WinMX achter Freesco-router --> poortmappen

Pagina: 1
Acties:

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 03:13
Hallo iedereen,

Nu Audiogalaxy weg is, ben ik over gestapt op WinMX. Echter, ik haal niet de snelheden die ik zou willen halen. Nu vraagt WinMX mij om, aangezien ik achter een router zit, poorten te mappen (6699 voor TCP en 6257 voor UDP), zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn kabelverbinding.

In Freesco heb ik met 'export services' de betreffende poorten gemapt met de volgende regels:

t,6699,192.168.0.100/6699
u,6257,192.168.0.100/6257

Dus: t voor TCP, U voor UDP, externe poortnummers gelijk aan de interne en het juiste adres voor mijn client.

Tijdens het opstarten van Freesco geeft hij geen foutmelding ofzo, maar WinMX kan bij de test geen pakketten over deze poorten ontvangen.

Wat doe ik fout? :?

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Maak anders gewoon een secundaire connectie via winmx, hoef je helemaal geen poorten te mappen.

Wel even instellen dat je niets kan versturen/ontvangen over die poorten in winmx, anders werkt het nog niet

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Def_Os
Dat werkt inderdaad, maar dat betekent toch lagere snelheden? Of heb ik het helemaal mis?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op maandag 22 juli 2002 16:30 schreef Def_Os het volgende:
Dat werkt inderdaad, maar dat betekent toch lagere snelheden? Of heb ik het helemaal mis?
nee hoor, je maakt alleen connectie via anderen ipv zij van jou.

Officieel is je verbinding minder stabiel, maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt. het gaat bij beide net zo snel.

Ik krijg hooguit een paar zoekresultaten minder, maar dat wordt pas lastig als je naar onbekende dingen gaan zoeken

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Def_Os
Dank u zeer, ik weet genoeg. :)