc mee neemt naar de shop waar je alles vandaan heb, en dan ga je gewoon daarzo even een andere cpu probere en/of andere vga kaart en/of ander moederbord, en dan kom je er denk van zelf wel achter wat het is.
Ik heb niets in dezelfde shop gekocht....
euuh... even het hele topic doorlezen aub. haar pc boot helemaal niet, dus als jij een bios update kunt uitvoeren zonder dat de pc boot krijg je 20 euro van mij (mag geen chip vervangen)
Thanks hehe

Oke, ik heb het volgende geprobeerd, ik heb de mobo+gforce+mem+cpucooler allemaal in de case+voeding van deze comp gedaan(waarmee ik post) maar hetzelfde verhaal.

Ondertussen heb ik ook al heel stiekem een nieuwe CPU gekocht voor 175 euro een 1900XP maar dat fixed het ook niet....

als het niet het mobo is, niet het geheugen, niet de videokaart en niet de cpu en niet de voeding en monitor wat is het dan?.....ik weet het echt niet meer.

Hier is wat ik vandaag allemaal heb uitgevoerd:

config met andere voeding getest: zelfde resultaat
config met andere case getest: zelfde resultaat
config (weer) met andere vidkaart getest: zelfde resultaat
config (weer) met andere monitor getest: zelfde resultaat
config getest zonder HDD: zelfde resultaat
oude cpu vervangen met nieuwe 1900xp cpu: zelfde resultaat

Ik weet het niet meer......ziet er naar uit dat ik hem moet gaan brengen naar z'n techservice.... :(

Verwijderd

Heb je nu wel of niet de pc proberen op te starten in de veilige modus? :?
(Bij mij doe je dat door tijdens het opstarten op F5 te rammen)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je nu wel of niet de pc proberen op te starten in de veilige modus?
WAAR HEB JE HET ingodsnaam over, ik krijg nieteens beeld, hoe kan ik dan opstarten in veilige modus.....lees aub het topic is goed doooooooooor....

• Zwijnie
  • Laatst online: 16-03-2025
Op dinsdag 23 juli 2002 21:22 schreef Ayane het volgende:

config met andere voeding getest: zelfde resultaat
config met andere case getest: zelfde resultaat
config (weer) met andere vidkaart getest: zelfde resultaat
config (weer) met andere monitor getest: zelfde resultaat
config getest zonder HDD: zelfde resultaat
oude cpu vervangen met nieuwe 1900xp cpu: zelfde resultaat

Ik weet het niet meer......ziet er naar uit dat ik hem moet gaan brengen naar z'n techservice.... :(
Ik begrijp dat je van alles al geprobeerd hebt, het enigste wat ik kan toevoegen is het volgende.

Een amd 1800 heeft nogal wat vermogen nodig, en als je de voeding verwisseld hebt dan is dit juist.

Maar, ik wil minimaal 350 watt voedingen hebben voor een amd van jouw model. en je schrijft meen ik nergens hoeveel vermogen de voeding heeft.

Het wil wel eens gebeuren dat iemand lekker een mobo in een "oude" kast drukt waarvan de voeding pakweg 240 Watt is. En dat is nu net wat te weinig.

Als de door jou gebruikte voeding meer dan 300 watt is kun je dit stukkie als niet geschreven beschouwen, maar anders krijg ik nog steeds een naar gevoel over de voeding.
Zeker gezien het feit dat je alle onderdelen al in andere pc's gecontroleerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had het geprobeerd in eerste instantie met 350watt, en daarna vervangen met 300watt van deze comp....die 350watt heeft wel maar 230volt .... weet niet of dat slecht of goed is.....ik ben gewoon te dom :(

• RiDo78
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 20:36 schreef Black_Raven het volgende:
In de veilge modus boot de pc alleen met de hoog nodige drivers. Ik lees nergens dat dit al eens is geprobeerd. Als het goed is, herkent de pc de grafische kaart dan als een standaard videokaartje en gebruikt de pc alleen wat standaarddrivers.
ERRRUG nuttig... Wist je overigens dat je bij het opstarten ook beeld hebt? Dit werkt via het BIOS en maakt geen gebruik van de S-VGA mogelijkheiden. Het is het BIOS die het scherm aanstuurt. (Lang geleden.... maareh. INT13?)
Alle 'drivers' die je daar nodig hebt zitten ingebakken in je BIOS en videokaart.

Het opstarten van windows in welke vorm dan ook vereist toch een VGA mode die zwaarder is dan de standaard textmode van het BIOS. En als je in tijdens het opstarten al geen beeld krijgt, dan heb je in Windows helemaal geen beeld.

Kort samengevat: Nog niet volledig geboot? Dan ZIT je in een soort veilige modus.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
DE OPLOSSING:

ik heb niet het hele topic door gelzen, maar heb zo'n soort gelijk iets gehad met mijn geheugen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Alle randapparatuur los en geheugen eruit.
Haal de bios batterij van je mobo, stroom van je PC. 
Powerknop indrukken ja, dan is echt al het stroom weg
30 minuten laten staan.
stroom erop aan...
Hij doet het als het goed is
bios batterij weer terug en klaar ben je

• LollieStick
Je mobo lijkt dood te zijn als het bovengenoemde niet werkt. misschien heb je te hard gedrukt (zie ik niet vaak overigens), of was je statisch geladen. Denk dat je een nieuw mobo kunt aanschaffen.

edit:

Voor het aansluiten van hardware, zal je het beste een ESD bandje om kunnen doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alle randapparatuur los en geheugen eruit.
Haal de bios batterij van je mobo, stroom van je PC.
Powerknop indrukken ja, dan is echt al het stroom weg
30 minuten laten staan.
stroom erop aan...
Hij doet het als het goed is
bios batterij weer terug en klaar ben je
Moet het echt in die volgorde?? bios batt = je cmos neem ik aan, toch?

• LollieStick
Volgorde maakt niet uit :)

Verwijderd

Had zelfde met MSI bord. bij mij was CPU doorgefikt.

nieuwe erin (Duron 1.2 Ghz) en blazen! :)

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Je resetknopje hangt

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
Nee hij bedoelt echt je batterij, is een silveren knoopcel ergens op je mainboard, zit waarschijnlijk in een zwart rond houdertje....

(Mijn iRacing Profiel)

• nIghtorius
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Op woensdag 24 juli 2002 08:06 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Het is het BIOS die het scherm aanstuurt. (Lang geleden.... maareh. INT13?)
wil je pret niet drukken.. maar was het niet INT10? >:)

ik heb ook soort gelijke problemen gehad. en ik denk dat
het probleem bij je geheugen is. (omdat het daarmee begon).
vaak helpt 't als je de contacten van je DDR rammetjes schoonpoetst met een zacht doekje (heb paar computers met
deze methode weer in de "world of the living" gekregen).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• RiDo78
  • Niet online
offtopic:
[quote]
Op woensdag 24 juli 2002 16:33 schreef nIghtorius het volgende:

wil je pret niet drukken.. maar was het niet INT10? >:)
[/quote]

Ehh... Jah.. ik zat op mijn werk dus kon t zo 123 niet nakijken. Maar nu thuis heb ik een boekje uit het stof gehaald en je hebt gelijk. Toch maar goed dat deze topic niet over programmeren gaat. Dan was de topicstarter nu druk bezig zijn disk te formatteren (I13F5) ;)
Pagina: 1