Duron 650 @ 900 echt op z'n max ?!

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ik heb mijn Duron 650 op 900 draaien op 1.85V (maximale in mijn Abit KT7 bios). Alles daaronder werkt niet stabiel. Ik heb nu een Standaart coolermaster koelertje. Verdere details staan in m'n signature...

Als ik hem nu op 9 * 101 zet in mijn bios is de pc nog in staat om in windows te booten maar na <10 minuten Quake3 houdt ie het voor gezien. De proc temperatuur op dat moment is 46 graden (mbmonitor, MBprobe EN Bios geven dit aan).

Zit ik met 900 nu echt aan het maximale van mijn processor of zou ik door een Alpha PAL6035 mijn processor nog sneller kunnen draaien ? Het punt is namelijk dat hij nu op het maximale voltage staat en op 9*101 al zwaar gaat buggen.

Enlighten me :)

Thx!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Misschien is de SPIRE ORB wat voor je ?? (cooler) maatje van me haalt daarme 1050 uit z'n 600 :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Damn! :)

Da's heel netjes! Maar jij denkt dus dat ik dan een hogere multiplier kan zetten zonder dat ie gaat buggen als ie maar goed gekoeld is ? Want voltage is nu op z'n maximale setting van 1.85. Dat is mijn probleem dus...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Die van die maat van me loopt op 10.5 * 100 stabiel op 1.80 volt :) Zolang je hem maar onder de 60 graden houdt dan gaat ie bij hem niet buggen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Volgens mij is een andere koeler alleen zinvol als je denkt dat temperatuur de reden is dat je niet verder kan.

Ik zelf krijg mijn duron 650 niet verder dan 945. Hierbij krijgt hij met cpuburn een temperatuur van 51 graden. Volgens mij moet een duron dat makkelijk hebben kunnen dus heb ik besloten geen zwaardere koeler te kopen omdat ik er toch geen mhz verder mee kom.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38
bij mij heeft een koeler upgrade wel geholpen. had er eerst een standaardkoeler met copperplate opzitten. toen kon ik 900 - 1 GHz dus mooi vergeten.

toen een Spire orb gekocht. presteert goed, maar niet top. was wel een hele verbetering tov die standaardkoeler! maar 1 Ghz lukte nog steeds niet goed.

Toen maar een GlobalWin FOP32 gehaald. eerst wat inburnen en nu draai ik dus redelijk stabiel op 1000@1.85v. temp met koetje: 47C.
met cpuburn: 51 a 52C.

Maar soms crasht ie nog wel, dus ik ga strax met waterkoeling beginnen. heb al een ontwerp voor een waterblokkie gemaakt!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Nee, die spire moet je in iedergeval dus NIET nemen :)

van Hard|ocp:
"What do you say? The Copper Orb pretty much sucked. Is it meant to be used only on CPUs that produce much less heat than a screaming TBird? Dunno. Is the clamp meant only to be used CPUs with a support or spacer of some kind? Dunno. It about rendered a $500 CPU useless and then did NOT cool it worth a damn."

"the copper orb" = Spire
voor het complete verhaaltje/review check:
http://hardocp.com/reviews/cooling/coppergorb/index.html

Greetz..

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb ook een 650 die ik hooguit op 910 kan krijgen op 1.85 volt
ik heb een attech cm 25 cooler erop en hij word bij 893 waar hij nu op draait rond de 42 graden

Jsunnyreports

Verwijderd

ehm.. SPiRiT81

Ik heb op tweakers.net pas geleden een review gelezen over de Chrome Orb en 3 Spire koelers (inclusief die imitatie Orb), en die bleken juist zeer goed te presteren. :o

zie: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13576 en oordeel zelf! ;)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Ik krijg mijn Duron ook niet hoger dan 950 (9,5*100). Volgens mij is dit van exemplaar tot exemplaar verschillend. Ik denk dat andere koeling alleen zin heeft als je naar extremere vormen gaat, zoals peltier/waterkoeling. Je kunt je CPU dan subzero krijgen. Het temperatuurverschil tussen een klote cooler en een Alpha is misschien max. 25 graden. Dat is te weinig verschil om VEEL hoger te kunnen klokken.
Pagina: 1