Toon posts:

Maxtor 54098H8 40 gig geeft 30 gig aan

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een groot probleem want ik heb net ene nieuwe maxtor 40 gig gekocht, maar in m'n bios en in fdsik word ie herkent als 30,7 ik hbe het typenummer al gechecked en dat klopt met de 40 gig. Ik heb als mobo een abit be6-2 en hbe al de nieuwste bios geflashed maar hij blijft 30 aan geven.

wie kan mij helpen

Jos

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hmm das vreemd... heb je m aan de U66 poort hangen of op het moederbord zelf ?

En ff wat anders, weet HlpDsk dat je zijn usericon gebruikt en zo ja heeft ie je daar toestemming voor gegeven ?

Verwijderd

Nee daar weet ik niks van en ik vind het ook niet goed. Ik heb daar lang aan gewerkt en is dus uniek en origineel door en van mij!

Neem eens heel rap een eigen icon! :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hbe de HDD aan de U66 controler hangen.

Sorry Hlpdsk, heb het al veranderd!

Jos

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet het antwoord!! >:)

Achterop de harddisk zit als het goed is een limit jumper, deze moet het eraf halen.
Dan heb je gewoon weer 40Gig..... ik kwam er ook na een week achter... :)

Succes!

Whatever.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 21:23 schreef meendering het volgende:
Ik weet het antwoord!! >:)

Achterop de harddisk zit als het goed is een limit jumper, deze moet het eraf halen.
Dan heb je gewoon weer 40Gig..... ik kwam er ook na een week achter... :)

Succes![/quote]Wat is dat nou weer voor een wazige aktie van de fabrikant?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

okeee hier komt ie

ik heb een paar dagen ook een topic hier aan geweid maar ik wist het probleem al, ik wilde alleen een oplossing.

Ik heb de zelfde hd alleen dan de grotere 61.4 gig en die gaf op mijn ultra nieuwe abit kt7-100 mooi 61.4 gig aan dus ik heb hem daarom geformateerd en zo.
een paar dagen later ging m'n mobo dood door overklok werkzaamheden :( .

dus ik hing die schijf in m'n niet zo ultra nieuw asus k7m pc'tje en hij gaf nog maar 32 gig aan.. ik gnig daarop in de bios klooien en kwam tot de conclusie dat het invoer veld niet groot genoeg was om het aantal sectoren te bevatten. na wat research ben ik er achter gekomen dat bijna alle oude (4 maanden) mobo's gewoon geen support hebben voor schijfen groter dan 32gig.

Er zijn meestal nog geen bios updates voor maar het staat ook nergens in de specs van die mobo's. ik ben dus van mening dat we gewoon een bios of desnoods hardware update kunnen eisen van de fabrikant.

en oja er zit dus echt geeeen limit jumper op die schijf hoor! wie heeft dat nou weer bedacht? naja ik hoor het wel als je een oplossing hebt (heb ik ook nodig) en anders masaal de favrikant bellen denk?

openkat.nl al gezien?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en oja er zit dus echt geeeen limit jumper op die schijf hoor! wie heeft dat nou weer bedacht? naja ik hoor het wel als je een oplossing hebt (heb ik ook nodig) en anders masaal de favrikant bellen denk?[/quote]Dat d8 ik dus wel he, ik heb een jumper van me hd gehaald en ja hoor daar waren de resterende 8 Gb.... :)

Whatever.

• killercow

killercow

eth0

ik heb hier 3 van die maxtor schijven een 10 en 13 en die 61.4 en op geen van allen zit een limit jumper oid. ook op des site staat deze misterieuze jumper niet (of heb ik verkeerd gekekeb?)

naja anyway we moeten ook wat doen aan dat limiet gebeuren op die mobo's want das ook vrij ziek.

oja wreed logo trouwens, mag ik hem hebben?
dan mail ik je wel ff een gaaf achtergrondje.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 22:07 schreef killercow het volgende:
na wat research ben ik er achter gekomen dat bijna alle oude (4 maanden) mobo's gewoon geen support hebben voor schijfen groter dan 32gig.[/quote]MM niet hiero, ik heb aan een PPro moederbord (let wel, vier jaar oud, geen 4 maanden)1xIBM 13.9gb 2x maxtor 20,4 1x maxtor 40,8 gb hangen , no problemo aki!

• killercow

killercow

eth0

nee oke een pentium pro is ook niet echt een standaart mobo he?

in ieder geval de meeste oude abit/asus/dfi/msi/en nog wat andere merken ondersteunen het nie. zal wel een of andere via chipset zijn of zo die het niet ondersteund.

zo beter?

openkat.nl al gezien?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Volgens mij maakt het OS dat je gebruikt ook nog wat uit.
Ik heb bijv nog een losse ata33-controller die slechts tot 8,4 gb ging. Ja, onder win95/98 ... tot ik er windows nt op installeerde en wel de volle 11,5 gb beschikbaar was zonder tussenkomst van een bios-omzeil proggie (EZ-bios al ik me goed herinner)
Heb me toen laten vertellen dat NT zelf de hardware checkt en de instellingen zelf vaststelt ipv de bios-instellingen over te nemen.

Verwijderd

Die Maxtor HDD's hebben wel een jumper daarvoor, je moet dan gewoon de jumpers anders zetten

Er is een master/slave/cableselect,
en een capacity limited master/slave/cableselect.

Eerst had ik namelijk ook de jumper verkeerd gezet op capacity limited jumper (alleen achterkant van handboekje gelezen), daarna de instructies nog eens goed gelezen en het bleek dat de jumpers standaard al goed stonden op normale master...oeps.

Verwijderd

Nieuw bios halen en erop zetten. Werkt gegarandeerd (mijn maxtor 40gb werd voor de bios updates ook maar door 1 v/d 3 pc's correct herkend).
Pagina: 1