Toon posts:

[mandrake] Corporate Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde eens met Mandrake aan de slag gaan en met name de corporate server versie leek mij interessant.
Dus ik heb alle CD's gedownload vanaf [url="ftp://mandrake.redbox.cz/Mandrake-iso/i586/"]ftp://mandrake.redbox.cz/Mandrake-iso/i586/[/url] en gebrand :P

Ik begin de installatie met de CD die voortkomt uit
corpo-1.0.1-i586-inst.iso

De installatie start perfect en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik bij het onderdeel "Configure X" ben aanbeland.
Ik krijg dan de volgende melding:

An error occurred!
XFree86-rpm not found.

De enige optie die ik nog had is om voor de laatste stap te kiezen: Exit Installation, met als gevolg dat XFree86 (X-Windows) niet is geinstalleerd.

Ik probeerde nog een andere CD , maar ik kon de CD's niet verwisselen omdat het installatieprogramma de CD-ROM speler had geblokkeerd. Wel vreemd, want tijdens de installatie werd me wel gevraagd of ik ook de Extensions CD had.

En natuurlijk had ik die.

Op Internet heb ik nog een tijdje rondgezocht of er meer mensen waren met dat probleem en daar werd steeds verteld dat het aan de ISO kon liggen. Dus ik heb de ISO diverse malen opnieuw gedownload en gebrand (van verschillende FTP servers) op een rewritable natuurlijk. Maar telkens kwam dezelfde fout naar voren.

Heeft iemand hier reeds ook ervaring mee en hoe heeft ie dat opgelost?

Ik heb de ISO ook gecontroleerd met md5summer en die bleek gewoon goed te zijn.

Patrick

Trouwens, wat zou ik beter kunnen gebruiken:
Corporate Server of Mandrake 8.2 ?!

Verwijderd

Ik zou op een Corporate server geen XFree willen hebben, misschien dat Mandrake dat ook heeft ingezien en deze packages heeft weggelaten.
Maar de iso is uit 2000 van die Corporate server en dat is redelijk oud. Voor desktop gebruik is de 8.2 versie dan ook aan te raden aangezien deze recenter is en wel XFree bevat :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Ik merk net dat de installatie op een andere PC wel loopt.
Het blijkt dus aan de videokaart te liggen.
Voor iedereen die het ooit tegenkomt:

Drivers downloaden via [url="http://www.nvidia.com"]www.nvidia.com[/url] (of de leverancier / fabrikant van jou videokaart) en de nieuwste versie van Xfree86 downloaden.

Ik ga 8.2 inderdaad ook proberen ...