Toon posts:

[Win32 applicatie] Ontwerp vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In [url="http://www.famstuij.dyndns.org:1026/images/abbsschappenprobleem.jpg"]dit[/url] scherm kan de gebruiker nieuwe artikelen invoeren/wijzigen/verwijderen.

Een artikel is uiteraard gekoppeld aan een schap. De gebruiker zal dus het artikel moeten koppelen aan een schap. Dit kan je dus doen via een combobox (hoe het nu is).

Maar het moet tevens mogelijk zijn om 1 artikel te koppelen aan meerdere schappen. Eerst had ik daarvoor een apart scherm ontworpen, maar het lijkt mij beter als de gebruiker direct kan aangeven aan welk schap(pen) het artikel gekoppeld moet worden als hij de artikel gegevens invult. (Dus allemaal in 1 scherm)

Hoe zouden jullie dit doen? Wat voor component kan ik het beste gebruiken i.p.v. die combobox?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Een listbox?

Dan kun je daar schappen aan toevoegen waar dit artikel aan gekoppeld is. Misschien een listview als je meer info over de schappen wilt laten zien (de lokatie ofzo?).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Zo'n listbox met van die checkbox-vakjes. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 12:27 schreef Poohbear het volgende:
Zo'n listbox met van die checkbox-vakjes. :?
Ja daar zat ik ook aan te denken, alleen is het dan nog wel duidelijk voor de gebruiker. Stel je hebt veel schappen. Dan zou die een hele lijst moeten doorlopen.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:06
Je kan ook twee lists maken met een toevoegen knopje ertussen. In de ene list staan alle schappen en in de andere alleen de schappen die gekoppeld zijn.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
een andere optie is ala MS's categorieen in Outlook voor berichten.
Een lijst door ; gescheiden waarden, waarbij je een aparte knop hebt om de categorieen in een nieuw scherm uit een lijst te selecteren.

Deze optie heb ik zelf gebruikt, alleen bij mij kun je selecteren op de onclick van de edit box

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Verwijderd

Topicstarter
Is [url="http://www.famstuij.dyndns.org:1026/images/abbsschappenprobleem2.jpg"]dit[/url] misschien een goede oplossing?

De gebruiker kan gewoon in die combobox een schap selecteren en vervolgens op het add knopje drukken. De schappen worden getoond in de Virtual String Tree.

Vervolgens kan hij daar een of meerdere schappen selecteren en die verwijderen door op het delete knopje te drukken.

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De beste oplossing is volgens mij een combinatie van die van THEF_Pino en de nieuwste van tokkie: een 'listbox' met de schappen waar het artikel al in staat en een combobox om nieuwe schappen eraan toe te voegen.

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

Pagina: 1