Digiworld en pc2700 samsung

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ok hier komt tie. Ik bestel op 10 juli het volgende

Samsung orginal 512 mb pc2700 151,98
Asus P4s533 129,-
Leadtek gf4 ti4200 64 mb 194,-
intel p4 1.8a 205,-

E-mail terug we hebben het geheugen op voorraad de rest niet, maar binnen paar dagen wel. week later ok we hebben alles nu maar nu hebben we geen geheugen meer! maar we hebben nu wel infineon als vervanger. ondertussen zijn we dus al 10 dagen verder.

Ik: stuur maar op volgende dag niks ik stuur e-mail geen reply volgende dag nog niks. Maandag ik weer e-mail waar het blijft. krijg ik het volgende terug:

Hoi Martijn,

Het begint nu inderdaad erg lang te duren, daar heb je groot gelijk in.
Mijn excuses voor het hele gebeuren.
Erg vervelend voor ons beiden.

Het licht aan het einde van de geheugentunnel schijnt in ieder geval, maar er zijn nog wel haken en ogen.

Er komt woensdag een Winbond retour, die heb ik in principe voor je gereserveerd, dan is alles compleet.

We krijgen gelukkig morgen weer Samsung binnen, maar tegen een aanzienlijk hogere prijs, dus ik kan ze niet meer uitleveren tegen de prijs waarvoor je besteld hebt. Dan wordt het ¤ 195,98.

Zonder tegenbericht ga ik ervan uit dat het Winbond wordt ( deze uiteraard wel voor de bestelde prijs!! )

Nogmaals excuses, het is verre van ideaal zo, maar ik denk dat we er zo aardig uit kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Rob van der Linden

FFS geven ze me de keus nog langer te wachten en meer te dokken voor het bestelde samsung geheugen of het geheugen te nemen wat waarschijnlijk een tweaker hier heeft geretoured omdat het brak was.

dit kunnen ze toch niet maken.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
winbond chippies zijn anders ook niet zo slecht hoor ;)

maar het is inderdaad erg naar steeds met die vertraging en dan alsnog 40 euro meer moeten betalen voor hetzelfde geheugen! :(

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
Zij kunnen er ook niet aandoen dat het geheugen plots 25% gestegen is in prijs , nu 195 euro is ook nog niet veel hoor, dat ik zelfs betaald hier een maand geleden
nu staat hetzelfde geheugen hier 250

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
heb zelf 150 euro betaald een maand geleden dus jah...

• smokey
dat hun de zaak toevallig niet op voorraad hebben als ik dat bestel, dan hoef ik 2 week later toch niet 40 euro meer te betalen omdat het toevallig nu duurder is geworden.

Ben ik geen koopovereenkomst met ze aangegaan voor 152,- samsung geheugen.

Ik weet dat winbond net zo goed is, maar het is geretoured geheugen he kregen ze woensdag binnen, grote kans dat dat geheugen brak is of slecht hoge fsb aankan.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb bij digiworld 256mb pc2700 voor ¤68 gehaald!

Maar winbond is zeker niet slecht ,er was ergens een test en hij kwam als 1 van de betere uit de test !

Kan de test zo niet vinden ....

Hier loopt trouwenz nog een topic over ... (edit: kannie vinden ...)

Verwijderd

Smokey je hebt gelijk. Jij hebt besteld voor die prijs. Daar hoor je het ook voor te krijgen dan. Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Ik heb Winbond gekregen ipv Samsung zonder brief, verdere uitleg of wat dan ook. Geen Anti statisch zakje of zo gewoon in een envelop.

De excuses hier van ze (digiworld) kan er ook niks aan doen vind ik belachelijk. Ze weten als (computer)zaak dat geheugen prijzen kunnen stijgen maar ook dalen. De ene keer is het geld erbij doen de andere keer geld vangen. Zo werkt dat.

Geluk bij een ongeluk is dat het Winbond geheugen zeker vergelijkbaar is met Samsung, dus ik hou het.

Andere perikelen over digiworld:

[topic=552486]

Verwijderd

ik heb ook winbond 2X 256MB DDR PC 2700 en ik heb er geen problemen mee het bevalt me goed!

Verwijderd

Digiworld naait je waar je bijstaat.

