Toon posts:

Printer delen over het internet

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met een printer delen over het internet?

Het moet dus mogelijk zijn als ik hier in Words op print druk dat hij bij mij thuis het documentje afdrukt.

De printer heeft een print servertje en dus een ip.

Barst maar los! :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Geen ervaring, maar heb wel eens gezien dat je (ik meen bij @home, maar Wanadoo kan ook) als je een range aan het scannen bent, je zo die printer kan vinden :o

Zodoende kan iemand anders bij jou het woordenboek uitprinten, dat stel je vast niet op prijs, dus houd daar rekening mee enzo! :)

/edit
BTW: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]Zoeken[/url] naar 'printer delen' en je vind:
Je zoekactie naar 'printer delen' leverde 59 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

Dividend for Starters

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Meest eenvoudige oplossing is een VPN te maken
In de search van Google en Got staat genoeg hierover te vinden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even uit me blote bol: je moet dan IIS hebben draaien op de W2K machine, en je machine moet (natuurlijk) vanaf het internet te bereiken zijn. En de printer moet geshared zijn.
Zoiets...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 21:13
leuk kunnen we met zun allen jou printer gebruiken voor onze nutteloze dingen

Verwijderd

Printserver heeft een IP maar dat is een internal IP(binnen het netwerk)niet eentje "obtained from ISP" dus zul je je router moeten duidelijk maken dat printopdrachten naar het IP adress van de printserver worden gestuurd

Verwijderd

je kunt toch gewoon de printer delen en met wachtwoord beveiligen? lijkt me nou niet zo moeilijk en zelfs niet gevaarlijk dat iemand de bijbel bij je thuis gaat uitprinten...

Verwijderd

Ik denk dat een VPN het beste en veiligste is. Ik zou niet zomaar je Bestands en Printer sharing gebruiken. Dan ben je echt kwetsbaar i.v.m. al je netbios poorten die open komen te staan!!!

Dus VPN is de keyword

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat je ook kan doen, is simpelweg de poort van de printserver (8000 als ik me niet vergis) mappen. Dan kan dus het hele internet printen op je printserver...

Of, als je Windhoos draait, de grote "fout" expliciet maken en je bestands en printerdeling over de internetverbinding aanzetten. Wel alles met wachtwoorden dichttimmeren. Dan op je werk \\IPADRES\PRINTERSHARE en wachtwoordje opgeven, en printen maar :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens aan de slag!

Bedankt.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

WOS ==> IT

Verwijderd

IT dicht crosspost NT :+ :P
We moeten t balletje wel een beetje hoog blijven houden he.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.