Pentium I 60mhz krachtig genoeg voor scannen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:47
PC van m'n schoonmoeder heeft een PI met 60mhz proc. er zit 64 mb in. (win98 als os) is deze config zwaar genoeg om een scsi scanner en een usb printer aan te hangen ?

Ze wil foto's scannen en printen. Niet bewerken !

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08

Wallie

Herr

Hmmm, ik had ooit een HP 4p SCSI scanner op een P90 met 24mb, dat ging wel :), tenminste, het is maar wat je gewend bent. :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Rival24

I'll Be Back

Als je 200dpi of 300dpi afbeeldingen scant van 10bij10cm ofzo lukt dat best. Maar als je groter wilt heb je echt meer geheugen nodig.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Wie niet waagt die niet wint :). AL moet het wel lukken lijkt me, gebruikte vroeger een P120 met 48 mb ram om te scannen. Ging perfect.

Het zal geen snelheidsmonster worden, maar dat hoeft ook niet. En zolang ze niet wil bewerken, kan ze al toe met hele simpele twain-software, of een oude Photoshopversie (3 of 4, perfect voor zulke dingen).

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Een USB-printer aan een P60? Hoe wil je dat gaan doen?

Het is dat die bak nog 64 MB heeft, ik wist niet eens dat je dat er destijds in kon proppen.... ;)

Volgens mij moet het allemaal wel kunnen, met wat geduld.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Loewe
De snelheid maakt niet zoveel uit (ze heeft alle tijd)
Op maandag 22 juli 2002 02:08 schreef Tachyon het volgende:
Een USB-printer aan een P60? Hoe wil je dat gaan doen?

Het is dat die bak nog 64 MB heeft, ik wist niet eens dat je dat er destijds in kon proppen.... ;)

Volgens mij moet het allemaal wel kunnen, met wat geduld.
Het is een p60 met 72 pins simmen dus die is gewoon later uitgebreid met 4x 16mb simmen. dus hij had in het begin geen 64.

Hij heeft inderdaad geen usb op het mobo maar ik had gedacht om een pci kaartje te kopen met usb 1.0 (voor 15 euro los te koop)
Er is nog wel een pci slot leeg.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Printen moet lukken :d en scannen, ik denk het wel. Ik heb een HP deskjet 5200 en die werkt perfect op een 233 Mhz met 64 ram geheugen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Loewe
Op maandag 22 juli 2002 02:29 schreef eMAeRCe het volgende:
Printen moet lukken :d en scannen, ik denk het wel. Ik heb een HP deskjet 5200 en die werkt perfect op een 233 Mhz met 64 ram geheugen.
Maar dat scheelt wel een hoop in proc kracht, zou een p60 het dan ook kunnen ? Het gaat trouwens om een HP deskjet 845c

Verwijderd

Bij mijn vroegere 600DPI scanner was de minimum specs: 486DX33 32MB RAM - Win95...

Dus dat zit wel snor (8> ehm baard...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Werkt wel.
Ik heb vorige week nog een PII-200Mhz met win98 64mb,
via de parallelle poort voorzien van een nieuwe scanner.
Je kan hem denk ik beter gewoon parallel (printer poort)
aansluiten, dan dat je een usb kaart gaat inbouwen.
Maar dat moet je natuurlijk zelf weten,
de keuze in usb scanners is veel groter.
De huidige generatie HP scanners kan dit nog gewoon aan.
Maar je moet trouwens wel win98 gebruiken,
want win95 ging helemaal fout,
terwijl dat op papier zou moeten werken (parallel).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op maandag 22 juli 2002 02:36 schreef Loewe het volgende:

[..]

Maar dat scheelt wel een hoop in proc kracht, zou een p60 het dan ook kunnen ? Het gaat trouwens om een HP deskjet 845c
Staan er geen sysrequierments op de site van HP?

Verwijderd

Is geen probleem. Zet er alleen wel voldoende geheugen in.(In de pc dan he.)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55
je zou misschien ipv usb, die printer aan kunnen sluiten via parallel gewoon?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een USB kaart gaat zoeken, ondersteunt jouw pentium 60 dan wel PCI 2.0? Dat probleem had ik nml bij mijn zusje, waar op haar P75 geen PCI geluidskaart wilde werken (SB 128 PCI) omdat die kaart PCI 2.0 was en het mobo dat niet ondersteunde...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB kaartjes gaan niet werken op een P60, jammer maar helaas
heb je minimaal PCI2.1 voor nodig en een P90

• Loewe
De scanner heb ik over vandaar een scsi scanner en de printer hebben we voor haar verjaardag gekocht, en heeft achteraf gezien alleen maar usb aansluiting.

Volgens de HP site zijn de min. systeem eisen bij win98 een pentium 66 dus da's kantje boord (met 32mb geheugen en dat zit wel goed)

en het betreft een usb 1.0 of 1.1 kaart geen 2.0

• Loewe
Op maandag 22 juli 2002 12:02 schreef Terw_Dan het volgende:
Weet je dat zeker ? het gaat om een usb 1.0 pci kaart van 15 euro.

Ik wist niet dat de proc daarvoor uitmaakte. als er maar pci op het mobo zit.

• Loewe
Ik heb net ALternate gebeld en volgens kan die usb kaart van 15 euro op iedere pc met pci ondersteunend mobo werken. Heeft iemand hier andere ervaringen mee ?

Volgens Terw_dan kan dit namelijk niet, en zou dit pas vanaf een P90 kunnen. Dit vindt ik apart aangezien het meer aan het moederbord zou moeten liggen ipv de proc. PCI 2.1 zegt me niet zoveel. Ik weet niet of dat op haar mobo zit of niet.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Eventjes op een rijtje:
- SCSI scanner
- USB printer
- P60
- 64 Mb geheugen
- Win 98
- Harde schijf??????

