[js] invoerwaarde hergebruiken in formulier

Pagina: 1
Acties:

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb een invoerformulier met twee velden. in de eerste moet A of B ingevoerd worden, in de tweede een naam en dit zo'n veertig keer. Maar als de eerste keer bijvoorbeeld A is ingevoerd moet de standaard bij de volgende ook ingevuld worden. Ik dacht zoiets te doen met onFocus of onEntry ofzo, maar kan er nergens iets over vinden. Wie kan mij helpen. Dit is de code van het formulier:
PHP:
1
<?$FileName = "broche" . session_id()  . ".txt";//echo " $FileName ";$aantalregels = 50 ;include ("libFlatTable.php");if ($submit1 == "submit")    {        $Table = array();        $Table["kleurnummer"]    = $kleurnummer;        $Table["voornaam"]       = $voornaam;        WriteTableFile("$FileName", $Table);   }else    {     if (file_exists($FileName))       {         $Table = ReadTableFile($FileName);        $kleurnummer = $Table["kleurnummer"];        $voornaam       = $Table["voornaam"];       }     else         {           $tekst = "" ;         }    }?><form action="bestelformulier_broche.php" method="post" name="mainform1" id="mainform1"><?php    for($regelteller = 0;$regelteller < $aantalregels;$regelteller++)    {     echo '<input type="text" name="kleurnummer['.$regelteller.']" value="'.$kleurnummer[$regelteller].'" size="1" maxlength="1">';     echo '<input type="text" name="voornaam['.$regelteller.']" value="'.$voornaam[$regelteller].'" size="40" maxlength="40"><br>';    }?><input type="submit" name="submit1" value="submit" class="button"></form>?>

Kleurnummer moet hier dus de eerste keer ingevoerd worden en daarna moet die waarde automatisch geerfd worden, wanneer het veld aangeklikt wordt (of met tab).

Overigens kan nu alles nog ingevuld worden, maar dat mag later alleen A of B zijn.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

k vat heel je post niet, maar werkt dit niet :?
PHP:
1
<?$kleurcode = $_REQUEST['kleurcode'];echo "<form action='this.php' method='post'>";echo "<input type='text' name='kleurcode' value='$kleurcode'>";echo "</form>";?>

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl