Toon posts:

Blauw scherm installatie WinME (nieuw MB, CPU,MEM)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik nieuwe onderdelen in het systeem van een vriend van mij had geplaatst, en Windows ME opnieuw had geinstalleerd. Dook bij het herstarten een blauw scherm op. Heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit.

Dit zijn de onderdelen :

Asus A7V266-M
Amd Athlon TB 1400Mhz
Twinmos 512 MB PC2100 (Heb deze ook al verwisseld met Samsung PC2700)
Diamond Stealth 3 Video

Weet iemand wat ik het beste kan proberen ??

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

helemaal blauw scherm of stond er ook tekst op?
dat zou handig zijn hoor.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Er stond inderdaad text op, alleen een stom verhaal dat er een fout was opgetreden en dat ik kon kiezen : of ik terug wilde keren naar windows of door Ctrl-Alt-Del opnieuw opstarten.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

En wat voor een onderdelen heb je precies vervangen?
/edit

beter lezen ikke :-)
Als je je mobo en cpu vervangd, dan moet je een nieuw windows-install doen.
Dit omdat de complete configuratie veranderd is en windows dat niet 1-2-3 aankan.

Verwijderd

Misschien handig om dat stomme verhaal te posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de rest stond er niks in dat stomme verhaal, that`s it. Wat er hiervoor in zat maakt niet uit, aangezien alles vervangen is en de schijf leeg gegooid is

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 13:31 schreef pangodes het volgende:
Voor de rest stond er niks in dat stomme verhaal, that`s it. Wat er hiervoor in zat maakt niet uit, aangezien alles vervangen is en de schijf leeg gegooid is
Alles is al een keer vervangen? dus ook het moederbord?

Staat virus warning uit in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad alles is vervangen (in 1 keer), hiervoor was het een Asus P2B-F bordje met een P3450Mhz. Heb viruswarning aan/uit al geprobeerd. Maar dit heeft toch niks te maken met het niet opstarten van Windows, het blauwe scherm is van Windows zelf. Zat zelf te denken dat het moederbord brak, de processor en het geheugen zijn beide al getest. Ga in ieder geval nog 1 keer proberen om Windows er opnieuw op te zetten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een energiezuinig Pentium!!! systeempje vervangen door een stroomvretende Thunderbird systeem en dan om de haverklap vastlopers krijgen.. Typisch een geval van dat de voeding deze upgrade tekortschiet. Dus: welke voeding heb je :?

Minimaal 300W is aanbevelenswaardig bij zulke AMD systemen :)

Verwijderd

Heb wel gehoord dat de viruswarning het installatie proces kan verstoren dus vandaar.

Dan zal het idd aan je moederbord kunnen liggen. Heb je ook een nieuwe voeding? Of je oude voeding gebruikt? Want zo'n xp zuipt wel een paar wattjes

edit: typos :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

kan de hdd zijn. ff format en opnieuw partitioneren had mij dit probleem verholpen.

of probeer win2k...?
Pagina: 1