Toon posts:

Wat te gebruiken ACCESS of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde een databaseje maken, de bedoeling is dat
je iets uit de database haalt (duh...) en dan een
selectie volgt dus b.v.
als je een Sony DA50ES (dts receiver) selecteerd krijg je
na een operatie passende speakers uit een database gepresenteerd. en op die manier kan je dan verder gaan...

Kan je eigenlijk als je een DB in access maakt hem ook stand alone exporteren? dus als apart te starten aplicatie? of moet je access daarvoor op je systeem hebben...

ik ben zelf meer een MySQL figuur maar het is de bedoeling dat deze database niet webbased is en gewoon is te downloaden en dan als stand alone te gebruiken is (alleen info opzoeken is nodig..)

iemand sugessties? (database to use...) graag!
Ow ja BOEKENTIPS OVER ACCESS GRAAG!
en als jullie een beter idee hebben GRAAG!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Het is in Access mogelijk om een executable te maken, waar een stukje access inzit, zodat de gebruiker geen access op zijn pc hoeft te hebben.
Hoe het precies werkt? UTS

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Wat je kan doen is een VB of C++ of eender welk programma schrijven met uw Access databank als databron.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:48 schreef The_Chad het volgende:
Kan je eigenlijk als je een DB in access maakt hem ook stand alone exporteren? dus als apart te starten aplicatie? of moet je access daarvoor op je systeem hebben...
Als je de applicatie in Access wil maken (met VBA) dan heb je Access altijd nodig. Je kan het programma dan beter in een andere omgeving ontwikkelen, aangezien de database zelf wel exporteerbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus het ziet er naar uit dat ik de database van access alleen kan gebruiken en niet de grafische voorgeprepareerde grapjes van Access,die moet ik dus toch zelf progselen...

Heeft iemand nog tips hoe dit te doen? Ik heb geen problemen met MySQL maar om alles nu weer Web Based te maken lijkt me een beetje onnodig..

Dus ik zoek eigenlijk een manier om snel een grafische interface om die DB heen te bouwen, als dat toch niet stand alone met ACCESS kan hoeft dat niet zo nodig voor mij, ik had toch al begrepen (uit de forums) dat ACCESS vrij vervelend kan zijn (te veel zelf willen doen..)

ThanKz :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Je wilt dus een GUI maken die met Access communiceert, wat niet Access zelf is (dat volgt Gorgi nog); het maakt dan toch niet uit of je deze webbased maakt of voor een vaste omgeving? Beiden zal ongeveer even veel tijd kosten.

Je wilt dus dat mensen een bestand kunnen downloaden om iets op te zoeken. Dan kan je het toch net zo goed volledig op de server zetten d.m.v. een access bestand; het admin gedeelte hoeft dan niet; eens de in de week kan je het bestand opnieuw uploaden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is de bedoeling gewoon dat mensen een progje kunnen downloaden waarmee ze informatie over bepaalde producten kunnen opzoeken, ik dacht dat dit simpel zou zijn in access, het probleem is alleen dat je in access alleen de DB stand alone kan maken en niet de GUI (forms etc) die de gebruiker toegang bieden tot de DB. (Dit kan ik in iedergeval opmaken uit jullie reply's waarvoor overigens BEDANKT :) )Ik kan er namelijk niet vanuitgaan dat iedereen Access op zijn systeempje heeft staan.

Heeft iemand nog een goed idee? of wordt het gewoon een Gui van de grond af opbouwen... snik

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Voor zover ik weet bestaat er een soort "Access Viewer". Even zoeken.

Hmm, alleen een "Report Snapshot" vieuwer. Ik kan ook geen optie vinden om een .exe van je db te maken. Ik denk dat je vastzit aan het gebruiken van heel access of een prog maken wat die db gebruikt zonder access.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is lekker....

Je maakt met ACCESS een een of ander databaseje met de wizard, (ok er staat nog niks in...) vervolgens sluit je deze af en wil je een koppeling maken met NEW en dan BLANK DATA ACCESS PAGE... goed je selecteerd de database file (allemaal volgens help gegaan..) en dat krijg je de volgende mededeling op je scherm getovert....
Microsoft Access is unable to load the database schema. Save has been disabled. Either rapair or reinstall Microsoft Office XP. dan klik je op ok en krijg je een vrij leeg design schermpje.. dus ik klik op webpage preview in het file menu en ja hoor de boel crashed gewoon vrolijk....

Is dit normaal??? of doe ik iets grondig fout....
ik neem aan dat als ik de boel herinstalleer alles gewoon hetzelfde blijft aangezien ik microsoft woord tot nu toe 2 keer heb gebruikt en verder niets, ook geen gekke grappen uitgehaald... beetje jammer dit...

Hmmm tja weet iemand verder nog opties?? iets waarmee ik snel een gui in elkaar kan flansen, en dan iets dat zijn eigen DB heeft of gebruikt van MySQL of ACCESS ofzo?

Greetz The_Chad :?
Pagina: 1