Ik krijg hem maar een 100mhz hoger. omdat anders de netwerk kaart etcetera gaat zeuren. En ik snap er niets van. Gooi de fsb wat hoger en gezeur. Het is een 845E chipset overigens. Iemand een idee? Heb de OC-faq al gelezen maar daar komt dit niet aan bod. En het moet kunnen want ik zie mensen met een 3.1ghz eindscore etcetera.
Vertel ff al je specs dan kunnen we je beter helpen
Turn it off and on again.
Hej gaaf. De Die Hard OC-er gaat me helpen
P4 1.8A (dus die met 512kb cache)
MSI 845E Max2
1024mb Samsung DDR 333
Zo genoeg?
MSI 845E Max2
1024mb Samsung DDR 333
Zo genoeg?
Ik ga me best doenOp maandag 22 juli 2002 16:04 schreef InThaHood het volgende:
Hej gaaf. De Die Hard OC-er gaat me helpen![]()
MSI 845E Max2
1024mb Samsung DDR 333
Zo genoeg?
Ehmmmmm ziet er
Ok bekijk eerst het volgende :
-Wat is je max Vcore die je kan geven ?
-Wat is de pack date van je P4 (staat op doosje)
-Heb je het echte Samsung Ram (chippies en module van Samsung) ?
Oh ja wat voor koeling gebruik je ?
Ok daar gaan weOp maandag 22 juli 2002 16:09 schreef InThaHood het volgende:
Heb gewoon die intel cooler. Hij hoeft niet heel ver. Maar wel iets van 400mhz erbij. En het is echt samsung ja. Lees nu net in de search iets over controller dat pci op 33mhz blijft?
doos heb ik al niet meer. Heel erg?
Max V = 1.8
Verhoog eerst je Vcore tot 1.8V.
Zet dan je PCI/AGP bus vast op 33/66
En ze je mem dan op 3-4
Verhoog dan stap voor stap je FSB
zoiets als dit :
110, 115, 120, etc.
Op een gegeven moment kom je dan op ze max.
Dan moet je kijken of hij stabiel is dit doe je doormiddel van 3D Mark 2001 Se of bijv. Prime95.
Crashed hij zet je de FSB telkens 1 mhzje lager totdat hij wel stabiel loopt.
Let Op !
Houd de Temperatuur goed in de gaten !
Suc6 en laat ons de resultaten weten
Waar kan ik die pci / agp dan vinden? Zie het nergens staan. En ik zal in dit topic de resultaten laten horen
da vind je in de bios, pci/agp divider of iets dergelijks
Je niet wil. je overklokt nl bij 124 fsb andere onderdelen in je systeem (of is dit bij deze i845 niet het geval, fixed pci/agp?) bij 533 mhz heb je iig goede dividers weer net als bij 100 mhz.
Je niet wil. je overklokt nl bij 124 fsb andere onderdelen in je systeem (of is dit bij deze i845 niet het geval, fixed pci/agp?) bij 533 mhz heb je iig goede dividers weer net als bij 100 mhz.
Oke en waar kan ik DAT dan weer instellen? Ik zit in de bios btw. Maar ik kan nergens 533 opgeven. En de verkoper zei wel dat dat kon dat pci laag houden en de rest omhoog. Nieuwste chipset dus lijkt mij ook wel vrij logisch.
van 100 naar 133 fsb, bij 133 heb je een fsb van 533 (quad pumped)
grote kans dat je dit moet doen met een jumper op het moederbord staat wel in het moederbord boekje of plattegrond ervan wat je er vaak bijkrijgt.
grote kans dat je dit moet doen met een jumper op het moederbord staat wel in het moederbord boekje of plattegrond ervan wat je er vaak bijkrijgt.
nah dat moet zowiezo kunnen, je hebt wel een redelijke kans als je je fsb op 133 mhz zet met 1.8 volt dat het wel gaat werken. als het werkt zou ik voltage wat omlaag halen 1.8 vind ik persoonlijk iets teveel om permanent op te draaien.Op maandag 22 juli 2002 16:26 schreef InThaHood het volgende:
Die pci/agp divider kan ik niet vinden in de bios. Misschien nieuwe bios nodig?
Oke top. Dat ga ik nog even nakijken. Maar dat pci / agp divider is nou juist mn grootste probleem. Mn netwerk kaart doet het niet meer zodra ik fsb vrij veel verhoog..
ja maar als je die bus dus op 133 zet dan overclock je niks behalve je cpu dus. pci dividers worden automatich goed gezet.