Ik heb zelf maand op m'n videokaart moeten wachten met allemaal beloftes dat hij verstuurd zou worden enz. enz.

Vriend van me had er ook besteld duurde ook een heletijd en daar waren de prijzen dus gedaald maar dat kreeg hij weer niet terug...

Lees ook de shopsurvey maar eens door. Ik bestel er iig niet meer.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 22 juli 2002 15:17 schreef _CRONOS_ het volgende:
Smokey je hebt gelijk. Jij hebt besteld voor die prijs. Daar hoor je het ook voor te krijgen dan. Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Ik heb Winbond gekregen ipv Samsung zonder brief, verdere uitleg of wat dan ook. Geen Anti statisch zakje of zo gewoon in een envelop.

De excuses hier van ze (digiworld) kan er ook niks aan doen vind ik belachelijk. Ze weten als (computer)zaak dat geheugen prijzen kunnen stijgen maar ook dalen. De ene keer is het geld erbij doen de andere keer geld vangen. Zo werkt dat.

Geluk bij een ongeluk is dat het Winbond geheugen zeker vergelijkbaar is met Samsung, dus ik hou het.
ja zijn zijn akkoord gegaan om voor die prijs die produkten te leveren dus moeten ze dat doen.

De koop is bindend dus moeten ze het leveren voor die prijs klaar af!

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik had er al een topic over geopend.
[topic=552486/1/25]

Jij bent met Digiworld een koopcontract / overeenkomst aangegaan en bent in de positie hun eraan te houden. Je staat wat dat betreft volledig in je gelijk.

Fouten kunnen er gemaakt worden maar klanten lokken met Samsung dat op voorraad is en je er vervolgens met een jantje van leiden vanaf maken omdat de inkoopprijs voor Digiworld te hoog is geworden is ZEER SLORDIG DIGIWORLD.

Mijn besluit staat vast: NOOIT MEER IETS KOPEN BIJ DIGIWORLD. Ze zouden zich moeten schamen. Geven ze mensen ook hun geld terug als prijzen gaan dalen ??? Doe dat dan Digiworld !!!!

Verwijderd

ik heb mijn geheugen gekocht bij perfectsystems had beseld uur later kwam e-mail ja we hebben hem al opgestuurd volgende dag heb je het binnen

volgende dag om 10.30 had ik het :)

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
is inderdaad een vage winkel want ik heb 2 maanden geleden 2x 256mb pc2700 samsung geheugen bij hun besteld
ze wisten niet dat samsung zulk goed geheugen was en waren dus erg goedkoop
ik heb ze toen gebeld om te vragen welk type nummer op de chippies stond en ja dat zijn de tweakers versie

dus ik verhaal uitgelegd waarom ik die wou bla bla bla
ah fijn 3 dagen later waren ze ineens 20 ¤ per stuk duurder
ik had ze toen voor 120¤

en ja het kan lang duren voordat je een reply op email krijg kwam ik ook achter
dus gewoon bellen en blijven bellen tot ie ziek van je wordt

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Smokey, eist gewoon die Samsung voor de bestelde prijs.
Als ze weigeren, dan verdienen ze 4-en. (shopsurvey)
Hoewel Winbond geen slechte merk is wil nog niet zeggen dat digiworld zomaar een andere merk geheugen mag leveren.
Is net zoiets als je besteld een pentium4 en je krijgt een AMD XP. Ok deze vergelijking klopt niet helemaal, maar je begrijpt het.

Verwijderd

Ik heb er eventjes mee gewacht want fouten kunnen incidenteel zijn. Nu ik gezien heb dat Digiworld de boel structureel flest heb ik de shop survey maar eens ingevuld.

Verwijderd

Hoi Marco,

ik heb goed en slecht nieuws, het goede is dat we toch weer Samsung binnen krijgen, het slechte is dat we het niet

meer tegen die prijs kunnen leveren.

Als je echt Samsung wilt hebben, wordt de prijs 195,98.

We hebben nog een alternatief en dat is OEM geheugen, die kunnen we wel voor dezelfd prijs leveren.

Uiteraard kun je het ook houden op de 2 x 256 MB.

Kun je nogmaals bevestigen?

