Wat zijn nou precies de verschillen tussen de T-bird en de classic en hoe kom ik erachter welke ik heb. Ik heb een slot A 700 athlon (met 700 groene core) en er komt trouwens een blauw verf of lijmachtig iets onder de core uit.. wat is dat???
Verwijderd
Athlon Classic->
500 tot 750 draait cache op de 1/2 van processorsnelheid
750-850 draait cache op 2/5 processor snelheid
850> draait cache op 1/3 processor snelheid
Athlon T-Bird -> cache draait 1 op 1 oftwel 100% processor snelheid
500 tot 750 draait cache op de 1/2 van processorsnelheid
750-850 draait cache op 2/5 processor snelheid
850> draait cache op 1/3 processor snelheid
Athlon T-Bird -> cache draait 1 op 1 oftwel 100% processor snelheid
Verwijderd
he dat is raar bij mijn cas staat op 1\2,5
verklaar dat eens wat heb ik dan
550@800 op 1,85volt
op 2volt draait het op 550@900
raar maar waar
verklaar dat eens wat heb ik dan
550@800 op 1,85volt
op 2volt draait het op 550@900
raar maar waar
Verwijderd
Een Athlon Classic heeft losse cache chips op de slot A cartridge. Een Thunderbird heeft cache in zijn eigen chip zitten. En Thunderbird is Slot A of socket A. Van de kleuren weet ik niet zoveel. Een kleur is koper en de ander aluminium of zo.
Hmmzz, tjonge jonge.. die 1/2,5 cache is hetzelfde als 2/5 je hebt vast wel wiskunde gehad 
Maar het klopt inderdaad, het grote verschil tussen de Athlon en de Thunderbird is de cache.. voor de rest zijn ze hetzelfde.
Athlon 500 tot 750 zijn 1/2 512kb cache
Athlon 750+ is 2/5 512kb cache
Thunderbird is 1/1 256kb cache
komt dus eigenlijk op ongeveer dezelfde snelheid neer, maar aangezien on-die cache een snellere toegang heeft is de T-bird toch een stukkie sneller dan de Athlon.. het verschil zal dus ook groter zijn bij de 750+ Athlons aangezien die maar 2/5 cache hebben.
Ik weet eigenlijk niet hoe een T-bird-A eruit ziet van de buitenkant.. maar als dat hetzelfde is als een Athlon-Classic dan zou je er dus achter kunnen komen door de case open te maken.. zitten er dan WEL cache-chips op de PCB, dan heb je een Athlon-Classic.
Maar het klopt inderdaad, het grote verschil tussen de Athlon en de Thunderbird is de cache.. voor de rest zijn ze hetzelfde.
Athlon 500 tot 750 zijn 1/2 512kb cache
Athlon 750+ is 2/5 512kb cache
Thunderbird is 1/1 256kb cache
komt dus eigenlijk op ongeveer dezelfde snelheid neer, maar aangezien on-die cache een snellere toegang heeft is de T-bird toch een stukkie sneller dan de Athlon.. het verschil zal dus ook groter zijn bij de 750+ Athlons aangezien die maar 2/5 cache hebben.
Ik weet eigenlijk niet hoe een T-bird-A eruit ziet van de buitenkant.. maar als dat hetzelfde is als een Athlon-Classic dan zou je er dus achter kunnen komen door de case open te maken.. zitten er dan WEL cache-chips op de PCB, dan heb je een Athlon-Classic.
Wat doet dat verhoogde vierkantje (de core) dan op mijn cpu als dat niet de on-die cache kan zijn omdat die er niet opzit (het is blijkbaar een classic want hij heeft 2 cache chips). maw: Wat is en doet de core?
Verwijderd
de classis en de t/b slotA is dezelfe
van buiten..
serir nr.. T/B begin met AO-xxxxxx
classis begin met K7-xxxxxxxx
van buiten..
serir nr.. T/B begin met AO-xxxxxx
classis begin met K7-xxxxxxxx
Pagina: 1