Ik heb exact dezelfde chipset (I845E) en ik kan gewoon de pci/agp bus vastzetten.
Ik weet niet of dat bij elk mobo met die chipset in te stellen is maar Asus en Abit in ieder geval.
Ik weet niet of dat bij elk mobo met die chipset in te stellen is maar Asus en Abit in ieder geval.
Hangt inderdaad af van het mobo. Ik heb ook een MSI 845E Max2, net als topicstarter InThaHood, maar dat mobo heeft dus nergens fixed AGP/PCI bussnelheden die je in kunt stellen.
Volgens mij moet de boel relatief eenvoudig op 133 Mhz FSB kunnen werken, helemaal bij een Vcore van 1,8V. Zet wel in het BIOS voor de zekerheid je geheugensnelheid op DDR200. Dan staat werkt geheugen 1:1 met de FSB qua snelheid. Tis natuurlijk niet optimaal, maar dan weet je iig zeker dat het niet aan je RAM ligt, mocht je problemen krijgen.
Volgens mij moet de boel relatief eenvoudig op 133 Mhz FSB kunnen werken, helemaal bij een Vcore van 1,8V. Zet wel in het BIOS voor de zekerheid je geheugensnelheid op DDR200. Dan staat werkt geheugen 1:1 met de FSB qua snelheid. Tis natuurlijk niet optimaal, maar dan weet je iig zeker dat het niet aan je RAM ligt, mocht je problemen krijgen.
sigloos
Suc6Op maandag 22 juli 2002 16:49 schreef InThaHood het volgende:
Oke ik ga het 1 en ander proberen. Vanavond maak ik bekend hoever ik ben gekomen
Ow. Nu ben ik de floppy kwijt van de raid controller. Kan iemand mij vertellen waar i kdie kan downloaden?
[url="http://www.msi.com.tw"]www.msi.com.tw[/url]Op maandag 22 juli 2002 16:55 schreef InThaHood het volgende:
Ow. Nu ben ik de floppy kwijt van de raid controller. Kan iemand mij vertellen waar i kdie kan downloaden?
(als't een onboard geval is)
Tnx!
ff windows opnieuw erop. En dan gaan we beginnen
Begin wel met 120 fsb ofzo
Of toch die jumper op mainboard. Als die er zit tenminste. Wat is slimmer? (voor die gene met zelfde mainboard)
Het mobo heeft geen jumpers, behalve dan voor de CMOS reset maar die ben je hopelijk niet nodig. 
Ik vraag me af of een FSB van 120 wel optimaal is. Als dat MSI mobo namelijk alleen maar PCI dividers heeft van 1/3 en 1/4, dan zou het best kunnen zijn dat er bij snelheden tot 132 Mhz automatisch een divider van 1/3 instelt, en pas bij 133 Mhz en hoger overgaat op de 1/4. Een FSB van 120 Mhz zou dan een PCI snelheid van 40 Mhz geven, en dat is toch wel errug veel...
Nogmaals, ik weet dus niet zeker dat het zo ingesteld wordt, maar het lijkt mij wel het meest voor-de-hand-liggend.
Mijn tips:
Vcore: 1,8 Volt
FSB: 133 Mhz (om zeker te weten dat de PCI sneheid normaal is)
RAM clock: DDR200, 'timing by SPD'
Ik vraag me af of een FSB van 120 wel optimaal is. Als dat MSI mobo namelijk alleen maar PCI dividers heeft van 1/3 en 1/4, dan zou het best kunnen zijn dat er bij snelheden tot 132 Mhz automatisch een divider van 1/3 instelt, en pas bij 133 Mhz en hoger overgaat op de 1/4. Een FSB van 120 Mhz zou dan een PCI snelheid van 40 Mhz geven, en dat is toch wel errug veel...
Mijn tips:
Vcore: 1,8 Volt
FSB: 133 Mhz (om zeker te weten dat de PCI sneheid normaal is)
RAM clock: DDR200, 'timing by SPD'
sigloos
Start hij uberhaupt wel op, of blijft je scherm gewoon zwart als je hem aanzet?
Installeer trouwens ook Motherboard Monitor (of die MSI util) zodat je de temperaturen in de gaten kunt houden. Normaal gesproken zou hij op 2400@1,8V idle rond de 40 graden moeten worden, en stressed niet ver boven de 50.
Installeer trouwens ook Motherboard Monitor (of die MSI util) zodat je de temperaturen in de gaten kunt houden. Normaal gesproken zou hij op 2400@1,8V idle rond de 40 graden moeten worden, en stressed niet ver boven de 50.
sigloos
Wat zijn je temperaturen?
sigloos
of voltage wat omhoogOp maandag 22 juli 2002 17:40 schreef InThaHood het volgende:
Oke internet explorer loopt nu steeds keihard vast... Hmm.. toch maar even wat terug denk ik...
