Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CB] Case bouwen, design check en een vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:42
Ik wil een eigen kast gaan bouwen.
Nou heb ik geen ervaring en wil commentaar (complimenten zij ook welkom >:) )

Tekening:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/kasthoog.gif
of download voor autocad 2002:
[url="http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/kastontwerp.dwg"]kastontwerp.dwg[/url]< ff doel opslaan als

Materialen:
MDF (5/10mm) = Bodem, achterkant en om de zijkanten te verstevigen
Plexiglas spiegel = zijkanten
Plexiglas = raam (duh) en deurtje aan de achterkant
Aluminium = voorkant (2mm) en wat raam werk voor 5.25" en 3.5" bays

The masterplan:
Ik wou alle "zichtbare" drive bays in een speciaal rack bouwen dat wanneer ik de computer aan zet automatisch door een luik naar buit komt, dus wanneer ik de compu uit zet moet hij weer naar beneden gaan *D .

De vraag waar ik het over had:
Hoe krijg ik die drive bays zo ver dat zet de hele tijd naar boven en naar beneden gaan (automatisch dus!).

Verklaring tekening (denk ik wel op zij plaats):

Links boven:
De achterkant, lijkt me vrij duidelijk 4x120mm fan 1x80mm bij het MB.
Ik wil er een deur achter maken van plexiglas met op de plaatsen van de fans rijboring.
Waar laat ik dan de kabel? Ik heb de voeding 65mm en het MB 90 mm terug gehouden en laat de voedingskabel binnendoor lopen, onder haal ik ook 90mm uit de bodem wat me genoeg lijkt.

Boven midden:
Dat is de voorkant met drivebays zichtbaar. De bovenste bay is een controle paneel met 9 schakelaars voor de fans met de stand 0/1/2.
Hier is goed zichtbaar (als je bovenlinks en midden vergelijkt) dat ik de voorkant 10mm lager heb gehouden. Dit om de voorkant mooi strak te houden. Waarom ik de rest van de kast hoger heb? Lees ff wat verder.

Boven rechts:
De kast met de drivebays niet zichtbaar. Niets bijzonders.

Midden:
Dat is de binnenkant van de kast.
Rechts midden zij de bijde standen van de drive bays zichtbaar, komt waarschijnlijk een iets groter hoogte verschil in dan getekend.
Rechts onder staan twee fans in de breedte naast elkaar, deze zuigen lucht aan door een gat in de bodem, dit is ook waarom ik de de kast 15mm van de ondergrond plaats :) .
Iets verder naar links komen de HD's in een rack mooi midden in de airflow van de twee eerder genoemde 120mm fans :7 .
Nog verder naar links liggen nog 2 120mm fans die ook lucht aan de onderkant aanzuigen en waarvan er een mooi recht over de mamaplank en tegen de bijbehorende kaarten blaast :7 .
Links zijn het MB en de voeding te zien die een stukje terug gehouden zijn.
Tussen deze twee in zijn de 4 120mm fans te zien die eerder bij linksboven beschreven zijn.

Onder:
De linker zijkant. Dit word een grote deur die met het beschreven slotje open gemaakt kan worden voor "easy acces".
Het raam dacht ik te maken door uit de zijkant (die compleet van plexispiegel gemaakt is) het raam uit te frezen en de plexiplaat voor het raam 10mm groter te houden vast te lijmen en rondom zo'n neon slang te wikkelen en aftapen (word dit te warm??) zodat het licht alleen door het glas gaat en in het glas dan een logo te frezen! Met een andere kleur lamp wou ik de kast zelf verlichten.

Tot slot:
Ik laat alles CNCen dus wees daar gerust over!
En ja er zitten enkele fouten in de tekening maar ik ben te lui om nog een paar uur die tekening te gaan uitbrijden en verbeteren!!!
Goede ideen zijn welkom!
Ik weet ook nog niet wat voor systeem er in komt, misschien het systeem uit mijn signature.
Ook wil ik de fans ophagen met rubber ringetjes tussen de schroeven tegen trillingen (heeft dit zin) en ik behang de binnenkant met geluids isolatie.
Wel terusten ik zie het morgen wel!

