[xfree86 4.x] streepies door het beeld bij moven

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb nu een verse install van FreeBSD 4.6 achter de rug en heb nu ook 'redelijk' succesvol de nieuwe xfree86 draaien..

alleen wat ik ook die.. als ik een windowtje move of er iets teveel beweegd binnen een windowtje dan schieten er streepjes door mijn beeld...
ik weet niet hoe ik het precies uit moet leggen maar het lijkt of z'n opbouw zo ongelofelijk traag is dat die streepjes komen door het iedere keer her-opbouwen van het scherm ofzo...

Soort van VEEL te lage refreshrate lijkt het..
Of het dat ook IS durf ik dus niet te zeggen he!

De handleiding daar snap ik werkelijk niets van..
ik heb 'm doorgelezen maar ik weet van 90% niet eens wat het betekend, laat staan wat voor waardes ik er in moet vullen..

Bij de vorige versie van xfree heb ik er geen last van gehad, dus de hardware daar ligt het niet aan..

De kaart (ati mach64) wordt ook gewoon ondersteund al door xfree86-4.x dus dat is het dan ook niet lijkt me..

Please, some help? ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken in dit geval....

• xzenor

xzenor

Topicstarter
f#k..
bij nader inzien doet deze het beter bij SA denk ik.......
Niet toevallig een modje in de buurt die'm even kan moven?

Verwijderd

Lijkt me gewoon een vraag die in NOS prima op zijn plek staat. Bij XFree zit een tooltje genaamd xvidtune. Daarmee kun je in ieder geval de actuele refreshrate uitlezen en waarschijnlijk ook nog wel beinvloeden.

Verwijderd

Ik had dit ook, ik heb toen de '/etc/X11/XF86Config' aangepast (met de hand)

Dit is een vrij duidelijke config file, hierin staat ook ergens per 'aantal kleuren' tussen welke resoluties er gekozen kan worden( met ctrl, alt, -), haal alle die je toch niet gebruikt weg en de refresh rate zal ook kloppen.
mits je de Vertical refresh rate en Maximum Horizontal frequency goed hebt ingevuld.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
het aantal kleuren heb ik geregeld, en de refreshrates van mijn monitor staan er ook goed in (echt de goeie uit 't boekje van de monitor) maar er is helemaal geen verandering :-(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Wat heb je precies als vertrefresh en horizsync waarden?

Helpt het als je een andere driver invult, zoals "vesa" bijvoorbeeld (ik neem aan dat je nu "ati" hebt)?

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Het lijkt mij een fout in de driver die gebruikt wordt.(verkeerde data naar geheugen op de kaart geschreven ofzo)

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• xzenor

xzenor

Topicstarter
het is de -gevonden- driver...
mijn monitor staat ingesteld als volgt:
Section "Monitor"
#DisplaySize 320 240 # mm
Identifier "Monitor0"
VendorName "PHL"
ModelName "PHILIPS 107P2"
Option "DPMS"
HorizSync 30-92
VertRefresh 50-160

EndSection
Dat is wat XFree86 -configure er neergezet heeft en het klopt ook perfect
ik heb alleen de refreshrates er bij gepropt, maar merk en type enzo dat is helemaal correct
Pagina: 1