[Delphi] Applicatie werkt niet op andere pc's

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb een programmatje gemaakt, is nog in beta fase enzo maar hij werkt al wel goed op mijn eigen PC, de PC waar ik 'em ook op heb geprogrammeerd. Maar als ik het programma (de executable, meer is het niet) nu kopieer op een andere PC, dan krijg ik de volgende error:
Exception EOleSysError in module ISDNMonitor.exe at 0046861.
Klasse is niet geregistreerd.
Ik maak in mijn programma gebruik van twee componenten die niet standaard in Delphi zitten (AWCapi en TCoolTrayIcon). In het Packages-tabblad (menu Project>Options) heb ik alle Design Packages aangevinkt, en Runtime packages staat uit.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn applicatie wel op andere PC's ook werkt?

Mother, will they like this song?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat trayicon is de boosdoener niet.

Dat andere component heeft hoogstwaarschijnlijk een dll of iets dergelijks nodig. In de documentatie van het ding zal (als het goed is) wel staan hoe & wat.

* Varienaja heeft pas nog uitgevogeld hoe hij de Borland Database Engine mee kan leveren, en dat was een heel gepruts :(

Siditamentis astuentis pactum.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:06
Vrijwel zeker is dat de dll van de capi monitor. Als er geen beschrijving bij staat moet de je meekopieren en dan registreren. Als ik me niet vergis kan dat gewoon in installshield

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Inderdaad, AWCapi installeren op de betreffende PC en het werkt... Thanks !

Mother, will they like this song?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

Tomatoman

Fulltime prutser

Je moet inderdaad de ActiveX controls installeren. Kijk maar naar in de source code TRegSvr, dat als demoprogramma met Delphi wordt meegeleverd. Dan zie je precies hoe je dat doet.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13

spaceboy

Op grote hoogte

Op maandag 22 juli 2002 16:15 schreef Varienaja het volgende:
* Varienaja heeft pas nog uitgevogeld hoe hij de Borland Database Engine mee kan leveren, en dat was een heel gepruts :(
Vertel eens! Ben erg benieuwd. Heb pas zo lopen kloten dat ik uiteindelijk alle BDE-componentjes eruit heb geflikkerd en vervangen voor ADO. BDE is echt kut man. Niet duidelijk dat het een non-standaard is.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik werk ook uitsluitend met ADO componenten, het is volgens mij de beste manier om ook later je programma's up te scalen naar een krachtiger/ander dbms.
Pagina: 1