Verwijderd

Euhmz, CNC'en is best leuk, maar het design van de binnenkant mist. En daar zit, lijkt mij, het meeste werk in. Een backplate voor je mobo maak je niet uit de losse pols, en de afmetingen van een drive-bay verschillen, op de breedte na, ook behoorlijk! Maar misschien haal je die uit je oude kast, dan heb ik niks gezegd :)

Tip: zoek eens naar ATX standaarden enzo. Veel is wel te vinden op [url="http://www.formfactors.org/"]http://www.formfactors.org/[/url]. Verder vindt ik zo'n rond ding lelijk, maar dat ben ik. Het gaat er om dat jij er blij van wordt :)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 20:10
het eerste wat me opvalt.. waar is je intake :?
je hebt veel outtake fans maar je hebt ook intake nodig waar haal je anders je lucht vandaan..

dat idee van die drives klinkt erg leuk maar word denk ik heel lastig want je zult het buiten je pc om moeten doen denk ik..

er zijn 2 manieren (volgens mij)
1. je maakt een aparte powerknop voor je drive bay
2. je zet hem op de zelfde knop maar nog wel met een relais (dus constant onder power).. de schakeling zelf weet ik niet maar dit zijn denk ik de beste/enigste manieren

voor ideeen check deze topic eens
[topic=538481]
jep hijs van mij :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Paul C
Op maandag 22 juli 2002 01:12 schreef Lord_Mithril het volgende:
het eerste wat me opvalt.. waar is je intake :?
je hebt veel outtake fans maar je hebt ook intake nodig waar haal je anders je lucht vandaan..

dat idee van die drives klinkt erg leuk maar word denk ik heel lastig want je zult het buiten je pc om moeten doen denk ik..

er zijn 2 manieren (volgens mij)
1. je maakt een aparte powerknop voor je drive bay
2. je zet hem op de zelfde knop maar nog wel met een relais (dus constant onder power).. de schakeling zelf weet ik niet maar dit zijn denk ik de beste/enigste manieren

voor ideeen check deze topic eens
[topic=538481]
jep hijs van mij :)
die intake heb ik ook beschreven, dat doe ik doe door de bodem, dat is ook de reden waarom hij 15mm van de ondergrond staat

Die schakeling dat had ik zo ook ongeveer gedacht maaruh wat voor motor zal ik er aan maken en wat voor hijs systeem, ik kan hem nl. niet van boven optakelen want dan komt dat mechanisme buiten de kast!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 15:08

Damian

Insane Obtrusion

OMFG!!

Waarom driehonderd fans erin :?

Doe normaal man.

1 woord:

INTEL

P4 erin, 1 casefannetje op 7 volt erin. KLaar, hier in mijn case een 1.6 @ 2.4 29 graden idle, 40 graden stressed. DAn heb je al die fans niet nodig, en al dat lawaai heb je dan ook niet :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:38

d-motion

zow... en dan nu...

Op maandag 22 juli 2002 11:09 schreef pcmadman het volgende:

[..]

die intake heb ik ook beschreven, dat doe ik doe door de bodem, dat is ook de reden waarom hij 15mm van de ondergrond staat
/lol
Zet er dan gelijk wieltjes onder! Hoef je ook geen stofzuiger te kopen! :o :o
/endlol

Eerlijk gezegt zou ik maar een andere oplossing gaan bedenken voor je intakes aangezien dit nou niet de beste oplossing zal zijn! (Ook al zet je daar een stoffilter voor! (Die zit na een dagje draaien echt wel dicht zodat er geen lucht meer je computer in komt!) |:(

WWW.RC5.NL

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:10

CoolHead621

Enjoy every moment

Op maandag 22 juli 2002 11:24 schreef Damian het volgende:
OMFG!!

Doe normaal man.

1 woord:

INTEL

P4 erin, 1 casefannetje op 7 volt erin. KLaar, hier in mijn case een 1.6 @ 2.4 29 graden idle, 40 graden stressed. DAn heb je al die fans niet nodig, en al dat lawaai heb je dan ook niet :)
check zijn sig.

"Krijg een nieuwe P4 2,4Ghz met, 2x256mb dram in een Chieftech kast er zit ook een Geforce4 4600 Ultra/750Xp in en 2x80GBmaxtor in raid en een Philips DVDRW 228K en nog meer vette dingen!!"

Maar goed ik heb liever wat meer geluid en wat meer power dan een Intel CPU, Maar dat heb ik er voor over.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

OMFG!!

Doe normaal man.

1 woord:

INTEL

Daarom heet het ook Gathering Of Tweakers |:(
Niet Gathering Of ZoSimpelMogelijkMogelijkSysteem! Hij houdt gewoon van de uitdaging om zijn AMD Inteltje (Dus) lekker te clocken en toch koel te houden! Daarom zitten we ook in Casemodding en elektronica :)

edit:

Lees ook net zijn SIG :P Maar ja! Het was gewoon ff om poster wat duidelijk te maken :)

Default blanke hetero

• Paul C
Op maandag 22 juli 2002 11:50 schreef MisteryMan het volgende:

[..]

