Toon posts:

Computer werkt niet goed onder XP.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een coputer met een Asus A7V333 moederbord, Athlon XP 2000, 80 GB Hd Maxtor 7200, 16x 48 LG DVD, 32x 10x 40x LG brander, Geforce4 mx420 videokaart, creative live 5.1 geluidskaart, een dynalink isdn interne pci kaart en een logitech cordless desktop.

Maar op een of andere manier krijg ik de boel niet goed aan de praat onder xp.
Hij loopt de heletijd super raar vast, meestal is het zo dat je de cursor van de muis niet meer ziet bewegen... maar hij zit niet vast, je kunt namelijk nog wel de muis bewegen (ook al zie je het niet) en je kunt het toetsenbord nog gewoon gebruiken...
Ook vaak als ik een spel speel loopt ie vast...
Op het moment dat ie dan weer opnieuw opgestart is geeft ie de melding dat ie hersteld is van een ernstige fout en dan het probleem waarschijnlijk de videokaart is...
Iemand die toevallig een oplossing weet? Anders moet ik overgaan op 2000, maar dit systeem moet gewoon goed kunnen werken op xp...

Ik heb btw alle nieuwste drivers en updates voor alles gedownload, (ook alle update's van winxp (+/-31mb)...)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

• Hitte, heb je al naar de temp van proc gekeken? Misschien zit je koeler scheef.
  • Stroom, misschien is er iets met je voeding
  • brak geheugen. Doe is wat geheugen benches. En niet 1, maar 10 keer achter elkaar of zow. En vergelijk met de gemiddelden.
en nog meer van dat soort dingetjes, maar dat zijn de belangrijkste denk ik

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:47
Heb je die exact dezelfde configuratie ook al eens gebruikt met een ander os ?

Zo ja dan is het waarschijnlijk het os en dan moet je eens bij apparaatbeheer/devicemanager gaan kijken of er geen uitroeptekens staan bij sommige onderdelen

Zo nee dan is er waarschijnlijk is hardwarematigs mis en dat is een kwestie van het vervangen van onderdelen totdat je de boosdoener hebt ....

Verwijderd

Heel belangrijk is het om de VIA-patch te installeren.
Indien je deze niet installeerd zal de sturing van het mobo niet juist zijn en kunnen er verschillende rare fouten ontstaan afhankelijk van de gecombineerde hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste via patches gebruikt en ook onder windows 2000 gaat het fout...

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Tja probeer het eens onder Win 98 of ME. Daar hetzelfde probleem dan is het toch hardwarematig.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Pagina: 1