Ik heb hier een Western Digital WDC14300 die niet meer opspint, en hij wordt niet meer herkend. Dit komt waarschijnlijk omdat de IDE connector er verkeerd op heeft gezeten (1 pin verschoven). Nu staan er op de harddisk een aantal belangrijke verslagen... Zijn er nog methodes om deze schijf te redden? Ik zat zelf te denken aan vervanging van de printplaat, maar waar haal je die vandaan?
Niet mogelijk de pin weer recht te buigen?
Printplaat.... oude HD uit dezelfde serie gebruikt zien te kopen.
Printplaat.... oude HD uit dezelfde serie gebruikt zien te kopen.
ARME AOW’er
Pinnen zijn weer recht gebogen, maar toch doet ie niks meer. Ik heb op vraag en aanbod geprobeerd zo'n schijf te bemachtigen, maar geen reactie...
En als je er eens flink mee schud zodra je de computer aanzet ? Het gebeurt wel eens dat zo'n drive vastslaat en weer werkt na een paar flinke schokken. Waarschijnlijk beschadig je daar wel data mee.Op maandag 22 juli 2002 14:10 schreef cornholio het volgende:
Pinnen zijn weer recht gebogen, maar toch doet ie niks meer. Ik heb op vraag en aanbod geprobeerd zo'n schijf te bemachtigen, maar geen reactie...
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Volgens mij meld de electroica zig niet als de drive niet upspint.Op maandag 22 juli 2002 16:43 schreef cornholio het volgende:
De elektronika meldt zich niet eens, dus schudden heeft dan ook geen zin lijkt me....
Ik ben er zeker van dat de elektronica dood is, dus ik ga die drive dan geen klappen geven natuurlijk... Beetje dom.
Nou........Op maandag 22 juli 2002 17:18 schreef cornholio het volgende:
Ik ben er zeker van dat de elektronica dood is, dus ik ga die drive dan geen klappen geven natuurlijk... Beetje dom.
Als je zeker bent dattie dood is kan een paar klappen sowieso geen kwaad lijkt me. Geef het een kans. Niet geschoten is altijd mis.
ARME AOW’er
Zucht... De elektronica is dood, het loopwerk NIET! Niemand die zo'n schijf heeft liggen en kwijt wil?
Als je tog niet geholpen wil worden, wat doe je hier dan ?Op dinsdag 23 juli 2002 13:35 schreef cornholio het volgende:
Zucht... De elektronica is dood, het loopwerk NIET! Niemand die zo'n schijf heeft liggen en kwijt wil?
Dit soort vragen horen in vraag en aanbod thuis en niet hier.
Toch hoort dit hier niet en zeker niet als je ook nog eens lullig gaat lopen doen tegen mensen die je proberen te helpen.Op dinsdag 23 juli 2002 16:41 schreef cornholio het volgende:
Daar heb ik het al geprobeerd. En het forum wordt nou eenmaal vaker gelezen dan vraag en aanbod.
Ik waardeer alle hulp, maar als ik meerdere keren meld dat alleen de elektronica defect is, dan heeft tikken geven geen zin.
Slaan is inderdaad geen optie.. Als de elektronica kapot is, gaat er niks werken door erop te slaan.
Helaas heb ik ook geen idee waar je een printplaat vandaan kunt halen. Misschien kun je contact opnemen met WD zelf.. (je weet nooit.)
Maar hier hoort het topic dus ook niet thuis.. 't is en blijft V&A.
Helaas heb ik ook geen idee waar je een printplaat vandaan kunt halen. Misschien kun je contact opnemen met WD zelf.. (je weet nooit.)
Maar hier hoort het topic dus ook niet thuis.. 't is en blijft V&A.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()