Daarom heet het ook Gathering Of Tweakers |:(
Niet Gathering Of ZoSimpelMogelijkMogelijkSysteem! Hij houdt gewoon van de uitdaging om zijn AMD Inteltje (Dus) lekker te clocken en toch koel te houden! Daarom zitten we ook in Casemodding en elektronica :)

edit:

Lees ook net zijn SIG :P Maar ja! Het was gewoon ff om poster wat duidelijk te maken :)
HE jij snap het, als ik een standaard kast koop ben ik veel minder geld en moeite kwijt, maar origineel is het niet meer, wat ik er ook aan mod.
Die fans kunnen ook uit dus stofzuigen zal wel meevallen!
Ik wil die power gewoon hebben nodig of niet, patsen is ook leuk!!!

Maaruh die drivebays omhoog krijgen, ik had net zitten denken om bij een autosloop een eletrisch raam mee te nemen! :P is dat misschien iets??

• Paul C
OMFG!!

Doe normaal man.

1 woord:

INTEL

De P4 1.8@1.8 van mijn vader word anders met gemaak 60graden celsius, na een uurtje of 4 @ 100%cpu is de bovenkant van de kast warm!!
dat ben ik niet van plan :7

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Felyrion

goodgoan!

het is een heel cool id... met het mechanisme van een electrische autoruit zou je inderdaad wel wat moeten kunnen denk ik... weet alleen niet hoe groot dat is..

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Paul C
Op maandag 22 juli 2002 12:54 schreef Falcon het volgende:
het is een heel cool id... met het mechanisme van een electrische autoruit zou je inderdaad wel wat moeten kunnen denk ik... weet alleen niet hoe groot dat is..
hij is 25cm breed dus houd ik aan bijde kanten ongeveer 4cm over, een autodeur is ook zo dik niet dus moet kunnen!! En een auto lever ook 12v gelijk stroom, alleen hoeveel amp? want als de computer aan het opstarten is trekt alles al het meest stroom dus :?

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
hele mooie kast, vindt je het erg als ik 'm naaap? :)

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

• Paul C
Op maandag 22 juli 2002 14:00 schreef blunt het volgende:
hele mooie kast, vindt je het erg als ik 'm naaap? :)
zal ik hem in serie productie nemen :P >:)

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16
Heb toevallig net een motor van mn BX vervangen. Je hebt een cm of 8 nodig denk ik. Hou er wel rekening mee dat er tegen het plaatwerk van de deur zelf ook een aantal geleideprofielen zitten, dus die moet je ook losslopen.

Bovendien zit in mijn car de motor aan de binnenkant van de deur bevestigd, en de rails aan de buitenkant. je moet dus een tweezijdige constructie maken.

Hmmm, suc6!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Convoy

g44p

Op maandag 22 juli 2002 00:39 schreef pcmadman het volgende:
Ik wil een eigen kast gaan bouwen.
Nou heb ik geen ervaring en wil commentaar (complimenten zij ook welkom >:) )

Tekening:
[url="http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/kasthoog.gif"][afbeelding][/url]
of download voor autocad 2002:
[url="http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/kastontwerp.dwg"]kastontwerp.dwg[/url]< ff doel opslaan als

Materialen:
MDF (5/10mm) = Bodem, achterkant en om de zijkanten te verstevigen
Plexiglas spiegel = zijkanten
Plexiglas = raam (duh) en deurtje aan de achterkant
Aluminium = voorkant (2mm) en wat raam werk voor 5.25" en 3.5" bays

The masterplan:
Ik wou alle "zichtbare" drive bays in een speciaal rack bouwen dat wanneer ik de computer aan zet automatisch door een luik naar buit komt, dus wanneer ik de compu uit zet moet hij weer naar beneden gaan *D .

De vraag waar ik het over had:
Hoe krijg ik die drive bays zo ver dat zet de hele tijd naar boven en naar beneden gaan (automatisch dus!).

Verklaring tekening (denk ik wel op zij plaats):

Links boven:
De achterkant, lijkt me vrij duidelijk 4x120mm fan 1x80mm bij het MB.
Ik wil er een deur achter maken van plexiglas met op de plaatsen van de fans rijboring.
Waar laat ik dan de kabel? Ik heb de voeding 65mm en het MB 90 mm terug gehouden en laat de voedingskabel binnendoor lopen, onder haal ik ook 90mm uit de bodem wat me genoeg lijkt.

