[pre CM] side panels met magneten?

Pagina: 1
Acties:

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 08:58
ik ben van plan mn eigen case te maken, het ruwe design is er al (zie [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/538481"]hier[/url])

ik wil hem zo clean mogelijk houden, dus de drives stealthed (goed woord?), zo min mogelijk schroefjes en dergelijke.
nu kreeg ik ineens het vreemde idee om mn sidepanels met mageneten vast te zetten..
dus magneten aan het frame vastmaken in de 4 hoeken en daar dan de panels op.
kan dit?

dit is dus een sideview van mn design. de gele blokken zijn de HD's
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/case03.jpg

zoals je ziet heb ik nog geen frame gemodeld maar dat komt nog.. maar als ik de magneten (4x 6kilo magneten van de gamma ofzo) in de hoeken doe krijg ik dan last met mn HD's en/of mobo+kaarten?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

magneten in je pc lijkt me idd een prima idee om het zaakje omzeep te helpen....

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik denk dat je wel last van je hdd`s krijgt...

maar ik weet het niet zeker...

Electronics development

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
Lijkt me ook niet echt goed plan... nou ja die magneten zijn niet zo heel sterk volgens mij. Maar ff vraagje wat is dat voor geel ding rechtsonder?

p.s. lijkt me dat je een beetje teveel fan's hebt >kun je beter de computer op een plankje bouwen en op je bureau zetten.

Strava | AP | IP | AW

• BaRF
  • Laatst online: 16:03

BaRF

bijna kerst

ik denk dat magneten geen goed idee zijn, idd met name voor je data-dragers. Maar kun je niet een klik-systeem gebruiken? dichtdrukken = vast, weer drukken = los etc. Heb ik ook op een vitrine kastje zitten :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• LordMithril
Op maandag 22 juli 2002 12:30 schreef Fatboy het volgende:
magneten in je pc lijkt me idd een prima idee om het zaakje omzeep te helpen....
das t probleem juist ik weet niet hoe erg zulke magneten een pc beinvloeden..

boven in kan denk ik wel aangezien daar weinig elektronika naast zit maar onderin is dus de vraag...
hoe sterk mag een magneet zijn?
in mn vorrige case had ik een losse speaker die redelijk dicht naast mn HD hing, nooit last van gehad.. maar ik weet dus niet of dit erg anders is of nie

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Volgens mij moet het kunnen als je maar niet te sterke magneten gebruikt :)

webOS all the way!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 12:31 schreef 3lmowww het volgende:
ik denk dat je wel last van je hdd`s krijgt...

maar ik weet het niet zeker...
nou geloof me maar, een hd is zelf ook al magnetisch, als je daar dan met een zwaardere magneet bijkomt gaat ie rare tik geluiden maken :)

Verwijderd

[offtopic]
misschien een domme vraag, maar hoe ga je (onder andere) je scherm aansluiten op je videokaart? lijkt me een beetje moeilijk met die fan(s) in de weg...

edit:

ah ok, heb hem nu door...laat maar ;)

• LordMithril
@ da monkey:
lezen is een kunst ;) die gele dingen zijn mn HD's :)
en er zijn inmiddels wat fans uit het design.. :) maar kep ff geen zin om nieuwe pics te maken
Op maandag 22 juli 2002 12:33 schreef BaRF het volgende:
ik denk dat magneten geen goed idee zijn, idd met name voor je data-dragers. Maar kun je niet een klik-systeem gebruiken? dichtdrukken = vast, weer drukken = los etc. Heb ik ook op een vitrine kastje zitten :)
hmm tis een idee.. een kijken hoe dat systeem werkt..
Op maandag 22 juli 2002 12:34 schreef FireWizz het volgende:
misschien een domme vraag, maar hoe ga je (onder andere) je scherm aansluiten op je videokaart? lijkt me een beetje moeilijk met die fan(s) in de weg...
staat al in mn oude topic (linkje in 1st post)
ik leid ze om :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik gebruik geen magneten, maar klitteband.

