Games op tweede monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een matrox g450 gehaald en als primaire monitor ingesteld, m'n tweede monitor draait op een geforce en ik wil deze gebruiken voor games

het probleem is nu dat games automatisch op m'n hoofdmonitor opstarten (die op de matrox draait)

hoe stel ik in dat ie op m'n tweede monitor moet draaien? ik neem aan dat het iets met de instellingen van DirectX te maken heeft maar ik weet niet precies waar ik het kan veranderen

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vaak kun je binnen de game kiezen welke videokaart het spel moet gebruiken, dus kun je je GF kiezen :)

• plakbandrol
Op maandag 22 juli 2002 16:36 schreef Milly het volgende:
Vaak kun je binnen de game kiezen welke videokaart het spel moet gebruiken, dus kun je je GF kiezen :)
dat kan niet bij de games die ik speel, volgens mij is het makkelijker om windows te vertellen vanaf welke monitor hij directX aplicaties moet launchen

• Milly
  • Niet online
Misschien is het mogelijk met dxdiag (start, uitvoeren, dxdiag)? Als ik thuis ben zal ik dat ff controleren.

• plakbandrol
Op maandag 22 juli 2002 16:39 schreef Milly het volgende:
Misschien is het mogelijk met dxdiag (start, uitvoeren, dxdiag)? Als ik thuis ben zal ik dat ff controleren.
ik zie er geen opties bij staan die het kunnen fixen.. maar toch bedankt

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 22 juli 2002 16:36 schreef plakbandrol het volgende:
dat kan niet bij de games die ik speel, volgens mij is het makkelijker om windows te vertellen vanaf welke monitor hij directX aplicaties moet launchen
noem eens wat games dan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 16:43 schreef limoentje het volgende:

[..]

noem eens wat games dan?
redalert 2?

• plakbandrol
Op maandag 22 juli 2002 16:43 schreef limoentje het volgende:

[..]

noem eens wat games dan?
quake 2

kijk maar
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=1672

• Milly
  • Niet online
Misschien kan het met Ultramon ([url="http://www.realtimesoft.com"]www.realtimesoft.com[/url]). Ik heb het zelf niet gebruikt maar je schijnt er erg veel mee te kunnen op multimonitor gebied.

• plakbandrol
Op maandag 22 juli 2002 16:47 schreef Milly het volgende:
Misschien kan het met Ultramon ([url="http://www.realtimesoft.com"]www.realtimesoft.com[/url]). Ik heb het zelf niet gebruikt maar je schijnt er erg veel mee te kunnen op multimonitor gebied.
hee das wel erg handig, thnx!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Op maandag 22 juli 2002 16:24 schreef plakbandrol het volgende:
hoe stel ik in dat ie op m'n tweede monitor moet draaien? ik neem aan dat het iets met de instellingen van DirectX te maken heeft maar ik weet niet precies waar ik het kan veranderen
In Windows bij de scherminstellingen zit bij het vakje 'extend my desktop on this monitor' ook een vakje 'use this monitor as primary' of zoiets. Dit vakje aanvinken bij de kaart waarop je wil gamen en dan zou het -volgens mij- moeten werken...

edit:
Teveel typo's
|:(

ja, graag!

Verwijderd

met ultramon krijg je je TV out niet meer aan het werk,

ik althans

Verwijderd

Het antwoord van PJK boven de vorige post is volgens mij het goede antwoord. In dat geval heb je dus Ultramon niet nodig!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Op maandag 22 juli 2002 18:34 schreef zware_jongen het volgende:
Het antwoord van PJK boven de vorige post is volgens mij het goede antwoord. In dat geval heb je dus Ultramon niet nodig!
Maar ik heb en passant zelf ook even dat UltraMon uitgeprobeerd (heb 3 TFT's naast elkaar staan op 1 compu). En dat is toch wel een verdraaid handige tool...!

Enige probleem is dat sommige programma's (bv Agent en MS ActiveSync) niet willen opstarten: fout bij initialiseren... Ik heb UltraMon erafgegooid, en nu doen ze het wel weer... :?

ja, graag!

Pagina: 1