HeheOp maandag 22 juli 2002 18:07 schreef m-m het volgende:
[..]
of voltage wat omhoog
Vmem (geheugen voltage) verhogen
of vcore omlaag.. heh gewoon wat proberen probeer eerst alles zonder netwerkkaart en met de meest lage geheugen settings. kijken hoever de cpu gaat. en dan de pci onderdelen erin met geheugen timings omhoog etc beetje afwegen wat je belangrijk vind/meer performance oplevert.
Probeer ook de cpu wat in te branden met prime95 ofzo met de max stabiele snelheid bij 1.8 volt, maar het geheugen inbranden schijnt een nog veel groter effect te hebben op de uiteindelijke prestaties (van het geheugen zelf natuurlijk)
Probeer ook de cpu wat in te branden met prime95 ofzo met de max stabiele snelheid bij 1.8 volt, maar het geheugen inbranden schijnt een nog veel groter effect te hebben op de uiteindelijke prestaties (van het geheugen zelf natuurlijk)
Vreemd dat hij niet verder gaat dan dat (en dan zeker met die Vcore)
Mijn 1.6A draait zonder Vcore verhoging probleemloos op 2,4 (150 FSB)
Heb je al geprobeerd om alleen met de videokaart te testen (al de overbodige hardware zoals nic's en sound eruit)?
Mijn 1.6A draait zonder Vcore verhoging probleemloos op 2,4 (150 FSB)
Heb je al geprobeerd om alleen met de videokaart te testen (al de overbodige hardware zoals nic's en sound eruit)?
wat zijn je temps dan? en zet je voltage een op max dan.
Post een wat results
Heb jij je Memory ook ingebrand? zo ja, hoe heb jij dat gedaan?? (heb al wel gezocht maar zijn veel verschillende manieren, wat was jouw manier??)Op dinsdag 23 juli 2002 18:44 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Post een wat results
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Met sandra memtest doen op hoge vdimm? En dat dan heel vaak? Denk ik hoor. Ben best bijdehand met oc'en, maar met mem inbranden niet zo.Op dinsdag 23 juli 2002 19:24 schreef PASware het volgende:
[..]
Heb jij je Memory ook ingebrand? zo ja, hoe heb jij dat gedaan?? (heb al wel gezocht maar zijn veel verschillende manieren, wat was jouw manier??)
Ehmmm ik heb deze dimm al een tijdje en hiervoor heb ik een KR7a gehad en daar kon ik de Vmem ook ver boven de 3.00 Volt knallen.Op dinsdag 23 juli 2002 19:24 schreef PASware het volgende:
[..]
Heb jij je Memory ook ingebrand? zo ja, hoe heb jij dat gedaan?? (heb al wel gezocht maar zijn veel verschillende manieren, wat was jouw manier??)
Dus ja ik denk et wel ja
Geheugen 'inbranden' is inderdaad wel een populaire term, maar eigenlijk stelt het niet eens zoveel voor. In feite komt het er op neer dat het geheugen (of de CPU, kan ook) na een tijd intensief gebruik hoger te klokken is dan eerst. Dus bijvoorbeeld: als het nieuw is komt het niet boven de 175 Mhz uit, maar na een paar dagen/weken kom het opeens over de 180 Mhz, ik noem maar een getal.Op dinsdag 23 juli 2002 19:24 schreef PASware het volgende:
[..]
Wát je dan precies moet doen om geheugen echt daadwerkelijk 'in te branden' is de vraag. Sandra Memory Benchmarks loopen kan inderdaad, maar een paar uur 3DMark kan ook.
Het inbranden van een CPU komt vaak neer op de CPU op een zo hoog mogelijke spanning laten lopen (binnen reeele grenze natuurlijk) en hem dan continu te stressen met programma's als Prime95 of SuperPI of 3DMark ofzo. Soms zie je dat hij dan na een bepaalde periode hoger te overklokken is dan eerst.
Het is allemaal een beetje vaag, en er zijn ook genoeg lui die zeggen dat het niks uitmaakt. Maar persoonlijk heb ik er wel leuke resultaten mee, mijn 512 Mb Samsung PC2700 reepje loopt momenteel op 197 Mhz op de strakste timings, terwijl diezelfde module eerst op een ander mobo niet boven de 180 Mhz uitkwam op standaard timings...
sigloos
Pagina: 1