Dit werkt ook behoorlijk goed.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 21:05

Potatoman

koniwa

Ik denk niet dat je veel last krijgt van magneten in je kast, als ze niet al te sterk zijn. Ik zou wel uitkijken dat ze niet te dicht bij je monitor in de buurt komen. Bovendien, als je een zwaar zijpaneel hebt dan heb je aardig wat kracht nodig om die om zijn plaats te houden, en ik weet niet of dat wel lukt met de gemiddelde magneet.

The cyclographing developer

• LordMithril
Op maandag 22 juli 2002 12:43 schreef Potatoman het volgende:
Ik denk niet dat je veel last krijgt van magneten in je kast, als ze niet al te sterk zijn. Ik zou wel uitkijken dat ze niet te dicht bij je monitor in de buurt komen. Bovendien, als je een zwaar zijpaneel hebt dan heb je aardig wat kracht nodig om die om zijn plaats te houden, en ik weet niet of dat wel lukt met de gemiddelde magneet.
mn panels worden denk ik 3mm aluminium.. en 1 met een groot plexi window erin..
maar ik denk dat ik toch ook ff ga kijken naar andere manieren..
mischien ook klitteband :D rofl

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik heb hier een hubje, zo'n kleintje van W-linx, en die zit ook met magneetstrips (bijgeleverd) op mijn kastje vastgeplakt. Maarja in jouw geval zit hij in de voorste hoeken in-de-buurt-van je HDD's. En dat is dan hoe zwak die magneten toch niet zo'n goed plan (voor de lange termijn).

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
Speakers van de betere merken worden toch magnetisch afgeschermd. Misschien kan je die magneten op de een of andere manier ook magnetisch afschermen (behalve aan 1 kant natuurlijk :D).

Verwijderd

Zolang je de metalen case (shield) om je HD's laat zullen magneten niet zo'n probleem zijn. Mooi plaatje trouwens :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Ik debruik voor het openen van mn deurtje de koppen van een harde schijf ( (8> ). Dat zijn behoorlijk sterke magneten met een spoel ertussen.

Om de zijkanten op te hangen heb je niet zo erg sterke nodig, en als je ze verspreid ophangt maakt het lijkt me weinig uit.
Je zou heeeel misschien storingen kunnen krijgen, maar als je ze afschermt is er niks aan de hand.

Verwijderd

Die hd's moet je niet rechtopzetten (tenminste als je ze langer dan een uur wilt gebruiken).

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 11:41 schreef Bredend het volgende:
Ik debruik voor het openen van mn deurtje de koppen van een harde schijf ( (8> ). Dat zijn behoorlijk sterke magneten met een spoel ertussen.
Dit zijn neodymium magneten, zowat de sterkste permanente magneten die er bestaan. Maar als je die gebruikt krijg je de zijkant er moeilijk af.

• TMoose
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Op maandag 22 juli 2002 12:46 schreef Lord_Mithril het volgende:

mn panels worden denk ik 3mm aluminium.. en 1 met een groot plexi window erin..
maar ik denk dat ik toch ook ff ga kijken naar andere manieren..
mischien ook klitteband :D rofl
Houdt er dan wel rekenig mee dat aluminium niet magnetisch is !

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op dinsdag 23 juli 2002 11:42 schreef Lomu het volgende:
Die hd's moet je niet rechtopzetten (tenminste als je ze langer dan een uur wilt gebruiken).
maakt niet uit hoor... in servers zitten ze ook op alle mogelijke manieren :)

heb jij weles een waarschuwing op een hdd zien staan???
Do not use if hdd is more gekanteld then 15 degrees! :)

LOL

Electronics development

• LordMithril
Op dinsdag 23 juli 2002 11:36 schreef CybErik het volgende:
Zolang je de metalen case (shield) om je HD's laat zullen magneten niet zo'n probleem zijn. Mooi plaatje trouwens :)
mn HD's komen idd in "metalen" cases (HDcooler :P )
maar wat bedoelen jullie met magneten afschermen :? hoe doe je dat?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 12:30 schreef Fatboy het volgende:
Zal wel meevallen, in je PC-speaker zit toch ook een redelijk sterke, niet afgeschermde magneet.
[ingeving]
Gebruik gewoon magneetjes uit speakertjes, die dingen zijn blijkbaar bedoelt om in een kast gebouwd te worden
[/ingeving]

NB. elders vermeld iemand dat alu niet magnetisch is. Hou daar inderdaad rekening mee (ff kwartje (zijn euro's magnetisch?) op aluplaat plakken.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 12:22 schreef 3lmowww het volgende:

[..]

