Toon posts:

[VBNET] Updaten DB uit dataset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds een foutmelding als ik mijn database probeer te synchroniseren met een dataset. Dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
Dim _sqlConnection As SqlConnection = New SqlConnection("data source=FUPPER\VSdotNET;initial catalog=mail;integrated security=SSPI;persist security info=True;workstation id=FUPPER;packet size=4096")
Dim _sqlDataAdapter As SqlDataAdapter = New SqlDataAdapter("SELECT * FROM message", _sqlConnection)
Dim _sqlCommBuilder As SqlCommandBuilder = New SqlCommandBuilder(_sqlDataAdapter)
Dim DSMessages As DataSet = New DataSet()
_sqlDataAdapter.Fill(DSMessages, "message")
_sqlDataAdapter.Update(DSMessages, "message")

De foutmelding die ik krijg is:
"The SelectCommand property has not been initialized before calling 'Fill'". Die SelectCommand heb ik toch al meegegeven met '... = New SqlDataAdapter("SELECT ... ")'?

Kan iemand me hier verder mee helpen? Alvast bedankt.

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:55
Volgens mij vergeet je je connectie naar de database te openen.
zet dus voor
Dim _sqlDataAdapter As SqlDataAdapter ....

de regel:
_sqlConnection.Open()

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo laat reageer...

Ik heb het e.e.a. aangepast, en ik krijg nu niet meer die foutmelding (sqlconnectie expliciet openen was niet eens nodig). Het lukt me alleen nog steeds niet om de database te updaten a.d.h.v. die dataset. Als ik 'da.update(ds)' doe, waarbij da de dataadapter is, en ds de dataset, werkt dat niet.
Ik heb met de debugger alles gecontroleerd: de dataset is gevuld, er is een goede verbinding, en de insertcommands e.d. die de commandbuilder aanmaakt, zijn wel in orde. Het gaat dus fout bij da.update(ds). Iemand een idee? Alvast bedankt.

Verwijderd

Wat voor cursortype is standaard bij VB.NET. Bij VB 6 was het static type standaard. En heb je dus in gebruik. Een static kan niet worden geupdated. En bijvoorbeeld een dynamic wel.

Of heb dit alles niet bij .NET?

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, cursortypes zeggen me niets. Ik weet bijna zeker dat het hier geen invloed op heeft, ik heb bij een ander project ook zo'n soort methode gebruikt en dat gaat wel goed.
Verder heb ik volgens mij alle voorbeelden op internet gehad over dit onderwerp, maar geen enkele werkt hier. Heel vreemd

Verwijderd

WAT voor fout krijg je precies?

Cursortypes heb je niet meer in .NET, alles is disconnected.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing al: heel stom: MissingSchemaAction moet gedefinieerd zijn |:(.
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
Pagina: 1