[Gespaard]Goede set voor 850 EUR upgrade-baar

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
De vakantie is dadelijk voorbij, tijd om iets met de centen te gaan doen. Ik wil graag een goede speakers set hebben.

Ik wil hiermee:

• DVD's kijken via de PC [ heb geen aparte DVD speler]
• Divxjes kijken via de PC
• Geluid van games enz, via de PC
enz.

Ik zit nu met een Sennheiser HD580 op me hoofd en ik wil iets nieuws op me kamer.

Ik ben al een tijd opzoek naar een goede geluidsset.

Toen zag ik dit topic staan: [topic=549773/1/50]

Algoed hierin kreeg ik al als advies dit te kopen:

Yamaha RX-V420 of een Pioneer ampje
4x Tannoy m1 of mX1
Tannoy mC.

In de Topic titiel staat voor 850 EUR. Maargoed als ik nu eerst de versterker koop + de 2 frontspeakers en de sub koop breid ik dat wel 3 a 4 maanden later wel uit tot een 5.1 setje.

Nu ben ik dus een verschrikkelijke noob op dit gebied. Wat zijn nou goede winkels om advies te vragen, en is hetgeen wat hierboven staat goed. Het fijne aan dit is dat het gewoon op je eigen tempo uit te breiden is, zodat je niet ineens in 1 keer een grote smak geld op tafel moet leggen.

Ik zou dus graag advies willen krijgen naar welke :

• Versterkers
• Speakers
• Subs moet kijken.

Graag advies, want met deze vraag dit ik toch al een jaartje maar het komt er nooit van. En aangezien ik goed ga verdienen in deze vakantie ben ik bereid een goede zet aan te schaffen, en wil absoluut geen miskoop doen. Ik wil het beste voor mijn geld.

w00t

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 09:38

JT

VETAK y0

Hmmm...dat advies ken ik ergens van :P mijn advies

Goede winkels zijn de meeste winkels waar ALLEEN hifi/tv's worden verkocht en die geen keten zijn. Begin daar maar is mee.

Je kan beter wachten met een sub. Een goede AV sub kost minimaal 400 euro (maar dan lach je je pc subje ook wel uit :D). Als je het doet zoals ik het zeg dan verpest je je systeem alleen maar met een goedkope sub. Heleboel muziek klinkt zonder sub zelfs beter omdat een sub, vooral een goedkope, traag kan zijn.

Voor dat geld kom je bij Yamaha, Pioneer, Kenwood, Sony, Denon en Onkyo, ik denk dat je dan het beste voor de Yamaha, Onkyo of Denon kan gaan. Bij Stassen kan je de Yamaha RX-V420 voor 390 krijgen, de Denon AVR 1602 voor 449 en de Onkyo TX DS 484 voor 407.

Het beste voor je geld krijg je door zelf te gaan luisteren, enkele merken speakers die je goedkoop kan tegenkomen:
• Tannoy
• Mission (vooral 70 serie, gaat eruit)
• JBL
En er zijn er vast nog meer, maar...
Doe het nu want het is nu uitverkoop en nu kan je je slag slaan !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FireStarter
Hoezo komen er nieuwe collecties uit dan :D :?

Ik ga eens googlen, en later eens naar eindhoven naar een goede hifi zaak.

Ngo een vraagje tussendoor, maakt het veel uit

DVD>> versterker >> speakers
of
PC>> DVDspeler in PC>> geluidskaart >> versterker>> speakers?

w00t

• JT

JT

VETAK y0

Het maakt wel iets uit ja, en als je het er voor over hebt kan je een standalone kopen. Maar de optie via de pc kan ook heel goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 22 juli 2002 00:35 schreef Robbie007 het volgende:
Hoezo komen er nieuwe collecties uit dan :D :?

Ik ga eens googlen, en later eens naar eindhoven naar een goede hifi zaak.

Ngo een vraagje tussendoor, maakt het veel uit

DVD>> versterker >> speakers
of
PC>> DVDspeler in PC>> geluidskaart >> versterker>> speakers?
Maakt geen zak uit. :) Dus als je al een dvdspeler in de computer hebt, en een geluidskaart met digitale uitgang, dan hoor je echt geen verschil.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Denk dat beeldkwaliteit wel verschild, of je moet een Xcard gebruiken dan is het verschil al een stuk kleiner. Een std. TV-out is niet te vergelijken met een dvd-speler.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 22 juli 2002 12:55 schreef Taco het volgende:
Denk dat beeldkwaliteit wel verschild, of je moet een Xcard gebruiken dan is het verschil al een stuk kleiner. Een std. TV-out is niet te vergelijken met een dvd-speler.
Hij vroeg naar het geluid, en dat maakt dus niets uit.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 15:23 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hij vroeg naar het geluid, en dat maakt dus niets uit.
Dat weet ik wel, maar DVD is niet alleen geluid.

• JT

JT

VETAK y0

Met beeld zag ik wel iets verschil, er was iets minder contrast en hij was wat minder helder via de pc.

Ecodan warmtepomp

• FireStarter
Nog even over de versterker of receiver hoe je het noemen wilt.

Ik heb wat reviews gelezen over de Onkyo TX DS 484. Die waren veel meer belovender als de Denon AVR 1602. Met name de review op [url="http://www.cheaphometheater.com/onkyo-tx-ds484.htm"]Cheap Home Theater[/url].

Nu kan ik nergens een goede review vinden van de Yamaha RX-V420. Ik heb al een mailtje naar stassen gestuurd met de vraag welke het beste zal zijn voormij.

Zouden jullie mij ook advies kunnen geven welke versterker/receiver beter zal zijn?

w00t

• JT

JT

VETAK y0

Luisteren. De een is niet beter dan de ander. Alleen heeft de een een ander klankkarakter dan de ander en dat is persoonlijk wat jij het mooist vind.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1