Toon posts:

Ingang autoversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben van plan deze versterker te kopen: [url="http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Versterkers&product%5Fid=87580&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Car+audio&productlist%5Fpath%5Fsegment=Versterkers"]http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Versterkers&product%5Fid=87580&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Car+audio&productlist%5Fpath%5Fsegment=Versterkers[/url]

Ja, ik weet het is geen top ding maar we hebben hem nodig op vakantie voor mooi wat lawaai (hij komt dus niet in de auto terecht). Nu vroeg ik mij af, zit op dergelijke versterker een ingang om md of cd speler op aan te sluiten? Kan je op de normale ingang van zo'n versterker een md speler aansluiten en hem dan goed laten versterken of wil dat niet?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij zitten er geen extra ingangen op. Alleen een ingang voor je radio. (natuurlijk :) )

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

er zitten 4 tulp ingangen op dus daar kan je een md en een cd speler aan hangen, je hebt dan alleen het geluid op twee speakers
je cd en md speler moet natuurlijk wel en tulpstekker aansluiting hebben, of en verloopsnoertje, maar het moet gewoon kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik maak dan wel een brugje zodat die tulpjes op de versterker aan elkaar gekoppeld zijn zodat er geluid komt uit 4 speakers, of ik maak een verloopstekker van 3,5 mm naar 4 tulpjes. Maar heeft iemand dit wel eens uitgeprobeerd ofzo? Want ik dacht zelf dat een mdspeler te weinig geluid af gaf om door zo'n versterker te laten versterken.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mmm nu je het zegt. Bij die van 24,99 iig niet.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Nee kijk ff naar link, heb hem gewijzigd

Verwijderd

Tuurlijk werkt dat!
Ik heb mijn oude versterker + sub nu aan een pc hangen (komt op hetzelfde neer)

Gewoon de line out van je "MD of wat dan ook", aan de line-in v/d versterker aanbieden, dmv een 3,5mm jackplug naar 2x tulp. Volumeregeling van je "MD of wat dan ook" helemaal open zetten en op de versterker zodanig opendraaien dat ie net begint te vervormen en dan 1 of 2 stapjes terug. Zo benut je nl de max lijnspanning van je "MD of wat dan ook".

Hoe doe je het met de voeding?
Ik heb er bij mij een oude pc voeding aan hangen (12V/8A), is wel geen ideale spanning maar toch, dat werkt goed.
(Vergeet niet de remote en de voeding met elkaar door te lussen, anders krijgt je versterker geen prik)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 11:59 schreef dutchtubby het volgende:
er zitten 4 tulp ingangen op dus daar kan je een md en een cd speler aan hangen, je hebt dan alleen het geluid op twee speakers
je cd en md speler moet natuurlijk wel en tulpstekker aansluiting hebben, of en verloopsnoertje, maar het moet gewoon kunnen.
Is dat echt zo? Normaal in je auto lus je toch ook gewoon 2 keer tulp door en niet vier keer?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op maandag 22 juli 2002 16:09 schreef Vinex het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Normaal in je auto lus je toch ook gewoon 2 keer tulp door en niet vier keer?
Dat kan wel, maar dan moet je op kanaal 1 links zetten, en op kanaal 4 (of 3?) rechts, en vervolgens ook zo aansluiten. (kanaal 1+2 links, 3+4 rechts)

Dat werkt ook (bij mij tenminste)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem dan trouwens zachter wil zetten, dan kan dat alleen via de md of zit er op een versterker ook een knopje om volume hard of zacht te zetten? (Lijkt me niet?)
Morgen gaan we het in elkaar klussen, maar volgens mij krijg je wel een enorme ruis als je het volume van de md zacht hebt staan..

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 23 juli 2002 17:21 schreef Vinex het volgende:
Als ik hem dan trouwens zachter wil zetten, dan kan dat alleen via de md of zit er op een versterker ook een knopje om volume hard of zacht te zetten? (Lijkt me niet?)
Morgen gaan we het in elkaar klussen, maar volgens mij krijg je wel een enorme ruis als je het volume van de md zacht hebt staan..
Dit zou hetzelfde moeten zijn als bij een normale autoradio, indien je je MD zachter zet wordt gewoon het inganssignaal zachter, dus gaat de versterker zachter (= niet meer ruis)

Er zal overigens ook wel een line-in regelaar op zitten, waarmee je het geluid harder/zachter kan doen, maar daar is ie eigenlijk niet voor bedoeld, maar kan dus wel gewoon gebruikt worden

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al het advies, gisteren hebben we alles in elkaar gezet, werkt prima een gaat nog fijn hard ook (valt me niets tegen, voor zo'n goedkoop versterkertje!
Pagina: 1