Met vriendelijke groet,

Rob van der Linden

Leker geregeld bij digiworld :-(

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 15:17 schreef _CRONOS_ het volgende:

Je betaald voor Samsung en krijgt oem. Nou krijg je natuurlijk een gedeelte van je geld terug want oem is een stuk goedkoper.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01

RvV

Van mij mochten ze de hele order met winbond ipv samsung opsturen. Anders komt er natuurlijk nooit een eind aan. Voor dat samsung zou ik 166 euro moeten betalen dus ik ben benieuwd wat er nu op de faktuur komt te staan...

Y'24

• smokey
idd interessant als ik voor winbond kies moet ik 152 ervoor betalen (oude prijs samsung) jij betaalt dan 166 voor winbond :?

btw is dat winbond geheugen gewoon dat OEM geheugen op de site? is wel lekker oem geheugen dan :9

Verwijderd

[url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144"]http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144[/url]

Kijk.... Digiworld heeft ook een acountje :)

Nu zeggen ze dus wel dat je dat Samsung voor de oude prijs krijgt.

Wat een beetje druk al niet kan doen...

• RvV

RvV

Heb net nog ff een lite-on cd-verbrander besteld. Niet bij digiworld nee. :P Als het goed is krijg ik morgen de spullen van digiworld thuis.

Y'24

• smokey
mah kheb wel een beetje medelijden dat hun cijfer op de shopsurvey zo de grond in wordt geboord door dit samsung pc2700 voorval.

Maar goed mensen gaan er nu eenmaal vanuit dat wat je besteld ook krijgt en voor het bestelde bedrag, niet zo gek toch, ook niet echt kinderachtig te noemen vind ik.

Wat ik wel enigzins kinderachtig kan noemen is dat je die mensen die voor het lagere bestelde bedrag niet gewoon tegemoetkomt, vind ik risico inbegrepen voor de shop. niet 100% bij de klant iig.

• RvV

RvV

En als ik eens een keer een mail terug krijg van digiworld en het begint met:
"ik heb smakelijk om jullie gelachen, vanwege de discussie op Tweakers over het Samsung geheugen.

Jullie doen net alsof we een of andere oplichtersbende zijn, erg grappig."

Dan vraag ik mij af of dat ook wel zo volwassen van hun is. Ik vond het namelijk helemaal niet grappig.

Y'24

Verwijderd

foutje!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:30 schreef GloriX het volgende:
[url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144"]http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144[/url]

Kijk.... Digiworld heeft ook een acountje :)

Nu zeggen ze dus wel dat je dat Samsung voor de oude prijs krijgt.

Wat een beetje druk al niet kan doen...
Voor wat mijn bestelling betreft (Samsung 512 mb pc2700) gaat het niet op wat de medewerker van Digiworld zegt in shop survey. Ten eerste werd mijn reep in een gewone "bubbeltjes-plastic" enveloppe verstuurd. Dat is naar mijn idee geen anti static bag. Wel werd hij in een een hele grote doos verstuurd met een hoop beschermingsmateriaal (dat is positief). Alleen ik weet wat ESD kan doen. Ook als de garantie al om is. Ten tweede werd ik noch via email, noch schriftelijk in kennis gesteld van het uitleveren van Winbond ipv Samsung. Ik mailde wel enkele dagen van te voren met Digiworld om te vragen wanneer ik het Samsung geheugen nu kon verwachten. Daarop kreeg als antwoord dat het niet voorradig was en dat als alternatief Infineon aangeboden werd. Hierop antwoordde ik dat ik mijn PC2700 (2x Nanya) verkocht heb om Samsung aan te schaffen vanwege de goeie ervaringen van anderen. Prompt krijg ik 2 dagen erna Winbond geleverd met een bon waarop staat Samsung en GEEN brief waarin staat dat ik Winbond nu als alternatief uitgeleverd wordt.
Reacties in deze topics worden door digiworld als kinderachtig betiteld. Vreemd is wel dat ook maar één iemand post over een klacht, binnen het uur ineens een heleboel mensen reageren....en niet alleen over Samsung. Mij zal het een worst zijn. Ik ben tevreden met het geheugen dat ik nu heb (Winbond) maar de hele gang van zaken/communicatie deugt niet. Zo heb ik het tenminste ervaren. En digiworld zie dit niet als kinderachtig want zo jaag je de klanten nog meer tegen je in het harnas maar als een stimulans om de zaken goed op orde te krijgen. Getuige de klachten en reacties hier en in shop survey heb je je zaakjes namelijk niet in orde de laatste tijd. Aan de prijzen zal het niet liggen. Als je goedkoopste wil zijn en je krijgt een hoop orders en het produkt is dan ineens niet meer leverbaar en de prijzen gaan dan omhoog heb je pech gehad en moet je dat niet gaan afwentelen op je klanten.

