Voeding hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ok, het volgende is er gebeurd. Ik heb dit al vaker aangekaart, maar ben nu achter echte probleem, denk ik. Mijn voeding wordt te warm. Ik draai zo'n eccp progje dat dus continu gebruik maar van mijn volle cpu, maar de cpu wordt nu maar maximaal 48 graden (AMD Tbird) dus daar zal het niet aan liggen. Als ik aan dat ijzer dat de fans beschermd voel, eigenlijk de achterkant van mijn kast dus voel. Is het daar veel warmer als het gat waaruit mijn cpu blaast.

Nu wilde ik 2 dingen weten:

1: zou het voltage van de voedingfan verhogen kunnen helpen? (250 Watt voeding)
zo ja, hoe doe ik dat?

2: een nieuwe sterkere voeding zou dat helpen? zo ja, een goeie van 300 watt

Ik heb search en faq gelezen, kon alleen geen bevredigend antwoord vinden

Verwijderd

andere voeding halen bij de norrod heb je een 550 watt voeding voor 59 euro

edit:

onderbouwende critiek ====

je voeding word waarschijnlijk warm omdat hij teveel wattage/voltage af moet leveren en het niet helemaal kan trekken... dan raakt ie warm... dus ja een andere halen...

• Carnagy
is 550 wat niet een beetje erg veel voor een AMD Tbird, die niet overgeklokt kan worden, MSI K7T pro (ms-6330)

ennuh, norrod waar kan ik dat vinden?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 17:02
[url="http://www.norrod.nl"]www.norrod.nl[/url]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Carnagy
en pricewatch van tweakers dan is dat niet goedkoper?

maarum, hoeveel wat moet ik nemen?

en is het dan niet verstandig ofzo om een stille voeding te nemen?? enermax ofzo?

• Carnagy
Ik heb nog een vraagje, als ik een voeding koop, ben ik er dan zeker van dat hij altijd in mijn kast past zonder spullen te hoeven te slopen. is de standaardmaat van een voeding altijd hetzelfde??

en ik zit te denken om de Enermax EG365P-VE te kopen (mits hij past) iemand enige ervaringen met deze, aan de hand van de search las ik wel goeie ervaringen.

• Carnagy
heeft er nou niemand wat info voor mij hierover, tis wel belangrijk dat die voeding ook past als ik um straks heb

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:45
Voedingen zijn behoorlijk standaart bemaat ja, da's geen probleem :)

Verder gok ik dat een 300W voeding al ruim voldoende moet zijn voor je dondervogel, beetje afhankelijk wat je verder nog in je kast hebt hangen natuurlijk 8-)

Verder: koop geen dure Enermax als't niet nodig is. Heb zelf een 350W voeding voor nog geen 30 pleuro. Kabeltje van fan zo gerewired dat'ie in een fanaansluiting van mn mobo kan, Speedfan draaien et voila: volautomatische fancontrol :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Op maandag 22 juli 2002 18:16 schreef FragFrog het volgende:
Voedingen zijn behoorlijk standaart bemaat ja, da's geen probleem :)

Verder gok ik dat een 300W voeding al ruim voldoende moet zijn voor je dondervogel, beetje afhankelijk wat je verder nog in je kast hebt hangen natuurlijk 8-)

Verder: koop geen dure Enermax als't niet nodig is. Heb zelf een 350W voeding voor nog geen 30 pleuro. Kabeltje van fan zo gerewired dat'ie in een fanaansluiting van mn mobo kan, Speedfan draaien et voila: volautomatische fancontrol :D
tja, pcies, scheelt weer 100 euro aan een nieuwe "stille" voeding

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Je voeding kan nooit TE zwaar zijn :)
Pagina: 1