Toon posts:

Probleem: geforce + SB audigy = BOOM!

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een probleem waar ik niet uitkom:

Ik ging Windows98SE opnieuw installen, ging allemaal prima tot ik mijn Audigy wilde installen.. Win knalt en moet harde reset krijgen, vervolgens start ie wel door maar is de audigy uitgeschakeld..

Bleek dat na een bios update alle irq's op AUTO stonden dus bij nieuwe install was alles anders ingedeeld en beetje veel op irq 11 daardoor, maar dat heb ik opgelost en Audigy heeft nu een geheel eigen IRQ(7).

Na testen is gebleken dat dit probleem zich alleen voordoet zodra mijn Geforce2 via de drivers is geinitialiseerd...

Het is nu dus als volgt: Als ik de drivers voor mijn geforce install en daarna mijn audigy dan werkt mijn audigy niet, install ik eerst mijn audigy dan werkt die weer wel, en klapt windows als ik de drivers voor de geforce install (blue screen, onherstelbaar, reinstall).

Ik weet geen oplossing meer, audigy zit op irq7 en de geforce op irq11

Thnx

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/554584"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/554584[/url] :?

Je kan effe proberen de SB in een ander slot te stoppen, vooral ergens in het midden van het bord waardoor ie zeker niet gedeeld is met andere bronnen.

In de BIOS kan je ook spelen met PNP-OS ja/nee.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Haal hem idd uit het slot naast je vidcard, want daar zit ie waarschijnlijk in..

SysSpec

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry kwist effe niet waar ik het beste kon plaatsen, dus maar aantal plekjes uitgekozen..

Achteraf lijkt dit me idd de beste plek.. Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 09:32 schreef nimda_2k het volgende:
Ja sorry kwist effe niet waar ik het beste kon plaatsen, dus maar aantal plekjes uitgekozen..

Achteraf lijkt dit me idd de beste plek.. Thnx
Hij zit niet direct onder me AGP slot, (past niet en is idd stom ivm sharing met AGP), maar 1 slot daaronder, dat is het enigste slot dat volledig ONgeshared is met andere troep btw.. Hij zat eerst ergens anders geshared met USB poort en dit werkte altijd ok, maarja je gaat op een gegeven moment 1 en ander proberen he |:(
Werkte altijd wel prima eigenlijk maar nu zit alleen geforce en audigy er nog in :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
dubbelpost
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.