Toon posts:

pc loopt VAST wanneer ie maar wil!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand al hetzelfde meegemaakt?
Een pc die vastloopt wanneer ie maar wil: bij formatteren, bij installeren, bij opstarten, eenmaal in xp wanneer ie maar wil?

Ik heb vandaag de ganse dag zitten testen maar ik snap gewoon niet hoe het kan dat ie constant bij om het even wat vastloopt!

Het is een pc van de lidl (niet van mij hoor!!!) een AMD processor 1 Gb, 256 MB ram, 1 diskettestation, 1 hdd van 20 Gb, 1 cdrom en 1 cd-rw!

Ik heb alle configuraties getest, maar bij allemaal loopt ie vast wanneer ie maar wil!

De pc is van bij het begin na aankoop heel onstabiel geweest en liep constant vast

Kan het de harde schijf zijn die kapot zou kunnen zijn? Of is het moederbord naar de kl*ten?

Ik zou het echt niet kunnen zeggen! Weet iemand raad? Of iets wat ik nog kan proberen? (denk wel dat ik alles heb geprobeerd maar doe maar een suggestie!!)

Ik hoop op veel reactie en op een uiteindelijke conclusie!

Thanks mates

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sorry maar dit is natuurlijk een vrij zinloze topic...ten eerste kan het aan alles liggen...mobo,ram,temperatuur,cpu, hdd, voedingg, noem maar op? Niet voor mensen buitenaf zo 1,2,3 te zien wat het probleem is dan.
ten tweede, men zal hier nog wel garantie op hebben ?
zo niet...dan zijn de mensen van wie die pc is dom bezig geweest..instabiel/crashing (niet-software gerelateerd) sinds begin ...daar heb je toch garantie voor? Dan moet je imo niet zelf gaan klooien...

ma ma ma ma ma macron one

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 00:24

Kama

Aritifical Intelligenticus

Yep, heb wel eens precies hetzelfde meegemaakt met Windows 2000 server. Continu vastlopen bij het installeren...

Helft van het geheugen eruit gehaald: probleem weg. Nieuw geheugen erbij, en klaar.

Advies: Probeer es met 1 RAM module te installeren, als het misgaat een andere etc.

Niels

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Lijkt mij dat iets kapot is.

Zou dan de pc strippen, dat je alleen de meest noodzakelijke dingen erop laat.
• mobo + proc + geheugen ;)
• video kaart
• Hd + cd-rom speler
• misschien floppydrive

Ga dan helemaal vanaf begin, beginnen.
Eerst HD leegmaken en dan beginnen met installen.
Loopt hij ergens vast, dan een onderdeel vervangen.
BV het geheugen.
En dan weer opnieuw beginnen.

Zo ga je alles bijlangs, totdat de pc stabiel loopt.
Als je alles op mobo en proc na gedaan hebt, kun je er zowat zeker van zijn dat er iets mis is met de mobo (of proc).
Dan kun je ermee naar de winkel (waar die gekocht is) gaan en hun de probleem laten oplossen.

Als je dit zo bij langs loopt, kun je er zeker van zijn dat je de probleemgeval vind.

Als hij gestripped toevallig wel goed loopt, kun je kijken of het misschien iets anders kapot is, geluidskaart bv.
En vervang die dan door een ander, kijken of dat de oplossing brengt.
Het kan ook zijn dat een combo van bepaalde hardware niet goed loopt, maar dat is zeer zelden het geval.
Maar dat wijst zich dan vanzelf.

Succes. :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Mijn diagnose:

1. geheugen
2. voeding
3. warmteproblemen

Prik er eens een ander reepje geheugen in en kijk wat er gebeurt. Zelfde problemen? Dan is het waarschijnlijk wat anders. Enzovoorts.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt zelf soms al vast bij het formatten van de harde schijf!

Maar goed, morgen laatste ding wat ik doe en dat is de harde schijf vervangen, zien wat ie dan doet!

Thanks

Verwijderd

Heb je de onderdelen al los in een andere PC getest ?
Voeding al doorgemeten ?
Ramtester erop los gelaten ?
Temperaturen gemeten ?
Garantie al geclaimd ?

• Kama
  • Laatst online: 19-08 00:24

Kama

Aritifical Intelligenticus

Op maandag 22 juli 2002 02:20 schreef sky61084 het volgende:
Hij loopt zelf soms al vast bij het formatten van de harde schijf!

Maar goed, morgen laatste ding wat ik doe en dat is de harde schijf vervangen, zien wat ie dan doet!

Thanks
Even wat RAM uithalen en opnieuw proberen lijkt me 't makkelijkst om eerst te proberen... :? Maar heej... 't is jouw PC... ;)

Niels

Verwijderd

Probeer voor de gein mem86check. Die checkt je geheugen duurt eventjes maar dan heb je ook wel results. Ga er maar wel vannuit dat hier de fout ligt. Zoniet dan zul je inderdaad bij de cpu of je sys zelf moeten zoeken (hitte dus) zodra de cpu kduk is dan zal je uberhaupt niet goed kunnen booten. Echter als je mem kduk is dan werkt je systeem goed tot hij op het desbetreffende moment het geheugen gaat gebruiken en bij aanvraag verkeerde data send. Je pc loopt in dit geval vast of geeft een hele reeks met verkeerde tekens op je scherm. :7

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In mijn oren klinkt dat als een virus. misschien eens checken?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Mijn eerste reactie is: voeding of RAM.