LOL
Dingen die constant horizontaal hebben gelegen (draaiende dingen) en ze dan ineens verticaal plaatsen is niet goed voor loopwerken e.d. over het algemeen, het kan wel met nieuwe hd's aangezien die nog niet hebben gewerkt (heel kort misschien)

offtopic:
trouwes Lord_M is je case al klaar met FV2? hehe, ik heb nu geloof ik dezelfde case als jij hebt, Chieftec Dragon zwart.... of heb ik het nu mis? met die BIG fan aan de achterkant die recht in Skitzo ze gezicht stond te blazen :P

FV = @ [url="http://fragvalley.gameparty.net"]http://fragvalley.gameparty.net[/url] ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat gezeur over magneten is echt overdreven... probeer maar eens een diskette om zeep te helpen met een magneet, dan heb je al een redelijke magneet nodig, laat staan bij een harddisk die helemaal ingepakt is in metaal... |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

waarmee heb je die tekening gemaakt ?? wil ik ook :9

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Na khoop dat het kan, want zo doek het dus ook :) . Misschien ideetje voorje, maak een wtx kast. dan zit je mobo dus aan de andere kan van je case. Misschien wat makkelijker met airflow enzow.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
lijkt me iets van 3dstudio max ofzo

Strava | AP | IP | AW

• LordMithril
nee deze is niet klaar met FV2 mischien FV3 moet ik ff kijken hoesnel alles gaat :)
Op dinsdag 23 juli 2002 22:04 schreef ajampaniki het volgende:
Na khoop dat het kan, want zo doek het dus ook :) . Misschien ideetje voorje, maak een wtx kast. dan zit je mobo dus aan de andere kan van je case. Misschien wat makkelijker met airflow enzow.
huh? wat maakt dat dan uit? als mn mobo aan de andere kant zit maakt t toch niks uit? op mn mobo na is die case helemaal symetrisch.

en dit plaatje is in 3dmax gemaakt (zie ook linkje in post1)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

4x6 kg magneten haha, dan krijg je je deur nooit meer van je kast.
Je kunt volgens mij wel kleine magneetjes gebruiken. Een stuk of 6 dan. Die hebben over een afstand van >10 cm volgens mij geen invloed op je HD's...

• LordMithril
Op woensdag 24 juli 2002 14:16 schreef FuTaL het volgende:
4x6 kg magneten haha, dan krijg je je deur nooit meer van je kast.
Je kunt volgens mij wel kleine magneetjes gebruiken. Een stuk of 6 dan. Die hebben over een afstand van >10 cm volgens mij geen invloed op je HD's...
kan ik bij jou nieuwe HD's haln als t wel zo is :? :P

neh ik gaat denk ik toch klitteband gebruiken.. is veel veiliger (en redelijk orrigineel :D )
het frame word btw in elkaar gelijmd :D

Bier, Whiskey en Metal!!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
wat heeft iedereen tegenwoordig toch met zoveel fans in hun pc :/

maar goed, magneten zou ik nie doen .... dubbeltape ?

• LordMithril
Op woensdag 24 juli 2002 19:54 schreef Rappie het volgende:
wat heeft iedereen tegenwoordig toch met zoveel fans in hun pc :/

maar goed, magneten zou ik nie doen .... dubbeltape ?
het worden silent fans...
mn volgende project krijgt mischien wel WC :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op dinsdag 23 juli 2002 12:22 schreef 3lmowww het volgende:

[..]

LOL
idd, kantelen maakt niet uit, zolang ze maar nergens tegen aan stoten...
Zie sticker > Warranty void if shock exceeds 75G's
Pagina: 1