Toon posts:

Kabel internet met HUB ? meedere pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik prbeer dit voor elkaa te krijgen, ik heb daarvoor een zgn mini hub gekocht maar dat lijkt niet te werken.
Ik weet dat het Mac adres bij de provider bekend moet zijn.
Ik heb heelaas geen plaats voor een tweede netwerk kaart.
Wie heeft het zo wel werkend gekregen ???

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kan niet direct in een HUB.
Je kan daar een speciale doos voor kopen die je PC's weer verdeeld.
het is makkelijker om gewoon een 2e hands P100 op de kopte tikken [voor 50 piek ofzow] en daar 2 netwerkkaarten in de stauwen. heb je ook meteen een firewallbak.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Binnenkort kan het met @home. Ik weet niet welke provider je hebt...
Het kost wel meer, je krijgt nl. extra IP-adressen. Je kan er max. 3 Pc's op aan sluiten. Je abo kost dan 110,- ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 11:02 schreef Zwaluw het volgende:
Het kost wel meer, je krijgt nl. extra IP-adressen. Je kan er max. 3 Pc's op aan sluiten. Je abo kost dan 110,- ofzo.[/quote]Ik zit in Zeeland en heb dus Zeelandnet. Een goedkope provider. Blinkt niet uit in service maar ja dat kan ook niet voor dat geld denk ik ....
Ik heb eregens gelezen of gehoord dat dit kan maar ik ben natuurlijk vergeten waar ik dat gezien heb.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 11:02 schreef Zwaluw het volgende:
Het kost wel meer, je krijgt nl. extra IP-adressen. Je kan er max. 3 Pc's op aan sluiten. Je abo kost dan 110,- ofzo.[/quote]Dat binnenkort duurt al meer dan een jaar :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Tip!
Bij @home = het NU al mogelijk om met meerdere PC's tegelijk te internetten via 1 aansluiting. Je moet in ieder geval een 2e netwerkkaart in je PC plaatsen en aanvullende software installeren. Maar dan werkt het zonder problemen met MEER dan 3 PC's. Dit is geen theorie, dit draait zo op dit moment zo bij mij.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 13:27 schreef p500mmx het volgende:
Tip!
Bij @home = het NU al mogelijk om met meerdere PC's tegelijk te internetten via 1 aansluiting. Je moet in ieder geval een 2e netwerkkaart in je PC plaatsen en aanvullende software installeren. Maar dan werkt het zonder problemen met MEER dan 3 PC's. Dit is geen theorie, dit draait zo op dit moment zo bij mij.[/quote]Dat kan bij iedere provider, al heb je telefoon :)
Wat er bedoelt wordt is dat iedereen z'n eigen interner ipadres krijgt, zodat computer 1 en computer 2 een ander ipadres op internet krijgen.
En bij jou moet altijd de server aan staan, met die 3 ipadressen hoeft alleen maar de hub aan te staan.
Ik heb nu ook chello en 3 pc's erachter hangen, werkt perfect :)
Op mijn oude school doen ze dat met 30 pc's op een normaal consumenten abbo >:) (chello)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Je hebt natuurlijk gelijk, maar indien eatraas het toch voor elkaar wil boksen dan is dit (tot nu toe) de enige mogelijkheid.

Verwijderd

Is allemaal wel leuk, maar het mag niet. Ik heb er ook twee kaarten in zitten, maar het werkt helaas niet echt. Die 486 (2e comp) van mij heeft geen cd speler, dus kan ik ook niet de benodigde netwerk software installeren. Die klojo's van het kabelbedrijf hebben m'n hele netwerk verbinding erafgepleurd met de smoes dat het anders niet werkte. Ik ben ooit een hele dag bezig geweest met die verbinding tot stand brengen, maar daar heb ik nu geen zin meer in, toch jammer.

Verwijderd

makkelijst is gewoon een ouwe pc gebruiken als zerver met daarop je internetspul en via een share progje als sygate of all-aboard je verbinding delen, doen we al enige tijd zo

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het kan ook werken via een hubje. je gooit je kabel van het kablemodem gewoon aan de uplink van je hub (of je maakt een crosslink). 1 pc met liefts win2k server (nat) of linux. beetje configgen en de server gebruiken als gateway die krijgt ook de naam en het ip van de internetverbinding.
it worx for me
suc6

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

je kabelmodem aan een hub hangen kan je dus vergeten, dat komt omdat je mac adres van je netwerkkaart geregistreerd staat bij je provider. het kan alleen als je je kabelmodem aan een server hangt en die dan met een paar netwerkinstellingen en een 2e netwerkkaart aan een andere tweede pc vastknoopt

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 13:27 schreef p500mmx het volgende:
Tip!
Bij @home = het NU al mogelijk om met meerdere PC's tegelijk te internetten via 1 aansluiting. Je moet in ieder geval een 2e netwerkkaart in je PC plaatsen en aanvullende software installeren. Maar dan werkt het zonder problemen met MEER dan 3 PC's. Dit is geen theorie, dit draait zo op dit moment zo bij mij.[/quote]Foei laat ik t maar nie zien :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Pino64
  • Laatst online: 23-08 13:33
Volgens mij kan het wel met Sygate 4! Test eerst eens of het met je ene PC lukt. Kabel moet natuurlijk wel in de uplinkpoort! Dat is een crosspoort, die meerdere hubs aan elkaar kan verbinden. Als dat eenmaal werkt zou je het op die ene PC kunnen sharen met Sygate en 1 netwerkkaart. Het nadeel is dat de data 2 keer door dezelfde netwerkkaart moet, dus trager wordt voor alle andere PC's dan de gene die shared.
Let wel dat alleen versie 4 met 1 netwerkkaart overweg kan en misschien kan Vicomsoft Internet Gateway het ook. PS niet bij iedere provider hoeft het Mac-adres bekend te zijn.

Verwijderd

Of pak een oude rotte 486 en pleur er linux op , maak er gewoon een firewall van dmv ipchains en ipmasq zet er twee netwerk kaarten , et viola. Het werkt zeker retegoed en retesnel.

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 19:16 schreef -=!ME!=- het volgende:
Kan niet direct in een HUB.
Je kan daar een speciale doos voor kopen die je PC's weer verdeeld.
het is makkelijker om gewoon een 2e hands P100 op de kopte tikken [voor 50 piek ofzow] [/quote]Kan jij me zo'n werkend dingetje leveren? :)
* witchdoc zoekt nog een 2e pc'tje (mail of icq) ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 14:00 schreef MickeyBlueEyes het volgende:
makkelijst is gewoon een ouwe pc gebruiken als zerver met daarop je internetspul en via een share progje als sygate of all-aboard je verbinding delen, doen we al enige tijd zo[/quote] Is een 286/386 daar geschikt voor?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:38
Gewoon winroute instaleren werkt perfect en bijna geen vertraging
Pagina: 1