In theorie is het wel mogelijk, maar in de praktijk zal het waarschijnlijk onwerkbaar zijn.
Het probleem is namelijk dat Windows 98 zelf pas goed draait met 64 Mb geheugen. Heb je minder geheugen, dan komt de swap-file om de hoek kijken. Tel daarbij op een P60 eigenlijk al moeite heeft met Windows 98.

Ga je met 64 MB scannen, dan blijft moet alle informatie (uncompressed!) ergens heen. De disk is niet echt super, aangezien het scannen vaak de PC bevriest. Je zult gaan merken dat de pc gaat schakelen tussen scannen en opslaan.

Er vanuit gaande dat je harde schijf groot genoeg is en je alle tijd van de wereld hebt zul je dus prima kunnen scannen.

Dan het printen. Aangezien de printer vaak op de PC wacht (in tegenstelling tot de scanner die zijn informatie meteen opstuurt naar de PC) kun je onder het printen gewoon de PC voor iets anders gebruiken. Het printen gaat dan alleen trager.

Kortom: Technisch mogelijk, maar erg tijdrovend.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:57 schreef cjdijk het volgende:
Werkt wel.
Ik heb vorige week nog een PII-200Mhz met win98 64mb,
bla bla
Nag nag. Er zijn geen PII 200 MHz gemaakt! :r

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 22 juli 2002 12:51 schreef Loewe het volgende:
Ik heb net ALternate gebeld en volgens kan die usb kaart van 15 euro op iedere pc met pci ondersteunend mobo werken. Heeft iemand hier andere ervaringen mee ?

Volgens Terw_dan kan dit namelijk niet, en zou dit pas vanaf een P90 kunnen. Dit vindt ik apart aangezien het meer aan het moederbord zou moeten liggen ipv de proc. PCI 2.1 zegt me niet zoveel. Ik weet niet of dat op haar mobo zit of niet.
Ik denk dat Terw_dan uit z'n nek lult om het zo maar te zeggen. Koop die kaart, prop hem in je pc en kijk of ie het doet. Dat gaat een stuk sneller dan aan iedereen vragen of het wel of niet zal gaan werken. Je moet toch een oplossing zien te vinden en de kans dat de kaart gewoon werkt is groot. Immers, Alternate zegt het zelf al, en dat USB 1.0 PCI 2.1 nodig heeft is onzin.

Bovendien, werkt het niet dan was het maar een uitgave van 15 euro :+ Daar gaat niemand dood van. :+

MechWarrior || Monsters Game

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 14:04 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Nag nag. Er zijn geen PII 200 MHz gemaakt! X
tering, kan je nou echt geen normale reply's geven, zit nu al eerst in een andere topic te kijken, reageer je ook zo en nu weer....

verder is denk een 60Mhz wel ergggg traag, vooral als je het plaatje nog wilt bewerken :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 22 juli 2002 12:02 schreef Terw_Dan het volgende:
2.1 :?

Verschil tussen 2.0 en 2.1 was toch support voor 66MHz en 64b configs... lijkt me erg strak dat een simpele USB 1.1 kaartje dat nodig heeft :z

2.0 is wel relevant- probeer na te gaan welke versie je mobo ondersteunt; ik heb enorme problemen gehad met een Adaptec SCSI kaartje dat 2.0 eiste in een 486 mobo met 1.0, dus houd daar wel rekening mee...

Oslik blyat! Oslik!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn scanner (zie sig) is 4 jaar oud, hangt tussen mijn computer en printer in op de parallelle poort. Ik kocht deze toen ik met een Pentium 133 begon te werken met 16 !! :7 mb ram. Het draaide, maar wat traag zeg. Toen ik dat systeem naar 64 mb geupgrade had liep het al een stuk beter. OS was toen Win98.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 23 juli 2002 15:09 schreef dion_b het volgende:

[..]

2.1 :?

Verschil tussen 2.0 en 2.1 was toch support voor 66MHz en 64b configs... lijkt me erg strak dat een simpele USB 1.1 kaartje dat nodig heeft :z

2.0 is wel relevant- probeer na te gaan welke versie je mobo ondersteunt; ik heb enorme problemen gehad met een Adaptec SCSI kaartje dat 2.0 eiste in een 486 mobo met 1.0, dus houd daar wel rekening mee...
dat is tenminste wat er bij de specs stond van het kaartje dat ik had. kan ook 2.0 zijn (weet het niet honder procent zeker).

Maar de kans dat het werkt is erg klein, maarja, je moet het natuurlijk zelf weten.

Verwijderd

Bovendien, werkt het niet dan was het maar een uitgave van 15 euro Daar gaat niemand dood van.
Het ligt er maar net aan hoe gierig je bent en of je de behoefte hebt geld over de balk te gooien, want vergeet
[qoute]
Verzendkosten per PTT Post: EUR 13.50
[/quote]
niet, wat dus neer komt op 28.5 euro = ongeveer 63 piek!
Niet dattik reclame maak voor marktplaats.nl, maarre ik heb voor mijn oma een
- p200mmx
- 64mb Sdram! ( kun je lekker gul lijken als je je ouwe pc 66/100/133 simms dumpt ;) )
- 2.1ghz hd
cdrom
etc....
Oh ja; en USB! ;)
gekocht voor 50 Euro

dus maar 12.5 Euro verschil met dat kaartje van je hebt meteen een "iets" snellere pc.
Ze lijken misschien allebij oud, maar zelf merk ik het verschil wel tussen een P4 1,6ghz en een P4 5.333ghz, om maar ff aan te geven wat een factor 3.333 betekent :D

Verwijderd

k vin scannen op ene p3 500 met 256mb al traag :)
Pagina: 1