Toon posts:

256 kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik was weer eens van plan een heeeeel oud spel te spelen. Hierbij kreeg ik een probleem met de video kaart. het spel wou dat ik de instelling zette op 256 kleuren. nou gaat dat een beetje moeilijk met mijn gforce 4 MX. deze staat namelijk niet in het rijtje. kan iemand mij helpen.

Thanks

Verwijderd

Het zal wel niet werken dat spel, onder Windows XP nee.
(Dat rijmt ;) )

Installeer anders op een vrij plekje ergens Windows 98 of zo ?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 10:09 schreef Hooi het volgende:

Installeer anders op een vrij plekje ergens Windows 98 of zo ?
Hou er dan wel rekening mee dat win98 NA je winXP installatie je multiboot verneukt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
w98 naast xp gaat alleen andersom volgens mij.
Maar waarom kan jij geen 256 kleuren kiezen??
Ik kan ze allemaal selecteren 16,256,16bits,32bits
staat toch iets niet goed bij je denk ik

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

beetje vreemd dat je geen 256 kleuren kan kiezen.
ik kan zelf gewoon uit 256, 16bits, 32bits kiezen. (win2k alleen)
gf4ti4200

dat is met de official drivers?
je kan als je met de rechtermuisknop op de .exe klikt, naar eigenschappen/geavanceerd(of compatibillity ?.)
daar kan je hem naar 256 kleuren forcen.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

En misschien kan je nog zoiets als powerstrip gebruiken, daar kan je soms net ff wat meer mee instellen.

Verwijderd

Als je XP hebt kun je program compatibility wizzard starten,, daarbij kun je kiezen voor een win9x/ME simulatie + 256 Kleuren. Prob dat eens !

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:17 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Hou er dan wel rekening mee dat win98 NA je winXP installatie je multiboot verneukt.
Als je van de XP-cd boot, kun je gewoon de boot en de bootsector (MBR) weer repareren. Het is alleen verstandig om BOOT.INI even naar veilig plekje te kopieren.

Maar ik heb dus ernstige twijfels of zo'n oud spel zelfs onder Win98 wil lopen.

Welk spel is het, en is het misschien zelf een DOS spel ?

//edit
Even hardop denkend, als XP er op staat kun je Win98SE zelfs niet zomaar installeren, dan moet je geloof ik al bijna Windows Millennium gebruiken, omdat het OS niet wordt herkend. Ik geloof dat Win98SE wel nog Win2K herkent?
En andersom herkent Win2K weer Windows Millennium niet. *ZUCHT* :+ (Dit hier is een Dual Boot XP/ME op dit moment.)

Als het een DOS spel is, kun je misschien ook met een bootflop starten van WinME of SE. Maar ik denk niet dat de hardware dan herkend wordt.

Verwijderd

Vergeet niet dat die gene wel een of fat16/fat32 partitie moet aanmaken anders werkt het niet, En je kan windows 98 niet na XP er gooien, dat moet anders, Eerst win98 op een fat32 partitie en dan XP op een NTFS Partitie.

Als je het niet weet,, laat het dan aan een ander over :)

Verwijderd

Xp kan ook gewoon op fat32 hoor. Is in sommige gevallen zelfs sneller.

Verwijderd

Dat heb ik nog nooit gezien,, maar het idee alleen om dat op fat32 te gaan zetten,, ntfs gaat veel verstandiger om met de schijfindeling dan fat32, dus het lijkt mij geen goed plan.

Verwijderd

Ben maar even naar XP geboot. Hier wordt ook op mijn GF4 kaart de keuze beperkt tot 16 of 32 bit kleuren.

Multires kan misschien helpen. [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url] heeft 'um bij de "downloads / videocard utilities / overclocking & tweakibg" staan.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:56 schreef LiSm het volgende:
Dat heb ik nog nooit gezien,, maar het idee alleen om dat op fat32 te gaan zetten,, ntfs gaat veel verstandiger om met de schijfindeling dan fat32, dus het lijkt mij geen goed plan.
? ;) :D Ik doe niet anders, no problemo.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rechter muis op je desktop - settings
knop advanced - tabblad adapter - knop list all modes

Firmpete on Aerie Peak

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 10:17 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ohja :? Ik heb anders vaak zat Windows 98 (SE dan wel) na 2000/XP geinstalled en nooit iets van gemerkt.

C:\>_

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tis laat, maar wat me opviel, waaronder ook de modjes, dat ze dit antwoord NIET hadden gegeven

maar je hebt tog die compatible mode van Xp? ken je ook 256 kleuren modus kiezen en Windows 98 en visuele themás uitschakelen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 02:11 schreef ThaNetRunner het volgende:
tis laat, maar wat me opviel, waaronder ook de modjes, dat ze dit antwoord NIET hadden gegeven

maar je hebt tog die compatible mode van Xp? ken je ook 256 kleuren modus kiezen en Windows 98 en visuele themás uitschakelen
;) Wat mij opvalt is dat lism dat antwoord al lang terug in de posting had gegeven.

Als dat programma overigens gewoon niet werkt onder XP, is die compatability mode niet in staat om het te verhelpen.

Enneh, ThaNetRunner,
waarom zo naar doen tegen Sinterklaas en Grrrrrrene .. ?
Pagina: 1