Boven midden:
Dat is de voorkant met drivebays zichtbaar. De bovenste bay is een controle paneel met 9 schakelaars voor de fans met de stand 0/1/2.
Hier is goed zichtbaar (als je bovenlinks en midden vergelijkt) dat ik de voorkant 10mm lager heb gehouden. Dit om de voorkant mooi strak te houden. Waarom ik de rest van de kast hoger heb? Lees ff wat verder.

Boven rechts:
De kast met de drivebays niet zichtbaar. Niets bijzonders.

Midden:
Dat is de binnenkant van de kast.
Rechts midden zij de bijde standen van de drive bays zichtbaar, komt waarschijnlijk een iets groter hoogte verschil in dan getekend.
Rechts onder staan twee fans in de breedte naast elkaar, deze zuigen lucht aan door een gat in de bodem, dit is ook waarom ik de de kast 15mm van de ondergrond plaats :) .
Iets verder naar links komen de HD's in een rack mooi midden in de airflow van de twee eerder genoemde 120mm fans :7 .
Nog verder naar links liggen nog 2 120mm fans die ook lucht aan de onderkant aanzuigen en waarvan er een mooi recht over de mamaplank en tegen de bijbehorende kaarten blaast :7 .
Links zijn het MB en de voeding te zien die een stukje terug gehouden zijn.
Tussen deze twee in zijn de 4 120mm fans te zien die eerder bij linksboven beschreven zijn.

Onder:
De linker zijkant. Dit word een grote deur die met het beschreven slotje open gemaakt kan worden voor "easy acces".
Het raam dacht ik te maken door uit de zijkant (die compleet van plexispiegel gemaakt is) het raam uit te frezen en de plexiplaat voor het raam 10mm groter te houden vast te lijmen en rondom zo'n neon slang te wikkelen en aftapen (word dit te warm??) zodat het licht alleen door het glas gaat en in het glas dan een logo te frezen! Met een andere kleur lamp wou ik de kast zelf verlichten.

Tot slot:
Ik laat alles CNCen dus wees daar gerust over!
En ja er zitten enkele fouten in de tekening maar ik ben te lui om nog een paar uur die tekening te gaan uitbrijden en verbeteren!!!
Goede ideen zijn welkom!
Ik weet ook nog niet wat voor systeem er in komt, misschien het systeem uit mijn signature.
Ook wil ik de fans ophagen met rubber ringetjes tussen de schroeven tegen trillingen (heeft dit zin) en ik behang de binnenkant met geluids isolatie.
Wel terusten ik zie het morgen wel!
pas je sign ook ff aan dan, die chieftech gaat zeker niet door he ;)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 15:43 schreef freekweb het volgende:

[..]

pas je sign ook ff aan dan, die chieftech gaat zeker niet door he ;)
moest je daar nou alles voor quoten }:O :P

Verwijderd

Lawaai!? panaflo.... :9

• M14
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Op maandag 22 juli 2002 00:39 schreef pcmadman een hele hoop gave idee'en:
Je kunt een soort rail maken waar het bay-gedeelte langsloopt. En dan het mechanisme om het omhoog/laag te krijgen. Systeem van elektrisch raam is idd een goed idee. Je zou natuurlijk ook een persluckt cilinder er onder kunnen zetten, en die met een pompje omhoog pompen, maar dit word wel n beetje omslachting. Wat misschien wel zou kunnen is hetvolgende: Je sloopt een scanner, want daar zit een rails in, met aandrijving, die da ding op en neer laat gaan tijdens scannen. Da sloop je er uit, en zet je recht op. Daar hang je je bay aan.

Om het in/uit te schakelen kun je dit gebruiken: relais word door voeding bedient (als voeding aan gaat, trekt relais aan), waardoor een motortje (van elektrisch ruit systeem/scannersysteem oid)aan het draaien gaat. Die trekt de bay omhoog, en als ie boven is duwd de bay een microswitch in, die de stroomkring verbreekt, waardoor het motortje stopt. Gaat voeding uit gebeurd het omgekeerde: motortje draait andere kant uit, en gaat door totdat de bay een andere microswitch indrukt. Stroomkring word verbroken, en motortje stopt.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:04 schreef M14 het volgende:

[..]
hetvolgende: Je sloopt een scanner
lijkt me niet, een scanner beweegt de leeskop vrijwel wrijvingsloos over een horizontaal vlak, lijkt me niet dat
deze ook al die bays wil optillen :)

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 15:38
volgens mij kan 1 scanner mechanisme die bays niet trekken... te zwaar niet :?

