Moederbord kapot pinnetje fdd mist

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik kom terug van vakantie en mijn computer doet raar. Ikke beetje prutsen, wat blijkt nu er mist op het moederbord een pinnetje van de floppy. Hierdoor werkt de floppy niet goed en start het ding niet op. Ook als ik de floppy drive niet aansluit start de computer niet op. Dus... Ik neem aan dat het moederbord nu kapot is of kan dit gemaakt worden?

Als jullie mij aanraden een nieuw moederbord te kopen, hier mijn specs. (zo goedkoop mogelijk en ook goede prestaties aub)

wensen minimaal 6 pci en ata 33

Moederbord was een asus k7m slot A

-Athlon 700 (slot A) één van de eerste modellen
-Guillemot maxi gamer xentor ultra (tnt2 ultra)
-1x pc133 128mb noname
-1x pc100 128mb noname
-Western digital 13,5 gb ata33 7200 toeren
-2x 3com 10/100 netwerkkaarten
-hauppage wintv theatre
-ide hp9100 brander
-ide cd-rom 40x
-soundblaster live player 5.1!

Please help I need my computer

Earth is nice, heaven is better...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Je moet een oude I/O controller uit een 486 of een oude pI ofzo halen. Deze steek je in een ISA of PCI slot en daar sluit je dan je flop op aan. Dit moet je wel in je Bios aangeven... Een heel nieuw mobo is iets te radicaal denk ik...

Verwijderd

ik moet in mijn bios eerst de floppy uitzetten voordat ie doorstart als er geen flop aanzit.
probeer dat eens

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje vaag, een doodgewone huis-tuin-keuken computer moet zeker wel kunnen opstarten zonder dat de floppy drive is aangesloten. Of versta je onder "opstarten" iets anders? (de POST passeren, in Windows komen, etc..)

Je kunt de floppy loskoppelen en dan in de BIOS instellen dat er géén floppydrive is aangesloten en dat de PC gewoon meteen via de harddisk moet opstarten :)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 09:10

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik ken jouw moederbord niet, maar weet wel dat er genoeg zijn waarbij op het bord niet alle pennetjes aanwezig zijn. Dit is bewust gedaan om er voor te zorgen dat je je kabel maar op 1 manier kan aansluiten.

Waarschijnlijk ligt het dus niet aan je floppy drive, maar ergens anders.

Het is natuurlijk altijd handig om de hiervoor genoemde opties even te proberen :)

Verwijderd

raar hoor hier was een keer de stekker helemaal van de floppy drive af en pc deed het nog gewoon.
aleen de floppydrive deed het nie, waar ik achterkwam toen ik windows opnieuwe moest instaleren. normaal gebruik ik die nooit

Verwijderd

al een andere floppy drive geprobeerd ? }:O had ik met me ouwe, die deed gaar, dus toen hele ouwe gepakt en die deed et goed :+

ik ging trouwes ook trippen toen ik voor het eerst alle hd/power on /reset knoppies/ledjes aan me mobo ging koppelen, DER MISTE WAT PINNETJES!!! ARG AAAHHHH ik werd gek :P maar ik moest gewoon ff het moederboard bekijken vanuit 180 graden gedraait oogpunt ;)

Verwijderd

ff seek floppy at boot disablen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 15:14 schreef CybErvee het volgende:
ff seek floppy at boot disablen.
en first bootdevice naar cdrom zetten dan HD en dan Floppie of NONE

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Flox
`Degene die zei dat het soms normaal is dat er een pinnetje mist heeft denk ik gelijk.
Het ligt denk ik ook toch ergens anders:

Als ik opstart zie als eerste het scherm van de videokaart en vervolgens dat memory checking en hit del voor de setup. In de bios kan ik dus gewoon komen.
Echter gaat de computer daarna de hardeschijf controleren en direct erna komen er allerlei rare tekens op het scherm. (net onder de naam van de gedetecteerde harde schijf)

Kan het zijn dat de batterij van het moederbord leeg is ofzo, of is het misschien een virus ik weet het alleemaal niet meer....

Verwijderd

Zeker weten dat er niks mis is met de master/slave settings? Ik heb ooit eens 2 schijven allebei op master gezet op de primary IDE (het was vroeg :P) en toen kreeg ik ook allerlei rare bras. Daarna eens nagedaan met een Harde schijf en CD-ROM speler op de secondary IDE (ook allebei master..) en kreeg ook bras te zien

Verwijderd

spelt er in troppen |:( als ik een pinnetje mis stop ik gewoon een speld doorheen die maakt dan contact voor me

Verwijderd

oja in het bios ken je de flop ook wel uitzetten hoor |:(

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 15:37

Len

Leeg

Jij vind |:( wel een leuke smiley he....

en er waren al bruikbare tips gegeven hier. Lees jij alles wel voordat je post? :?

Free Tibet

• Flox
Nu is het opeens zo dat als ik mijn iiyama 22" (510) aansluit ik grote letters te zien krijg. Alles past dan ook niet op één beeldscherm. Als ik mijn 14" scherm aansluit, dan is alles wel goed te zien, maar start ie nog steeds niet op zoals het hoort.

Ik snap er echt niets meer van

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 15:37

Len

Leeg

kijk eens naar de klok in je bios.. misschien is toch je batterij leeg.

Free Tibet

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Als er echt een pinnetje is afgebroken (dan moet je de restanten nog aan de achterkant ven hat mobo zien zitten) is het niet zo moeilijk om er ff een nieuw pinnetje in te solderen. Maar het lijkt mij onmogelijk dat de PC daardoor niet meer opstart, ik denk dat er iets anders aan de hand is...

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
klink mij alsof je hd kapot is

heb je als eens geprobeert te booten zonder hd (dus met opstartdiskette of andere hd)?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt inderdaad alsof de harddisk een beetje corrupt of besmet is.. Welke OS draai je eigenlijk? Heb je diens harddisk-controle programma al geprobeerd? (zoals Scandisk bij 9X/Me en ChkDsk /f bij NT/2K/XP). Heb je ook een virusscanner overheen gejaagd? Anders kun je ook wel proberen het boeltje te formatteren en herinstalleren :)

• Flox
Ik heb winxp maar goed ik kan niet eens booten met een schijfje, dan krijg ik dus die grote letters te zien...

Ik zal eens booten met een schijfje en zonder hd aangesloten kijken wat ie doet...

Pagina: 1