Toon posts:

SilentDrive en IBM GXP120 gaat prima

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist mijn beide IBM's in de SilentDrive gestopt. De verhalen over die temperaturen zijn denk ik nog al overdreven. Sterker nog, mijn temperatuur is gedaald in de SilentDrive volgens de IBM fitness tool.

Blijkbaar zijn de nieuwe GXP120 versies zo koel, dat de kast temperatuur hoger lag dan de HD temperatuur.

Zonder SilentDrive kwam ik gemiddeld op 32/34c uit, en nu zit ik op 31c en 29c in de SilentDrive.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is idd wel fijn ja, de hoge temperaturen zijn voor mij een reden om er vanaf te zien. misschien toch maar weer eens kijken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En geen "clicking sounds"?? Ik wil ook een 120GB disk, maar lees nogal wat problemen met die van IBM van tikkende geluiden en schijven die uitvallen. Vind ik wel eng.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zijn ze bevestigd in een Chieftec kast mbv die rails, en hebben ze dus ook geen afgifte van warmte via het chassis.

Verwijderd

De "no vibes" van [url="http://www.aconto.de"]www.aconto.de[/url] werkt ook erg goed zonder gevaar voor oververhitting. Te koop bij [url="http://www.comex-sales.com"]www.comex-sales.com[/url] in Vaals.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 14:36 schreef Microkid het volgende:
En geen "clicking sounds"?? Ik wil ook een 120GB disk, maar lees nogal wat problemen met die van IBM van tikkende geluiden en schijven die uitvallen. Vind ik wel eng.
Ach, veel van die verhalen worden zo opgeblazen, ik vertrouw daar al lang niet meer op. Ik heb dan 2x de 40gb in raid0 staan, en het enige wat ik hoorde zonder die SilentDrive was die hoge pieptoon van die motor, en na een tijdje idle van de schijf het aangaan van de motor voor het verschuiven van de leeskoppen.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 16:18

cruncher

wanna crunch someone?

Op maandag 22 juli 2002 14:38 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ach, veel van die verhalen worden zo opgeblazen, ik vertrouw daar al lang niet meer op. Ik heb dan 2x de 40gb in raid0 staan, en het enige wat ik hoorde zonder die SilentDrive was die hoge pieptoon van die motor, en na een tijdje idle van de schijf het aangaan van de motor voor het verschuiven van de leeskoppen.
Tuurlijk, mijn ibm 40gb was binnen 3 weken opgeblazen... |:(

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 14:42 schreef cruncher het volgende:
Tuurlijk, mijn ibm 40gb was binnen 3 weken opgeblazen... |:
En bij mij draaien 4 andere IBM's al 3 jaar zonder probs ;) Je kunt gewoon pech hebben :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

star-saber

Ryzen

zijn er silent drivers met plaats voor 2 schijven ?
ik heb nog maar 1 5 1/4 vrij (chieftec bigtower)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 juli 2002 17:41 schreef star-saber het volgende:
zijn er silent drivers met plaats voor 2 schijven ?
ik heb nog maar 1 5 1/4 vrij (chieftec bigtower)
Leg eens twee harddisks op elkaar. Gaat dus passen in een geisoleerde behuizing in een 5,25" slot? Don't think so.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

star-saber

Ryzen

ja dat is zo

ok

ik weet genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, vergeet de door mij eerder genoemde temps maar :D Zojuist 1,5 uur lang gedefragmenteerd, en zag daarna in de IBM tool de temps op 56 en 57 staan :+

Voordat ik allemaal boze mailtjes krijg over mensen met hoge temps >:) :P

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:27
hmm, da's wel jammer, dat is 1-2 graden hoger dan waarop je ze 'mag' draaien..

([url="http://www-3.ibm.com/storage/hdd/tech/techlib.nsf/techdocs/E0B26749E1A7728C87256B290055ECA5/$file/D120GXP_ds.PDF"]http://www-3.ibm.com/storage/hdd/tech/techlib.nsf/techdocs/E0B26749E1A7728C87256B290055ECA5/$file/D120GXP_ds.PDF[/url])

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur beide SilentDrives gewoon terug, en probeer het eens met Chieftec dempmatten aan de binnenkant van de kast.

Als ik de spec sheet van de GXP serie bekijk ligt de operating temp: op max 55c. En moet ik ook heel eerlijk zeggen, dat ik alleen verlost ben van de hoge pieptoon van de IBM schijven. Maar dat moet ook te verhelpen zijn met die dempingsmatten dacht ik zo. :)

Iemand die de titel kan wijzigen in GXP toch niet zo verstandig met SilentDrive :P

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 16:18

cruncher

wanna crunch someone?

Die oude 40gb die ik had kwam met gemak over de 60 graden, deed dus toen helemaal nix meer. Weer laten afkoelen en meteen een fan erop gezet, heeft het daarna nog 2 weken gedaan voor dattie alleen nogmaar klikte....

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Nu zonder SilentDrives heb ik zoiets van erm.. waar had ik ze nou voor nodig? :D

Enige lastpak is mijn voeding..

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Op maandag 22 juli 2002 19:42 schreef Gordijnstok het volgende:
Even een update, vergeet de door mij eerder genoemde temps maar :D Zojuist 1,5 uur lang gedefragmenteerd, en zag daarna in de IBM tool de temps op 56 en 57 staan :+

Voordat ik allemaal boze mailtjes krijg over mensen met hoge temps >:) :P
mmm ik had t je al gezegd (twee dagen geleden) maar je durft wel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 00:23 schreef ExcaliburDexter het volgende:
mmm ik had t je al gezegd (twee dagen geleden) maar je durft wel >:)
Wie niet waagt .... :P

Verwijderd

Heb je ze nodig dan de silentdrives voor de IBM? Mijn ervaring is dat je het hoge motor geluid niet weg krijgt met de silent drive. En dat geluid vind ik net het iritantste. Lees schrijfacties worden wel zowat onhoorbaar en dat vind ik net weer vervelend. Wil graag even weten als m'n schijf wat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 22:13 schreef _CRONOS_ het volgende:
Heb je ze nodig dan de silentdrives voor de IBM?
Nee, ik baalde van een hoge piep, die uiteindelijk van mijn voeding (die al een van de stilste schijnt te zijn) bleek te komen :) Van het geld van die SilentDrives koop ik wel die Chieftec dempingsmatten bij FH.
Pagina: 1