Toon posts:

Ervaring met Corning / Eldon ?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier iemand waar men onlangs ook Corning CAT6 UTP bekabeling is aangelegd. Ik zat het bestek door te lezen en de enige leveranciers van dit soort bekabeling die ik ken zijn AMP en voornamelijk Avaya (voormalig LUCENT).

Maakt het Uberhaupt uit wat voor merk je in je muren hebt liggen of maakt dit niets uit?? Ook staat er in het bestek dat men gebruik wil gaan maken van Eldon 19"kasten. Deze ken ik ook al niet (ken alleen maar Rittal). Iemand die deze kasten heeft ? ervaringen ermee of moet ik opteren om toch maar Rittal kasten in het bestek op te laten nemen ?

Mijn voorkeur is Avaya met Rittal kasten, maar dit is puur gevoelsmatig onderbouwd. ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

CAT6 = CAT6 dus merk mag gewoon niet uitmaken.

Voor de racks:
Stel een lijst op met je vereisten (afmetingen, accessoires, koeling, vensters, zijwanden afneembaar, ...)
Vraag offerte bij Eldon leverancier & bij Rittal leverancier.

-> Vergelijk

Ik zou ook voor Rittal gaan ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Kijk Rittal is dus zeg maar de mercedes onder de kasten (ook qua prijs) maar dan heb je natuurlijk ook wel wat. Ik bedoel dus dat je dan ook een echte deur in je handen hebt en niet zo'n zwabber geval.
Heb i.i.g. al aardig wat kasten geplaatst
Rittal
Eldon
Minkels
Alcatel
amp

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Ik bedoel dus dat je dan ook een echte deur in je handen hebt en niet zo'n zwabber geval.
Rittal 19" kasten met doorkijk deur van een paar generaties terug hadden ook z'n zwabber deur :{ (bruin/wit met plexi deur met z'n universele sleutel)
Zonder je voet te gebruiken krijg je die niet degelijk dicht.

Gelukkig is dat type al een tijd geleden vervangen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• makkie
Predator schreef op 21 augustus 2002 @ 21:42:
[...]

Rittal 19" kasten met doorkijk deur van een paar generaties terug hadden ook z'n zwabber deur :{ (bruin/wit met plexi deur met z'n universele sleutel)
Zonder je voet te gebruiken krijg je die niet degelijk dicht.

Gelukkig is dat type al een tijd geleden vervangen :)
Maar tyegenwoordig vind ik dat ze bij Rittal toch wel de stevigste kasten maken, als je Minkels nu neemt dan kan je je aan elk onderdeel wel even scheren.(want een vijl kennen ze daar niet meer in de fabriek)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk makkie. sorry. Heb het alleen heel druk en vaak alleen ook tijd om topics te starten en reacties te lezen (moet ook op letten voor mijn muisarm :r )

Ik heb in het bestek aan laten passen dat het perse Rittal kasten moeten zijn. Deze staan nl. binnen de gehele organisatie. Ook op dislocaties waar niet iets wordt vervangen. Corning bekabeling ben ik het eigenlijk wel eens met de reactie hier. Het zit in de muur en wat maakt het dan nog uit ?? Als het maar CAT6 gecertificeerd is. Gevoelsmatig gaat toch de voorkeur uit naar de grotere namen als Lucent en AMP (in mijn ogen dan he ;) )

• makkie
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 08:01:
Je hebt gelijk makkie. sorry. Heb het alleen heel druk en vaak alleen ook tijd om topics te starten en reacties te lezen (moet ook op letten voor mijn muisarm :r )

Ik heb in het bestek aan laten passen dat het perse Rittal kasten moeten zijn. Deze staan nl. binnen de gehele organisatie. Ook op dislocaties waar niet iets wordt vervangen. Corning bekabeling ben ik het eigenlijk wel eens met de reactie hier. Het zit in de muur en wat maakt het dan nog uit ?? Als het maar CAT6 gecertificeerd is. Gevoelsmatig gaat toch de voorkeur uit naar de grotere namen als Lucent en AMP (in mijn ogen dan he ;) )
Lucent is tegenwoordig AVAYA en Alcatel is tegenwoordig NEXANS (ook een grote),
KPN-cable entercom Legt deze twee merken veel aan.
http://www.nexans.be/dyn/site.php3?page_id=1
http://www1.avaya.com/enterprise/az.html

[ Voor 0% gewijzigd door makkie op 22-08-2002 22:33 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1