Verwijderd

Je weet bij hun tenminste wel dat ze ook echt Samsung dimms hebben. Veel shops lullen maar wat over samsung. Die hebben dan bijv Apacer ipv Samsung (chips zijn nemelijk van samsung bij apacer en dus is het dan samsung |:( ).
Verder worden ze wel hard aangepakt als ik zo het stukje in de survey lees. Ze proberen het met verlies op te lossen. Ik ken weinig winkels die dat doen. Dat de prijzen veanderen weet iedereen! Het staat overal en is al jaren zo. Zowel met procs als met geheugen. Dat je daar dan net tussen zit noem ik gewoon vette pech. Eerder kopen zou ik zeggen.. (prijzen _waren_ een tijd lager)

Wat ze wel hadden moeten doen is het geheugen vasthouden. Je hebt het immers besteld toen het er was. Ik zou het niet pikken als ze zouden zeggen "we hebben het geheugen NU niet meer" terwijl ze het daarvoor wel hadden.
Verder snap ik hun situatie ook wel en om ze nou helemaal af te fikken tot op de veters vind ik een beetje onzin.
Op maandag 22 juli 2002 20:39 schreef _CRONOS_ een stukje waar Fewture het wel mee eens is:

[..]

Voor wat mijn bestelling betreft (Samsung 512 mb pc2700) gaat het niet op wat de medewerker van Digiworld zegt in shop survey. Ten eerste werd mijn reep in een gewone "bubbeltjes-plastic" enveloppe verstuurd. Dat is naar mijn idee geen anti static bag. Wel werd hij in een een hele grote doos verstuurd met een hoop beschermingsmateriaal (dat is positief). Alleen ik weet wat ESD kan doen. Ook als de garantie al om is. Ten tweede werd ik noch via email, noch schriftelijk in kennis gesteld van het uitleveren van Winbond ipv Samsung. Ik mailde wel enkele dagen van te voren met Digiworld om te vragen wanneer ik het Samsung geheugen nu kon verwachten. Daarop kreeg als antwoord dat het niet voorradig was en dat als alternatief Infineon aangeboden werd. Hierop antwoordde ik dat ik mijn PC2700 (2x Nanya) verkocht heb om Samsung aan te schaffen vanwege de goeie ervaringen van anderen. Prompt krijg ik 2 dagen erna Winbond geleverd met een bon waarop staat Samsung en GEEN brief waarin staat dat ik Winbond nu als alternatief uitgeleverd wordt.
Een woord: heel slordig (ok, 2 woorden dan)

Verwijderd

Ik respecteer je mening. Vind echter dat als ik iets bestel voor een bepaalde prijs (Digiworld biedt het namelijk aan voor die lage prijs) en IK BETAAL VOORUIT dan moet de leverancier dat voor die prijs leveren. Dat is toch vrij normaal. Ik fik niemand af tot op de veter als hij zich aan de afspraak houdt. Eerder je website aanpassen. Iedereen en zeker een leverancier weet dat RAM nogal flink in prijs kan stijgen en dalen (o.a. door schaarste en overvloed). Als je dan in de picture wil staan (pricewatch) als de goedkoopste en het lukt dan even niet (schaarste) moet je ook de gevolgen dragen. Dat doen ze nu dus blijkbaar, na wat druk hier. Compliment Digiworld... beter laat dan nooit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Problem solved :) Jullie krijgen blijkbaar je Samsung PC2700 geheugen.

Dan doe ik 'm nu dicht, opmerking verder over Digiworld plaats je maar in de shopsurvey, dit hier is een tech forum en geen shopsurvey :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.