maarreeuhh voor de rest wel een bangelijk id 8-)

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• M14
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Op dinsdag 23 juli 2002 19:02 schreef Rath het volgende:
volgens mij kan 1 scanner mechanisme die bays niet trekken... te zwaar niet :?

maarreeuhh voor de rest wel een bangelijk id 8-)
Op dinsdag 23 juli 2002 17:37 schreef FrUitSkI het volgende:

[..]

lijkt me niet, een scanner beweegt de leeskop vrijwel wrijvingsloos over een horizontaal vlak, lijkt me niet dat
deze ook al die bays wil optillen :)
Da klopt, maar het gaat om het idee ;) Zoiets kun je het beste maken denk ik

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Paul C
Mensen die fans in de tekening moet we ff wegdenken want ik heb mijn tekening nog niet aangepast!

Ik heb vandaag een oude barkoelkast gesloopt die ik nog liggen had:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1791.jpg

Deze viel van ellende uit elkaar en er zat nog wat leuk spul in:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1786.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1789.jpg
>:) er uit slopen en die kast in de container!! >:)

Na heel wat zagen, boren, brute foce, zagen en schroeven waren er alleen nog wat zij pannele over en dit lag er op keuken:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1793.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1799.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1807.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1809.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/DSCN1814.jpg
En wat ziet de gem. tweaker ^daar^ met een beetje fantasie liggen??

Precies een water koeling.

FF wat (saaie) weetjes:
Die radiator is 40x20x5 cm was natuurlijk de radiator van de koelkast maar was met wat soldeerwerk doorgelust naar een bak in de bodem waar van koperpijp en grote spieraal doorheen gemaakt was.
Deze bak zat vol met water als goede gelijder van hitte :o .
In deze bak hingen de spiralen die je hier boven ziet en die waren aangesloten op de fusten!! 8-) 8-)
Maar jammergenoeg werkte deze koelkast niet meer :'(
Dus geen automatisch koud bier uit de tap voor Paul :'( maar wel mooie waterkoeling 8-) (mooie zijn die spieralen die ik als versiering voor het raam wil hangen!!

Ik was een leiding aan het doorzagen begint hij in eens een partij te sissen!!! >:)

Ik heb er ook nog een mooi aanrecht aan over gehouden (dit zat er aan vast) zo een met zo'n rooster waardoor het schuim van bier wegloopt.

Ook de glazenwasser die in zo'n spoelbak hoort heb ik nog!

Er zat nog een +- 200 mm fan in maar die zal wel Heeeel luid zij (nog niet getest).

Er zat ook nog een onderwaterventilator (dat woord rijmt hoor je??) die komt misschien wel in mijn reservoir!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58
Zijn wel flinke spiralen... je had ook 5mm rvs gebogen laten worden bij de plaatselijke ijzerboer... Any way leuk idee met de cooler ma wel beetje te... Koud bier is toch meestal een graad of 4? Lijkt me niet bevordelijk voor je proc en de rest wat je gaat koelen. Ben benieuwd naar het vervolg..

EEN oplossing voor je bays is om een relatief simpel rail zien te krijgen (bijvoorbeeld van een kast met schuifdeuren, gordijnrail, enz) zorg dat je een x aantal geleiders hebt (wieltjes dus) verbind tussen een het x aantal wieltjes een stukje staal. Het idee hiervan is een soort treintje. De wieltjes kan je opsluiten en zijn in veel verschillende maten te vekrijgen dus ook stevig zat. Zorg datje een soort rechthoekje maakt waar je bays op komen te liggen. Je kan de rails in elke positie zetten (zelf onderste boven). Bays goed vast maken ;)

Voor de aandrijving is het meest voor de hand liggen een klein elektronisch cilinder (grote hangt af van welke afstand de bays moeten afleggen de afstand tussen de bays en de montageplek van het motortje) Een 2e oplossing voor de aandrijving is een stuk mobieler omdat je deze aan de onderkant van de rails kan monteren. Hiervoor heb je nodig een getande strip, een elektromotortje met een tandwiel met de dezelfde vertanding als de strip. Maak de strip aan de onderkant van de bays en zorg voor een ophanging zodat het motortje goed in de vertanding grijpt (eventueel stelschroefje ertussen).

Tis maar een idee, succes }:O

edit: damn volgende keer eerst ma eens na de datum kijken |:( 8)7 .... Isie al klaar? :P

[ Voor 69% gewijzigd door Mistacal op 15-08-2006 08:40 ]

__/`\__/`\__

Pagina: 1