Toon posts:

[Flash MX / Actionscript] wachten op XML parsing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben met een experimentje bezig om bestaande code (ColdFusion & Flash) om te zetten naar webservices/XML oplossing. Ben er bijna, maar mijn kennis van flash is niet echt schitterend, en daar zit ik nu zowat vast.

Nu wordt gewerkt met LoadVariables, met de code tussen onclipevent(load) en onclipevent(data). Om m'n XML pakket binnen te krijgen moet ik echter werken van een ander frame, waar ik die events niet kan gebruiken. Me dunkt heeft het ook geen effect, want ik vermoed dat het enkel nut heeft als je "loadvariables" gebruikt.

Nu zit ik met volgende code in frame 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
var server = gw.getService("pad.naar.service", this);
_global.server = server;

server.methode_in_cfc("3", "afr", "1");
function methode_in_cfc_Result(r) {
    _global.XMLmapdata = new XML(r);
    }

Probleem is dat er blijkbaar niet gewacht wordt. Afhankelijk van een extra regeltje bij te voegen (zodat de functie wat trager wordt) flipt de code verderop omdat hij de XML data nog niet volledig verwerkt heeft. Ik zit met een aantal verdere verwerkingen van de XML data (in makkelijk hanteerbare variabelen steken, bv.). Misschien dat dat wat te lang duurt. Dus moet de flash wachten tot dat in orde is. But how?

Suggesties om alles wat in volgorde te laten lopen?

Alvast bedankt,
Alain

Verwijderd

Probleem is dat er blijkbaar niet gewacht wordt. Afhankelijk van een extra regeltje bij te voegen (zodat de functie wat trager wordt) flipt de code verderop omdat hij de XML data nog niet volledig verwerkt heeft. Ik zit met een aantal verdere verwerkingen van de XML data (in makkelijk hanteerbare variabelen steken, bv.). Misschien dat dat wat te lang duurt. Dus moet de flash wachten tot dat in orde is. But how?
In flash MX ben ik niet helemaal thuis. Maar in Flash 5 moet je inderdaad ook wachten tot de boel is ingeladen. Als de boel is ingeladen kan je een functie laten uitvoeren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
XMLobject.onLoad = ReadyLoading;

// Deze functie wordt aangeroepen als er idd iets geladen is
function ReadyLoading (status) 
{
 // doe hier iets leuks
}

Maar check ook de manual ff van MX. Enne je naam hoeft in het vervolg niet onder je post ;)