Wat gebeurt er als je beide zaken vervangt door een andere?

sigloos

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 02:08 schreef MaxBurn het volgende:
sorry maar dit is natuurlijk een vrij zinloze topic...ten eerste kan het aan alles liggen...mobo,ram,temperatuur,cpu, hdd, voedingg, noem maar op? Niet voor mensen buitenaf zo 1,2,3 te zien wat het probleem is dan.
ten tweede, men zal hier nog wel garantie op hebben ?
zo niet...dan zijn de mensen van wie die pc is dom bezig geweest..instabiel/crashing (niet-software gerelateerd) sinds begin ...daar heb je toch garantie voor? Dan moet je imo niet zelf gaan klooien...
Kvin dat je zelf ook vrij zinloos bezig bent om zomaar iemand meteen af te kankeren als hij een topic begint. We zijn hier toch om wat te leren van het forum en van de andere users of niet soms?

Kwil niet moeilijk doen hoor maar denk eerst effe na please.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 22 juli 2002 @ 18:30:
[...]

Kvin dat je zelf ook vrij zinloos bezig bent om zomaar iemand meteen af te kankeren als hij een topic begint. We zijn hier toch om wat te leren van het forum en van de andere users of niet soms?

Kwil niet moeilijk doen hoor maar denk eerst effe na please.
als je een beetje lees zie je wel dat ik oplossing aandraag, waar het kan liggen..wat is niet uit zn verhaal op te maken.

en afkankeren vindt ik nogal overdreven

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

ik denk ook dat het aan het geheugen ligt.Pc van familie bij ons had hetzelfde probleem.Maar dat was een heel weird probleem.Het enige wat men oom me zei was iets met het geheugen dat vol raakte of zoiets , niet meer op kon slaan en gewoon stil bleef staan.Kijk mij niet aan als het niet klopt , gewoon gehoord

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem gehad met mijn asus a7m266d --> geheugen.

In mijn geval werd de PLL te heet doordat het geheugen voltage te hoog stond. Die op 2.5 gezet, problemen weg, sindsdien nog geen crash gehad. [zaterdagmorgen 3 aug 8)]

Bij mij waren de problemen tijdelijk verholpen door de fsb omlaag te zetten....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Had ongeveer hetzelfde met een MSI K7T266Pro2, ding constant vastlopen, zelfs onder het fdisken in DOS. Dan als een ambulance piepen.
Uitzetten,aanzetten: niets.
Uiteindelijk bleek het aan het geheugen te liggen: tegenwoordig vinden ze het leuk om geheugen met speling in de banken te produceren (SDRAM zit 100% vast, maar DDR heeft altijd wat speling)

Verwijderd

Yep.

1- geheugen brak
2- voeding die instort
3- CPU te warm of core beschadigd met montage van de koeler
3- moederbord wat gek aan het worden is. T'is toch geen MSI toevallig ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik had toevallig deze week het probleem met een to be divxbak die in onderdelen op mijn bureau lag. Ik had hem op een anti-statische bag gelegd, in de gedachte dat dat ook wel geen stroom zou geleiden... En ik had hele vage lockups... In ene deed hij het niet meer, en ik heb hem uiteindelijk weer aan de praat na hem op een stuk foam (niet geleidend) te leggen... Wat blijkt? Toch lichte geleiding op de andere ondergrond -> random/vage lockups...

Verwijderd

LOL :D

Ja,
ze hebben een metaal laagje op die anti-statische zakjes gedampt, om eventuele elektrische oplading kort te sluiten. Moet je dus geen werkende printkaart op leggen. Dat heb je nu empirisch vastgesteld. ;)

(Ik ben ondertussen wel blij dat die PC nog heel was.)

• kieltju
  • Laatst online: 19:21
uhhh... k heb niet alles doorgelezen hoar maar mijn vader heeft/had die puter van de AH (die 1GIG van fujitsu siemens) en die liep ook steeds varst, het bleek dus te zijn dat de win98 van het cd gaar was. toen er win2000 opstond was er niks meer aan de hand.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Dennahz

Life feels like hell should.

kieltju schreef op 05 augustus 2002 @ 23:51:
uhhh... k heb niet alles doorgelezen hoar maar mijn vader heeft/had die puter van de AH (die 1GIG van fujitsu siemens) en die liep ook steeds varst, het bleek dus te zijn dat de win98 van het cd gaar was. toen er win2000 opstond was er niks meer aan de hand.
Hij loopt hier zelfs vast bij formateren..

Twitter

• kieltju
  • Laatst online: 19:21
BrEeZeR schreef op 05 augustus 2002 @ 23:54:
[...]

Hij loopt hier zelfs vast bij formateren..
auw.... veel succes er nog mee dan!

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Pagina: 1